اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

باید روند قانون‌گذاری معکوس در مجلس یازدهم متوقف شود

نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه مجلس یازدهم باید قانون‌گذاری بیهوده نکرده و مشکلات مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر نکند، گفت: باید روند قانون‌گذاری معکوس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مجلس متوقف کرده و قوانین مزاحم را حذف کنیم.

باید روند قانون‌گذاری معکوس در مجلس یازدهم متوقف شود

الهام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌امین‌زاده نماینده اسبق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری فارس، درباره وظایف مردم جهت پرشور شدن انتخابات اسفندماه گفت: اگر مردم با حضور پرشور و همراه با آگاهی که شامل شور و شعور خواهد بود در انتخابات اسفندماه شرکت کنند، جهاد واقعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رقم بزنند، مجلسی بی‌نظیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهیم داشت.

وی افزود: مجلس یازدهم باید قانون‌گذاری بیهوده نکرده و مشکلات مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیفزاید، ضمن اینکه باید به وظایف نظارتی خود عمل کرده و دیوان محاسبات و نمایندگان در کنار یکدیگر هوشیارانه بر امورات کشور نظارت کنند.

نماینده اسبق مجلس اظهار داشت: نمایندگان مردم باید با بدنه اجتماع همراه بوده و با آنان قهر نباشند.

امین‌زاده خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان مجلس وقتی نیازمند آرای مردم هستند بین مردم حضور دارند اما بعد از آنکه وارد پارلمان شدند عملا آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراموش می‌کنند.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم باید در اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام تمرکز ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره تاکید کرده‌اند که ذی‌نفعان باید در روند قانون‌گذاری مشارکت کنند،‌ گفت: باید حین قانون‌گذاری از نظرات افراد متخصص در پارلمان استفاده شود که در این زمینه می‌توانیم به آرای اصناف و اقشار مختلف اشاره کنیم؛ چراکه نظرات بخش خصوصی همواره مفید و عملیاتی است.

امین‌زاده خاطرنشان کرد: اگر قانون‌گذاری در پشت درهای بسته انجام شود و به جامعه تزریق شود آثار مخربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پی خواهد داشت که خسران آن به مراتب بیشتر از عدم وجود قانون است.

وی ادامه داد: باید روند قانون‌گذاری معکوس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مجلس متوقف کنیم و بر همین اساس قوانین مزاحم حذف شده و بکوشیم به کسب و کار تولید رونق بخشیده و اصلاحات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهیم.

نماینده اسبق مجلس اظهار داشت: اگر مجلس و دولت به نامگذاری‌های سال‌های اخیر که توسط مقام معظم رهبری صورت گرفته عمل می‌کردند ما شاهد کاهش مشکلات در کشور بودیم، اما باید مجلس یازدهم با ورود به این قضیه پارلمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ریل اصلی خود بازگردانده و قانون‌های مطلوب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصویب کند و بر امور نظارت جدی داشته باشد.

امین‌زاده گفت: مجلس اگر نگاهی همسو با دولت مستقر دارد، اما باید در نظارت کاملا مستقل بوده و به وظایف خود عمل کند.

وی ادامه داد: ما در یکی از دوره‌های مجلس پارلمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتیم که همسوی با دولت بود اما بیشترین ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عدم رای اعتماد و ‌‌بیشترین نظارت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌در دولت داشتند که این اقدام بر اساس وظایف مستقل‌گونه مجلس بوده است.‌‌‌‌‌‌‌‌

نماینده اسبق مجلس اظهار داشت: اگر مجلس به معنای واقعی به اصل تفکیک قوا که در قانون اساسی به آن تصریح شده است مستقل عمل نکرده و از سوال و استیضاح به عنوان ابزارهای نظارتی استفاده نکند و منافع شخصی و جریانی و حزبی به منافع ملی و منافع ملت ایران ترجیح داده شود، آسیب‌زا بوده و انتظارات از مجلس برآورده نخواهد شد.

امین‌زاده خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس متاسفانه به مطالبات اصلی مردم عمل نکردند، اما باید مردم در انتخابات اسفندماه با انتخاب‌های صحیح تشکیل مجلسی مقتدر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رقم زنند.

وی ادامه داد: داشتن نمایندگانی که ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مدرک تحصیلی دکتری دارند منجر به تشکیل پارلمانی مقتدر نخواهد شد، بلکه کارآمدی، دلسوزی و تعهد می‌تواند پارلمانی ویژه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشکیل دهد.

نماینده اسبق مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس نباید در امورات پارلمان و وظایف اصلی هیاهوهای سیاسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دخیل کنند و نظرات جناحی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر منافع ملی و گروهی ترجیح دهند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول