اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«قلب خلیج فارس» زیر تیغ لودر/ ورود رانت پس از قشم به «هرمز»+عکس

شنیده می‌شود افرادی با ورود به قلب خلیج فارس و تخریب کوه‌های رنگی و زیبای «جزیره هرمز» حس اقتصادیشان گل کرده و به‌دنبال ایجاد سایت پرورش ماهی و میگو در این منطقه بکر خلیج فارس هستند و جزیره بکر هرمز از طریق همین ساخت‌ و سازهای غیراصولی در حال نابودی است.

«قلب خلیج فارس» زیر تیغ لودر/ ورود رانت پس از قشم به «هرمز»+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، چندی پیش باخبر شدیم اشخاصی با هدف ایجاد سایت پرورش میگو در محدوده سایت جهانی نمکدان قشم اقدام به ساخت و سازهایی در این باره کرده‌اند که با اطلاع‌رسانی به‌موقع توسط گردشگران و ایجاد فضای گسترده رسانه‌ای در این خصوص، سرانجام مدعی‌العموم دستور توقف آن را صادر کرد.

حال شنیده می‌شود افرادی با همین نیت با ورود به قلب خلیج فارس و تخریب کوه‌های رنگی و زیبای «جزیره هرمز» حس اقتصادیشان گل کرده و به‌دنبال ایجاد سایت پرورش ماهی و میگو در این منطقه بکر خلیج فارس هستند و جزیزه بکر هرمز از طریق همین ساخت‌ و سازهای غیراصولی در حال نابودی است.

لزوم ورود مدعی‌العموم و دستگاه قضا به موضوع

از آنجائیکه مطلع هستیم مجوز مراکز تکثیر و پرورش آبزیان را سازمان نظام مهندسی کشاورزی صادر می‌کند و منابع طبیعی و شیلات نیز تنها با اعلام استعلاماتی پاسخ خود را ارائه می‌دهند و دخالت چندانی در این موضوع ندارند. البته تعجبمان از این است چرا محیط زیست که متولی و نگهبان طبیعت است مجوز چنین اقداماتی را صادر می‌کند.

حال از مدعی‌العموم و دستگاه قضا خواهانیم همانگونه که در راستای منافع بیت‌المال به موضوع قشم وارد شد نیز به اتفاقات پیش‌آمده در هرمز ورود و مردم شهیدپرور این جزیره را از نگرانی خارج سازد.

شهروند هرمزی: به دادمان برسید

یکی از شهروندان جزیره هرمز در تماس تلفنی با خبرنگار فارس در بندرعباس با بیان اینکه به دادمان برسید، گفت: چندین بار به محل اجرای طرح رجوع کردیم تا شاید با پیمانکار ملاقات کنیم اما از کارگران این مکان مطلع شدیم که قرار است سایت پرورش میگو در این محل ایجاد شود.

وی افزود: برخی‌ها از طریق رانت به جزیره هرمز ورود کرده‌اند و از نجابت مردم منطقه سوءاستفاده می‌کنند که از آقای صالحی رئیس کل محترم دادگستری هرمزگان می‌خواهیم به دادمان برسد.

این شهروند هرمزی بیان داشت: اگر بدین ترتیب ادامه یابد هیچ گردشگری را در هرمز نخواهیم دید چراکه عمده درآمد اهالی این جزیره از ورود گردشگران تأمین می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان: هیچ‌گونه مجوزی از سوی ما برای احداث این سایت صادر نشده است

امید ذاکری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس در خصوص احداث سایت پرورش میگو در ضلع غربی جزیره هرمز، اظهار کرد: هیچ‌گونه مجوزی از سوی ما برای احداث این سایت صادر نشده چراکه ما مرجع صدور مجوز نیستیم.

وی افزود: موافقت اصولی برای این زمین پس از استعلام از ۱۳ الی ۱۴ دستگاه اجرایی حاصل می‌شود و ما نیز یکی از همان دستگاه‌ها هستیم که برابر قانون و مقررات پاسخ آن استعلام را می‌دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان یادآور شد: ما جواب استعلام امور اراضی جهاد کشاورزی را بر اساس قوانین خود از جمله اینکه این زمین ممنوعیت واگذاری و مدعی و مالک نداشته و شامل مراتع و جنگل‌ها نباشد را صادر می‌کنیم که صرفأ پاسخ  استعلام این زمین صادر شده است ولی منابع طبیعی صادرکننده مجوز برای شروع به کار و دیگر امورات مربوطه نیست.

بخشدار هرمز: پیگیر موضوع از طریق دادستانی و نیروی انتظامی هستیم

سید مجدالدین حسینی بخشدار هرمز عصر امروز در گفت‌وگو با فارس در این خصوص اظهار کرد: بخشداری هرمز هیچ مجوزی را برای این زمین جهت احداث سایت پرورش میگو صادر نکرده است.

وی افزود: در گذشته نیز از طریق نیروی انتظامی با عوامل ساخت این سایت برخورد و کار نیز تعطیل شد.

بخشدار جزیره هرمز یادآور شد: پس از اطلاع از شروع به کار این سایت، صبح امروز نیز مجددأ از طریق دادستانی و نیروی انتظامی، این مورد پیگیری شد و جهت جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز اقدام گردید.

حسینی در پایان تصریح کرد: پروانه ساخت در حریم شهر به عهده شهرداری و خارج از این حریم به عهده بخشداری است که تاکنون عوامل این سایت جهت اخذ مجوز به ما مراجعه نکرده‌اند و هیچ‌گونه مجوزی نیز منوط به این کار از سوی ما صادر نشده است.

انتهای پیام/3264/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول