اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

افتتاح دومین مرکز توانبخشی روزانه در بردسکن/ آغاز ساخت مرکز سالمندان بردسکن با 2.5 میلیارد تومان اعتبار مردمی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در مراسم افتتاح دومین مرکز توانبخشی روزانه بردسکن گفت: از 126 هزار معلول خراسان رضوی 2 هزار و700 نفر در بردسکن وجود دارد.

افتتاح دومین مرکز توانبخشی روزانه در بردسکن/ آغاز ساخت مرکز سالمندان بردسکن با 2.5 میلیارد تومان اعتبار مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس در بردسکن، مسعود فیروزی که به منظور افتتاح طرح‌های بهزیستی بردسکن به این شهرستان سفر کرده بود، اظهار کرد: هم اکنون 2 درصد معلولان این استان زیرپوشش این نهاد بوده و از خدمات آن بهره می برند.

معاون توانبخشی بهزیستی  خراسان رضوی افزود: 126 هزار معلول در این استان زیر پوشش بهزیستی هستند که حدود 22 هزار نفر آنان کمتر از 18 سال و حدود 12 هزار نفر آنان بیش از 60 سال سن دارند.

وی با بیان اینکه سالانه پنج تا هفت درصد بر شمار معلولان زیر پوشش بهزیستی افزوده می شود، ادامه داد: بیش از20 هزار معلول کمتر از 18 سال شامل پنج هزارکودک تا 6 سال، هفت هزار و 600 کودک هفت تا 12 سال و پنج هزار و 200 کودک 13 تا 18 سال در خراسان رضوی دچار انواع معلولیت هستند.

معاون بهزیستی خراسان رضوی افزود: هم اکنون 165 مرکز توانبخشی روزانه، شبانه روزی، مراقبت در منزل و معاینه در منزل در این استان فعالیت دارد که سطح کمی و کیفی خدمات آنان در بالاترین سطح است.

فیروزی همچنین در مراسم افتتاح مرکز حرفه آموزی معلولین بردسکن که با حضور فرماندار بردسکن، مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه بردسکن و دیگر روسای ادارات این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در خراسان رضوی ۱۲۶ هزار معلول در حال حاضر دارای پرونده هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در بردسکن پرونده دارند.

وی فراوانی جمعیت معلولین بردسکن را نسبت به جمعیت این شهرستان، در مقایسه با آمار استان را بالا دانست و با بیان اینکه در سازمان بهزیستی ۲ گروه مرکز شبانه روزی و روزانه وجود دارد، افزود: در مراکز شبانه روزی هدف نگهداری افراد دارای معلولیت است و تنها جایی که روح توانبخشی جریان دارد و افراد دارای معلولیت مهارت زندگی را آموزش می‌بینند و براساس قابلیت‌ها و بر خلاف تمام محدودیت‌هایی که دارند از توانمندی‌هایشان استفاده می‌شود، مراکز روزانه است.

معاونت توانبخشی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: دومین مرکز توانبخشی روزانه در بردسکن از امروز راه اندازی شدکه نگاه ما هم به افزایش این مراکز با توجه به تمام محدودیت‌ها و اعتبارات است.

فیروزی گفت: با پیگیری‌های انجام شده توسط رئیس بهزیستی شهرستان بردسکن در بدو افتتاح این مرکز برای ۱۵ نفر یارانه گرفته شد واین جزو معدود پروژه‌هایی است که در بدو افتتاح یارانه می‌گیرد.

افتتاح و کلنگ زنی ۳ پروژه خدماتی در بردسکن

همزمان با ایام مبارک دهه مبارک فجر، سه پروژه خدماتی در شهرستان بردسکن با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

 رئیس اداره بهزیستی بردسکن با بیان اینکه مرکز حرفه آموزی معلولین شهرستان با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون تومان و اشتغال ۸ نفر با جمعیت برخوردار ۵۰ نفر افتتاح شد، افزود: جمعیت مستمر بگیر شهرستان که تحت هدف این اداره هستند هزار و ۸۸۲ خانوار است.

مصطفی محمد پور با بیان اینکه ۲۳ درصد تسهیلات اشتغال خراسان رضوی را از طریق سامانه کارا که دراختیار اداره کل استان بود، گفت: از کل اعتبارات استان که ۱۵ میلیارد تومان بود توانستیم سه  میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را جذب بردسکن کنیم.

وی گفت: همچنین از تسهیلات تبصره ۱۶ مبلغ سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان به بردسکن
تخصیص داده شد و از ابتدای سال تاکنون اعتبار هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فقط در حوزه اشتغال به بهزیستی شهرستان اختصاص یافته است.

رئیس بهزیستی بردسکن افزود: این شهرستان دارای سه مرکز معلولین کم توانان ذهنی بالای ۱۴ سال،  مرکز حرفه آموزی معلولین و مرکز آموزشی زرین مهر بامعلولین زیر ۱۴ سال است و افراد مجهول الهویه در بردسکن که در مراکز نگهداری می‌شوند در حال حاضر یارانه‌ای بین ۹۷۰ تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان را دریافت می کنند.

وی همچنین با اشاره به تصویب قانون جامع معلولین گفت: درحال حاضر هر نفرمعلول ۱۲۰ هزار تومان، ۲نفر۱۳۰ هزار تومان ،۳نفره ۱۴۰ ،چهارنفره ۱۵۰ و پنج نفربه بالا ۱۶۰ هزار تومان در ماه حقوق‌های آنان افزایش داشته است و خانواده‌هایی که حق پرستاری دریافت می‌کردند ۵۴۴ هزار تومان در ماه حق پرستاری آنها اضافه شده است .

وی به مناسب سازی فضای شهری و ادارات اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تعاملی که بین شهرداری وجود دارد نسبت به مناسب سازی اکثر فضاهای شهری اقدام شده است و اداراتی که اقدام به ساخت و ساز مجموعه اداری خود می کنند باید تائیدیه کمیته مناسب سازی را بگیرند.

وی به ادارات و بانک‌ها که از قبل ساخته شده اند ونیاز است تغییراتی را در ورودی ساختمان خود را داشته باشند تاکید کرد، همکاری لازم را به عمل آورند.

کلنگ مرکز شبانه روزی توانبخشی و مراقبتی سالمندان مهرگان در بردسکن زده شد

همچنین با حضور معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی کلنگ مرکز شبانه روزی مهرگان بردسکن به زمین زده شد.

 رئیس مرکز توانبخشی سالمندان مهرگان در این مراسم با بیان اینکه مساحت این مرکز ۱۰ هزار متر و دارای زیربنای هزار و ۴۵۰ مترمربع است، گفت: اعتبار لازم برای ساخت این مرکز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل کمک خیرین است.

 علی صابری ابراز امیدواری کرد؛ در کمتر از دو سال این مرکز به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: این مرکز که درحال حاضر پنج سال از تاسیس آن می‌گذرد دارای دو بخش زنان و مردان با ظرفیت 70 نفر است که درحال حاضر 60 نفر مددجو را نظارت و مراقبت می‌کند.

 رئیس مرکز توانبخشی سالمندان مهرگان افزود: در حال حاضر20 پرستار، بهورز و خدمه به صورت شیفتی در طول شبانه روز خدمت رسانی می‌کنند.

صابری اظهار کرد: با تقدیر از کمک‌های ماهیانه خیران به این مرکز ونیز حمایت های بهزیستی دراستان وشهرستان، افزود: این مرکز تحت پوشش موسسه خیریه امام حسین (ع) و از درجه دو به درجه یک ارتقاء یافته است که با تبدیل شدن مرکز به درجه یک یارانه سالمندان به 670 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/70050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول