اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

ترامپ سلامت اجتماعی جامعه بشری را به خطر انداخته/ «معامله قرن» طرف دوم ندارد

دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه «معامله قرن» طرف دومی ندارد، گفت: نابودی رژیم صهیونیستی یک مطالبه الهی است و همه مسلمانان در این رابطه و دفاع از فلسطین اشغالی مسؤولیت دارند.

ترامپ سلامت اجتماعی جامعه بشری را به خطر انداخته/ «معامله قرن» طرف دوم ندارد

حجت‌الاسلام حمید شهریاری، دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به «معامله قرن» که با چشم‌انداز صلح از سوی ترامپ مطرح شده است، اظهار داشت: این یک معامله نیست، بلکه بیانیه‌ای به شمار می‌رود که از ناحیه افراد غاصب که مثل ویروس‌های جهش‌یافته در جهان امروز بروز پیدا کردند و تک محوری به سلامت اجتماعی جامعه بشری حمله می‌کنند، مطرح شده است.

 معامله قرن رئیس جمهور آمریکا، طرف دومی ندارد

وی با بیان اینکه ما معامله قرن را به عنوان یک معامله نمی‌دانیم، افزود: معامله قرن رئیس جمهور آمریکا، طرف دومی ندارد. بهتر است بگوییم طرف دومی که خودشان درست کردند؛ یعنی رژیم اشغالگر قدس، مقبول جهانی نیست.

حجت‌الاسلام شهریاری با اشاره به اینکه اقدامات ترامپ یک مرض و ویروس جهش‌یافته است که جامعه جهانی را دچار مشکل و بیماری کرده است، خاطرنشان کرد: این بیماری لیبرال مکتبی و سودگرایی است. دنیای استکبار به دنبال آن است که مرزهای الهی و اهداف پیامبران الهی در قدس را بشکافد و موجبات ظلم و ستم را بیش از گذشته در این سرزمین فراهم آورد.

همه مسلمانان در دفاع از فلسطین اشغالی مسؤولیت دارند

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه بی‌تردید همه مسلمانان از هر مکتب و مذهبی در قبال این حرکت‌ها و دفاع از فلسطین اشغالی مسؤولیت دارند، گفت: هر کس با هر وسیله‌ای از سنگ و چوب گرفته تا با زبان و رفتار باید با رژیم غاصب صهیونیستی مبارزه کند. همه موظف هستند به داد مظلومانی که هر روز محدودتر می‌شوند، برسند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی، عده‌ای را از مملکت خود بیرون کرده و امروز در تلاش است حتی حق برگشت به خانه را از آن‌ها بگیرد، افزود: تا پیش از این می‌گفتند عده‌ای می‌توانند به خانه‌هایشان برگردند، اما اکنون این حق را نیز سلب کرده‌اند. امیدواریم همه در مقابل دنیای استکبار به ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر قدس مبارزاتی هدفمند داشته باشند.

قبل از موافقت با معامله قرن، به حق ملت خود احترام بگذارید

شهریاری درباره حضور برخی از کشورهای منطقه همچون بحرین، امارات و عمان هنگام رونمایی از معامله قرن، خاطرنشان کرد: تا زمانی که این کشورها حقوق ملت خود را در اعطای رأی در انتخاب قوه مجریه محترم نشمارند، نمی‌توانند این حق را برای کشورهای دیگر قائل شوند. مهم‌ترین مشکلی که ما با آن‌ها داریم، این است که یک عمارت، پادشاهی و سلطنتی در این کشورها برقرار است که حق رأی را برای مردم کشور خود هم قائل نیست و حقوق اجتماعی مردم کشورشان را نیز نادیده می‌گیرد. این کشورها هیچ وقت نمی‌توانند در این حوزه‌‌ها طرف گفت‌وگو قرار بگیرند یا در این موارد ابراز وجود کنند. 

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی به کشورهای حاضر در رونمایی از معامله قرن توصیه کرد که قبل از موافقت با این به اصطلاح معامله، حق ملت خود را در تعیین سرنوشت سیاسی کشورشان محترم بشمارند و گفت: بهتر است این کشورها پیش از هر اقدامی، اجازه دهند که با راه‌اندازی مجالس قانون‌گذاری و تفکیک قوا، نظام جمهوریت مبتنی بر اسلام تاسیس شود.

پشت فلسطین را خالی نمی‌کنیم/ نابودی رژیم اشغالگر قدس یک مطالبه الهی است

وی با بیان اینکه حمایت چنین کشورهایی از مردم بی‌دفاع فلسطین که از مردم در انتخاب مسؤولان آن نقشی ندارند، چندان مثمرثمر نخواهد بود، خاطر نشان کرد: جهان عرب با این عظمت یا جامعه بزرگ‌تر اسلام، اگر نتواند پشت فلسطین دربیاید، ملت فلسطین تنها خواهد ماند. اما ما اینجا اعلام می‌کنیم که پشت فلسطین را خالی نمی‌کنیم و همواره کنار آن‌ها هستیم و از کشورهای اسلامی و عربی مطالبه داریم تا برای دفاع از مردم بی‌دفاع فلسطین و مظلومان برخیزند و شر ظلم صهیونیست‌ها را به دور کنند. البته این مطالبه ما یک مطالبه الهی است که امیدواریم به زودی، رژیم غاصب صهیونیستی از صحنه روزگار حذف شود.

به گزارش فارس، هشتم بهمن ماه دونالد ترامپ رئیس جمهور جنایتکار آمریکا در مراسمی با حضور بنیامین نتانیاهو از «معامله قرن» رونمایی کرد. در این مراسم ترامپ مدعی شد که «اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول