اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

آرای قضایی در محافل علمی و پژوهشی مورد بحث قرار گیرد

رئیس پژوهشکده قوه قضاییه گفت: بر نقد آرا تاکید داریم و باید آرای قضایی در محافل علمی و پژوهشی مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا این خود منجر به رشد، بالندگی و قدرت بیشتر آرا شود.

آرای قضایی در محافل علمی و پژوهشی مورد بحث قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید حجت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان زنجان، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات پژوهشکده قوه قضائیه با اشاره به نقد آرای دادگستری در محافل علمی اظهار کرد: انتشار آرای قضایی دارای ثمرات زیاد در مجامع علمی و قضایی است.

رئیس پژوهشگاه قوه قضائیه با اشاره به اینکه تحلیل و نقد آرای قضایی از محورهای کاری پژوهشگاه است ‌که می‌توان در این مورد با حضور تیم‌های علمی متشکل از قضات و غیر قضات برای کاهش ورودی پرونده‌ها اقدام کرد، اضافه کرد: در این راستا از ظرفیت‌های هر استان استفاده کنیم که در همین رابطه امروز با دو دانشگاه زنجان تفاهم‌نامه خواهیم داشت، چون پژوهشگاه قوه قضاییه می‌تواند در فضای عمومی و دانشگاهی موثرتر ظاهر شده و نقش پررنگ‌تری ایفا کند.

وی ضمن تقدیر از مسؤولان قضایی و قضات به بیان چند ماموریت مهم پژوهشگاه قوه قضاییه در زمینه آرای قضایی پرداخت و بیان کرد: تحلیل، نقد و‌ ریشه یابی آرای قضایی از دیگر محورهای کاری پژوهشگاه است ‌که می‌توان در این مورد با حضور تیم‌های علمی متشکل از قضات و غیر قضات برای کاهش ورودی پرونده‌ها اقدام کرد.

در ادامه نیز رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه اصل اساس و ماموریت‌های قوه قضائیه بر تحول است و این باید در همه زمینه‌ها رخ دهد، گفت: هم مقام معظم رهبری و هم آیت‌الله رئیسی به اهداف این پژوهشگاه تاکید کرده و گفته‌اند که وظایف آن چیست.
حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به اینکه آثار و برکات همین نقطه پژوهش رضایت‌مندی برای مردم خواهد داشت، گفت: این امر موجب راضی شدن اصحاب پرونده و هم تصمیم صحیح خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه ما باید بتوانیم از یک کتاب حقوقی خوب بهره‌برداری کنیم، اما می‌بینیم گاها کتاب بر اساس نیازهای روز نیست، گفت: اصلا ما باید بدانیم که هدف از نقد رای چیست.
وی با اشاره به اینکه باید استان‌ها و مراجع درجه‌بندی شده و تعداد آرای صادره از محاکم و اعتراض به آنها و ... مشخص شود، گفت: در همین راستا قطعا در روند تجدید نظر خواهد شد.
صادقی نیارکی در ادامه از کاهش زندانیان در زنجان خبر داد و گفت: امروز ما زندانی مهریه در زنجان نداریم و طی یک و نیم سال گذشته نیز نزاع 42 درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول