اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

خلع ید اراضی ملی به مساحت 39 هکتار در ایجرود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه از خلع ید اراضی ملی به تعداد 10 فقره پرونده به مساحت بیش از 39 هکتار خبر داد و تعداد پاسخ به استعلامات واصله به اداره را230 فقره اعلام کرد.

خلع ید اراضی ملی به مساحت 39 هکتار در ایجرود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، مالک اژدر افشاری با اشاره به شاخص‌ترین عملکردهای این اداره در سال ۹۸ اظهار کرد: اتمام رفع تداخلات پلاک‌های بوئین – سرخه دیزج – علی آباد گوشه – بیک بلاغی در سال جاری انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه با اشاره به آغاز پروژه کاداستر اراضی ملی پلاک‌های والایش – امیرآباد – کبود گنبد – چپدرق – طهماسب آباد – نادر آباد – چشمه سار – چمن سلطانیه افزود: در این بازه زمانی همچنین احداث پروژه‌های آبخیزداری ( بند رسوبگیر) در پلاک‌های طهماسب آباد و والایش برای کنترل سیلاب کلید خورده است.

وی ادامه داد: 756 هکتار از مراتع شهرستان سلطانیه قرق شده و 30 هکتار نیز به دیمزارهای کم بازده تبدیل شده است.

افشاری با بیان این که در سال 98، اقدامات کودپاشی در 10 هکتار از مراتع پلاک امیرآباد صورت گرفته است، افزود: هشت دستگاه آبشخوار فلزی تهیه و تحویل دامداران شده است.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سلطانیه خاطر نشان کرد: تشکیل 21 فقره پرونده چرای غیرمجاز دام در اراضی ملی به تعداد یک هزار و 912 رأس دام و تشکیل 25 فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی ملی به میزان 33 هکتار از دیگر اقدامات انجام شده در اداه منابع طبیعی شهرستان سلطانیه است.

وی تاکید کرد: در سال 98، برگزاری 6 دوره کلاس‌های آموزشی ترویجی در پلاک‌های شهرستان و گشت و سرکشی در مراتع و اراضی ملی شهرستان سلطانیه با موفقیت صورت گرفته است.

افشاری همچنین از خلع ید اراضی ملی به تعداد 10 فقره پرونده به مساحت بیش از 39 هکتار خبر داد و تعداد پاسخ به استعلامات واصله به اداره را230 فقره اعلام کرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول