اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بصیرت مهم‌ترین نیاز جامعه/در جبهه خودی به جای شمشیر کشیدن بر روی هم، با هم متحد شویم

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور گفت: بصیرت مهم‌ترین چیزی است که جامعه باید به آن مسلح شود؛ چراکه بسیاری از انحرافات و اشتباهات تاریخی به دلیل انحراف در بصیرت، درست نشناختن و فریب خوردن است.

بصیرت مهم‌ترین نیاز جامعه/در جبهه خودی به جای شمشیر کشیدن بر روی هم، با هم متحد شویم

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، مسعود بصیری در همایش «گام دوم و رسالت بانوان»، مهم‌ترین مسئله در جامعه امروز را داشتن بصیرت عنوان کرد و گفت: داشتن بصیرت و پیروی از مکتب سپهبد حاج قاسم سلیمانی بدین معنی است که بدانیم همیشه اولویت اول، حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران است.

پرهیز از اختلاف و دشمن‌شناسی در مکتب حاج قاسم

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور اذعان کرد: پرهیز از اختلاف و دشمن‌شناسی از جمله راهکارهای حفظ نظام است که حاج قاسم سلیمانی همیشه آن را مد نظر داشت و می‌فهمید اکنون زمان دعوا نیست، وقتی دشمن از ماجرایی پوستین جدید درست می‌کند و حرف از مذاکره می‌زند، قطعاً می‌خواهد آسیبی بزرگ‌تر به ما وارد کند.

بصیری تصریح کرد: بصیرت مهم‌ترین چیزی است که جامعه باید به آن مسلح شود؛ چراکه بسیاری از انحرافات و اشتباهات تاریخی به دلیل انحراف در بصیرت، درست نشناختن و فریب خوردن است، تشخیص حق و باطل و اینکه یک ماجرا فریب است یا نه بسیار مشکل است.

توجه به شباهت‌ها به جای تفاوت‌ها در اولین گام بصیرت

وی با اشاره به داستان فریب خوردن کوفیانی که به امام حسین (ع) نامه نوشتند توسط ابن زیاد، یادآور شد: در حقیقت برای بصیرت داشتن به جای اینکه در گام اول متوجه تفاوت‌ها شویم باید به شباهت‌ها توجه داشته باشیم، زیرا شباهت‌های بسیار است که فرد را به اشتباه می‌اندازد.

بصیری دروغ امروز رسانه‌های غربی را گفتن بخشی از حقیقت دانست و تأکید کرد: رسانه‌هایی همچون بی‌بی‌سی و اینترنشنال ظاهراً دروغ نمی‌گویند؛ اما حقیقت را هم کامل نمی‌گویند و بخشی از زشتی‌های جامعه را بیان کرده و افراد نیز بر اساس روایت غلط آنان قضاوت می‌کنند.

سرنوشت سوریه و عراق در انتظار ایران اگر بصیرت حاج قاسم‌ها نبود

وی ادامه داد: عده‌ای تصور می‌کردند که اگر از حکومت انتقاد کرده، چشم به روی خوبی‌ها ببندیم و در داخل اختلاف کنیم، وضعیت بهتری در انتظار ما خواهد بود؛ اما حاج قاسم فهمیده بود که اگر کار دشمن در سوریه تمام شود، به سراغ عراق رفته و بعد به ایران می‌آید، شیعیان را می‌کشد و اجازه نمی‌دهد حکومت شیعه پا بگیرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه جنگ 33 روزه در لبنان فقط برای کشتن سید حسن نصرالله نبود، افزود: اسرائیل و آمریکا اردوگاه‌های زیادی را در مصر، فلسطین و اروپا آماده کرده بودند تا پس از حمله به لبنان روستاهای شیعی را به دست گروه‌های تندرو بسپارند که مردان را کشته و زنان و کودکان را تفکیک کرده و به این اردوگاه‌ها بفرستند.

بصیری یادآور شد: سید حسن و حاج قاسم سلیمانی با بصیرت کامل از جریان مطلع شده و می‌دانستند اگر مذاکره کنند، در گام بعدی اتفاق بدتری در انتظار شیعیان است. دشمن برای فریب مردم به ظاهر از عدالت و دموکراسی و مذاکره سخن می‌گوید.

پاک کردن سؤالات از ذهن مردم توسط رسانه‌های غربی

وی اذعان کرد: رسانه‌های غربی نیز در رسیدن به اهداف خود و مسخ کردن ذهن افراد ابتدا ذهن آنان را از سؤالات پاکی می‌کنند و برای تغییر اسلام و گرفتن بصیرت ملت، اجازه سؤال کردن به آنان نمی‌دهند، درست همانند زمان پس از رحلت پیامبر که عده‌ای برای تحریف اسلام به نفع خودشان، سؤال‌کنندگان را مجازات می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که دشمن تلاش دارد اسلام را وارونه نشان دهد، داشتن بصیرتی همچون حضرت عباس (ع) در زمان امام حسین (ع) و حاج قاسم سلیمان در روزگار ما، بسیار حائز اهمیت است، زمانی که همه با اختلاف داشتند، حاج قاسم با همه نشست‌وبرخاست داست و می‌گفت: حفظ نظام و جمهوری اسلامی ایران اولویت است.

پرسش از خودی‌ها به جای بیگانگان در فقدان بصیرت

بصیری ابراز کرد: کسانی که بصیرت ندارند به جای پرسش از بیگانه، مرتب از خودی‌ها سؤال می‌کنند، ایراد می‌گیرند و آن‌قدر به جامعه فشار می‌آورند تا همه احساس ناامیدی و بدبختی کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه قدرت رهبر در گرو حمایت‌های مردم است، اضافه کرد: وقتی مردم یک جامعه با رهبر خود همراه نباشند، آن جامعه فرقه فرقه شده و رهبر نیز دیگر قدرت مقابله با کفر را ندارد، لذا باید بصیرت داشته باشیم و در جبهه خودی به جای شمشیر کشیدن بر روی یکدیگر، با هم متحد شویم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تأکید کرد: رسانه‌های غربی دغدغه‌های اصلی و سؤال‌ها را حذف می‌کنند و مردم نیز آن‌قدر درگیر برخی از خبرهای به ظاهر مهم می‌شوند که از مسائل اصلی جامعه غافل می‌شوند.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول