اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وقتی قیچی کردن روبان «اولی‌تر» می‌شود/ ماجرای عدم حضور استاندار در «گلزار شهدای قشم» چیست؟

استاندار هرمزگان دهه فجر امسال نیز همچون سال گذشته در گلزار شهدای شهرستان قشم حضور نیافت و مستقیمأ به قیچی کردن ربان‌ها و کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه فجر انقلاب پرداخت.

وقتی قیچی کردن روبان «اولی‌تر» می‌شود/ ماجرای عدم حضور استاندار در «گلزار شهدای قشم» چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، فریدون همتی استاندار هرمزگان در دهه فجر سال قبل، هنگامی که به منظور افتتاح پروژه‌های عمرانی در سفری یک روزه عازم جزیره شهیدپرور قشم شد، در گلزار شهدای این شهرستان حضور نیافت.

در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار فارس در قشم و مرکز استان بیان شد که فشردگی برنامه‌ها و ضیق وقت سبب شده است از حضور استاندار هزمرگان در گلزار شهدای قشم چشم‌پوشی شود؛ این ادعا در حالی مطرح شد که شناور حامل آقای استاندار حدود نیم‌ساعت زودتر از زمان‌بندی انجام شده به اسکله قشم رسیده بود.

با این وجود نظر به ادای احترام وی به مقام شامخ شهدای سایر شهرستان‌ها پیش از افتتاح پروژه‌های عمرانی، خبرگزاری فارس از رسانه‌ای کردن موضوع صرف نظر و بنا را بر قصوری غیر عمد قرار داد.

اما امروز در اوج ناباوری بار دیگر آقای استاندار در گلزار شهدای جزیره قشم حضور نیافت و مستقیمأ به قیچی کردن ربان‌ها و کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه مبارک فجر پرداخت. فجری که وجود آن را سراسر مدیون شهدای فجرآفرین هستیم.

این بار نیز در پاسخ به پیگیری‌های خبرنگار فارس، دلایل سال پیش به‌عنوان علت لغو برنامه حضور استاندار هرمزگان در گلزار شهدای قشم مطرح می‌شود که با احترام به متولیان امر باید اذعان داشت چنین دلایلی به هیچ وجه برای خانواده‌های معظم شاهد، ایثارگر و جامعه قشم پذیرفتنی نیست.

مسؤولان بدانند جزیره قشم تمامأ متعلق به شهداست و آحاد مردم قشم اعم از شیعه و اهل سنت خود را مدیون شهدا می‌دانند. وجود شهدای شیعه و سنی در جزیره قشم و اظهار نظر علمای شیعه و سنی در محافل مختلف گواهی روشن بر این مدعاست.

با توجه به وضعیت نامناسب ایجاد شده برای گلزار شهدای قشم در ماه‌های اخیر که از قصور برخی مدیران استانی سرچمه می‌گیرد، حضور استاندار در گلزار شهدای قشم، بررسی موضوع از نزدیک و صدور دستورات لازم می‌توانست دغدغه خانواده شهدا را خاتمه دهد. اتفاقی که متأسفانه رقم نخورد.

از این رو تغییر در بدعت ناصواب بنا گذاشته شده در دو سال اخیر و همچنین عذرخواهی از مردم ولایتمدار جزیره قشم به‌ویژه خانواده شهدا مورد انتظار است.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول