اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

اعتراف غرب به بی‌تأثیری تحریم‌ها علیه روسیه/ کرملین چگونه تحریم‌ها را خنثی کرد

غربی‌ها اعتراف کردند که تحریم 6 ساله آمریکا و متحدانش علیه روسیه بی‌تأثیر بوده و این کشور با افزایش تعاملات با کشورهای آسیایی توانسته این تحریم‌ها را خنثی کند.

اعتراف غرب به بی‌تأثیری تحریم‌ها علیه روسیه/ کرملین چگونه تحریم‌ها را خنثی کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، تحریم‌های غرب علیه روسیه تاکنون نتوانسته کاری از پیش ببرد. فرستاده ویژه فرانسه ژان پیر شونمن، با بیان اینکه تحریم‌ها و  ایزوله کردن روسیه از سوی غربی‌ها اشتباه بوده است،‌گفت: اقدامات ظاهراً تنبیهی غربی‌ها و اروپایی‌ها علیه روسیه در رشد اقتصادی این کشور بی‌تأثیر بوده است.

وی طی کنفرانسی در فرانسه اعلام کرد: روسیه در پی تحریم‌های اقتصادی مبادلات خود را با کشورهای آسیایی افزایش داده و اقتصاد خود را متنوع‌تر کرده است. این کشور گرایش خود را در تجارت‌های بین‌المللی تغییر داد به ویژه به سمت چین بیشتر متمایل شد.

در عین حال قراردادهایی را با ژاپن، ویتنام، اندونزی، هند و ترکیه داشت و همه اینها باعث شد که این تحریم‌ها نتواند تغییری در رشد اقتصادی این کشور ایجاد کند.

شونمن تأکید کرد: به عقیده من اینکه بگوییم «روسیه تحت تأثیر تحریم‌ها قرار گرفته هیچ واقعیتی ندارد».

به گفته وی، تجارت دوجانبه روسیه با فرانسه در حال حاضر 15 میلیارد پوند است. روسیه و آلمان هم مبادلات تجاری در سطح 60 میلیارد دلار دارند. 

طی 6 سال گذشته روابط غرب با روسیه بسیار کاهش پیدا کرده، دلیل عمده آن اعمال تحریم‌ها از سوی واشنگتن و حمایت‌های بروکسل از این تحریم‌ها بود.

سیاستمداران اروپایی بارها این اقدامات را تنبیهی خواندند و اعتقاد داشتند که این تحریم ها می‌تواند رشد اقتصادی روسیه را محدودتر کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول