اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رئیس دانشگاه شیراز:بکارگیری 50 فارغ التحصیل دکتری برای دستیاری پژوهش در دانشگاه شیراز

رئیس دانشگاه شیراز از انعقاد تفاهم نامه هایی با صندوق های مختلف تحت پوشش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت بکارگیری ۵۰ نفر از فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه برای دستیاری پژوهشی خبر داد.

رئیس دانشگاه شیراز:بکارگیری 50 فارغ التحصیل دکتری برای دستیاری پژوهش در دانشگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمید نادگران امروز در جمع اصحاب رسانه به تشریح عملکرد دانشگاه شیراز در سال جاری اشاره کرد و گفت: گرفتن پنج عدد از پژوهش های مستمر دانشگاه شیراز در حوزه تولید و تجاری شدن، اختصاص رتبه برتر علمی دانشگاه در سطح کشور (رتبه چهارم)، قرار گرفتن این مجموعه علمی در جایگاه مناسب بین المللی در سال ۲۰۱۹ ( رتبه بین ۴۰۰ الی ۵۰۰) و اختصاص رتبه و جایگاه چهل و دوم دانشگاه شیراز در جمع آوری ISC در سطح آسیا و خاورمیانه از جمله مطالبی بود که در ابتدای این نشست مطرح کرد.

وی با بیان اینکه پژوهش های تائید شده دانشگاه شیراز جهت ورود به عرصه تجاری همگی دارای سطوح ممتازی هستند، از پیگیری برای فروش برخی از این محصولات خبر داد.

نادگران بر طی کردن مسیر رشد و توسعه دانشگاه شیراز تاکید داشت و افزود: در این راستا کارهای مهم و شاخصی انجام شده که فعالیت تعداد ۲۱ نفر از فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه به مدت یک سال جهت ادامه تحقیقاتشان تحت عنوان دستیاران پژوهشی نمونه ای از این اقدامات است.

رئیس دانشگاه شیراز در ادامه از انعقاد تفاهم نامه هایی با صندوق های مختلف تحت پوشش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت بکارگیری ۵۰ نفر از فارغ التحصیلان دکتری دانشگاه را برای دستیاری پژوهشی خبر داد و بیان داشت: سعی در ادامه فعالیت پژوهشی با محیط بیرون از دانشگاه داریم؛ تعاملاتی در این راستا با دستگاه های اجرایی بیرون دانشگاه داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه دست ما در حوزه دستاوردهای پژوهشی پر است، افزود: دانشگاه شیراز پس از دانشگاه صنعتی شریف ( با نمره ۷۰) دارای رتبه برتر با نمره ۶۲ در شاخص های بین الملی به ویژه در بخش صنعت است.

به گزارش خبرگزاری فارس، ارتباط گیری با پارک علم و فناوری فارس جهت قرار دادن کارگاه های تجهیزاتی دانشگاه در اختیار شرکت های دانش بنیان این مرکز از جمله اقدامات ذکر شده توسط رئیس دانشگاه شیراز بود که این اقدام برای تقویت نوآوری و خلاقیت در دانشجویان و آشنایی آنها با محیط کسب و کار صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که اجرای طرح های مهجا، برپایی کارگروه های تخصصی صنعتگران، ایجاد خانه جامع صنعت، حضور فعال در دانشگاه های مختلف، بازاریابی و تجاری سازی محصولات دانشگاه و برگزاری طرح های کارآموزی و مهارتی از فعالیت های دانشگاه شیراز در حوزه پژوهشی بوده است.

پذیرش راحت دانشجویان دانشگاه شیراز در دانشگاه زوریخ از نکات مورد اذعان نادگران بود که پیرو این موضوع درخصوص تلاش دانشگاه شیراز جهت پذیرش دانشجویان خارجی در این مرکز دانشگاهی نکاتی بیان کرد و اظهار داشت: پذیرش دانشجویان خارجی نسبت به گذشته سه برابر شده است.

رئیس دانشگاه شیراز با اعلام اینکه دانشگاه هیچ وقت از استانداردهای خود کوتاه نمی آید، گفت: جلسات آموزشی فوق العاده برای پذیرفته شدگان دانشجویان خارجی برگزار کرده ایم تا از این استانداردها دور نشویم.

نادگران درخصوص پروژه های در حال اجرای دانشگاه شیراز با بیان اینکه در حال حاضر در حال اجرای ۴۵ پروژه عمرانی در دانشگاه هستیم که قسمت زیادی از این اقدامات به همت خیرین و سرمایه گذاران صورت می گیرد، اظهار داشت: دانشگاه شیراز در حال حاضر مجری ۹۷ طرح پژوهشی است.

رئیس دانشگاه شیراز در انتها از عملیاتی شدن ۸۰ درصد تفاهم نامه های تازه منعقد شده پژوهشی دانشگاه شیراز با دانشگاه های خارجی خبر داد و گفت: ۸ عدد از پروژه های مشترک در سطح بین المللی به واسطه ارتباط با دانشگاه های کشورهای خارجی است که در همین راستا تعداد قراردادهای دانشگاه در سال گذشته و امسال ۱۵۰ عدد بوده است.

انتهای پیام/981005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول