اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برگزاری «خوانش‌ کتاب» در همدان/ آشنایی با شخصیت‌ها و رویدادهای تاریخی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه نمایش‌نامه‌خوانی به مخاطب کمک می‌کند با شخصیت‌ها و رویدادهای تاریخی و معاصر آشنایی بیشتری پیدا کند از برگزاری خوانش‌های کتاب به شیوه‌های متنوع و سلایق مختلف در کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد.

برگزاری «خوانش‌ کتاب» در همدان/ آشنایی با شخصیت‌ها و رویدادهای تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز نمایشنامه «اندوه پرنده بر وزن شقایق» توسط گروه نمایشی «هناسه» در کتابخانه عمومی شهیدان حجازی با حضور عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، ربیعه علی‌محمدی، مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری همدان، مشاور امور بانوان دستگاه‌های مختلف اداری، اعضا و علاقمندان برگزار شد.

این نمایشنامه نوشته روح الله صالحی نویسنده توانای استان همدان است که توسط مانا پوراسد کارگردانی شد و خوانش آن را علاوه بر او، بهروز ناصرشریعتی بر عهده داشتند. روح‌الله صالحی نیز صحنه‌خوانی این نمایش را انجام داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در ابتدای این نشست اظهار کرد: نشست‌های نمایش‌نامه خوانی یکی از راه‌هایی است که برای معرفی کتاب و علاقمند کردن مردم به مطالعه از یک سال  پیش در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به تبع آن در استان همدان آغاز شده است.

عاطفه زارعی با بیان اینکه نمایش‌نامه‌خوانی به مخاطب کمک می‌کند که با شخصیت‌های مختلف و رویدادهای تاریخی و معاصر آشنایی بیشتری پیدا کند افزود: خوانش‌های کتاب به شیوه‌های متنوع از جمله نشست‌های کتابخوان، مسابقات کتابخوانی به صورت چاپی و الکترونیکی، پویش فضای مجازی و نمایش‌نامه‌خوانی برای گروه‌های سنی مختلف با سلایق مختلف در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام این اقدامات برای گسترش زیرساخت‌های فرهنگی کتابخوانی است تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جدی امروز ما انجام اقدامات فرهنگی تأثیرگذار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در همین راستا با همکاری اداره کل بانوان و خانواده استانداری همدان نشست نمایش‌نامه‌خوانی با موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) انتخاب و اجرا شد گفت: بسیاری از روایات و قصه‌ها سینه به سینه از گذشتگان به ما رسیده و آنچه در این میان اهمیت دارد، بیان روایات موثق است که بتواند باعث افزایش آگاهی و کاهش مشکلات و معضلات اجتماع شود.

وی در ادامه به بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پرداخت و گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۹ باب کتابخانه عمومی در استان وجود داشت که امروز به ۱۱۶ باب شامل ۷۱ کتابخانه شهری، ۴۴ کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار شهری افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی روستایی به روستاهای همجوار فاقد کتابخانه نیز خدمات فرهنگی ارائه می‌دهند و تنها محدود به روستای خود نیستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: در سال ۱۳۵۷ تنها سه دهم درصد معادل حدود ۴ هزار نفر از جمعیت استان همدان عضو کتابخانه‌های عمومی بودند که امروز به بیش از ۸۰ هزار نفر معادل ۴.۷۶ درصد جمعیت استان رسیده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی تنها مرکزی برای داد و ستد کتاب نیستند تصریح کرد: امروز متخصصان مختلفی در حوزه‌های روانشناسی، کتابداری، فناوری اطلاعات و... در کتابخانه‌های عمومی حضور داشته و با محوریت کتاب به مردم و اعضا خدمات ارائه می‌دهند.

زارعی تأکید کرد: کتابخانه‌های عمومی یک پایگاه اجتماعی برای تبادل اندیشه، تجارب و دانش هستند.

انتهای پیام/89040/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول