اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من|موفقیت دانشگاه‌های معتبر در ایجاد کارآفرینی

رئیس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه رونق اقتصادی تاثیر بسزایی در پذیرش دانشجو دانشگاه‌های معتبر دارد،‌گفت: مشکل پذیرش دانشجو در دانشگاه‌هایی که کمی رشد کردند و خیلی به کیفیت نپرداختند بیشتر است.

فارس من|موفقیت دانشگاه‌های معتبر در ایجاد کارآفرینی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

 مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «پذیرش دانشجو با نیاز بازار تطابق ندارد» را  مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

*پذیرش دانشجو در رشته‌های مهندسی با نیاز بازار تطابق دارد

احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: در رشته‌های مهندسی پذیرش دانشجو با نیاز بازار تطابق دارد. شاید باید در ۱۰ درصد آن تغییراتی ایجاد کنیم تا پذیرش دانشجو با نیاز بازار تطبیق بیشتری داشته باشد.

*زمانی که صنایع مشکل مالی دارند و رشد اقتصادی منفی یا نزدیک به صفر است طبیعتا جذبی وجود ندارد اوی با بیان اینکه  بحث اشتغال تا حدودی در رشته مهندسی ایراداتی دارد، و در بحث اشتغال باید کار وجود داشته باشد، گفت: زمانی که صنایع مشکل مالی دارند و رشد اقتصادی منفی یا نزدیک به صفر است طبیعتا جذبی وجود ندارد اگر رونق اقتصادی وجود داشته باشد می‌توانیم جذب بیشتری داشته باشیم. البته این در مورد دانشگاه‌های معتبر دنیا است. در مورد دانشگاه‌هایی که کمی رشد کردند و خیلی به کیفیت نپرداختند مشکل بیشتر است.

 

معتمدی یادآور شد: اگر اشتغال بیشتر شود دانشگاه علم و صنعت قابلیت جذب دانشجو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد.

*دانشگاه‌های معتبر در کارآفرینی موفق بودند

رئیس دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: اگر کارآفرینی و مهارت افزایی را در رشته‌های مهندسی دنبال کنیم قطعا وضعیت بهتر می‌شود و افراد سعی می‌کنند دنبال استخدام نباشند. آنهایی که دنبال استخدام هستند چون مهارت خوبی دارند بهتر جذب می‌شوند و آنهایی که کارآفرین هستند دنبال استخدام نمی‌روند و معمولا خودشان همان طور که از نامشان پیداست کارآفرینی، ایجاد اشتغال و استخدام می‌کنند.ما باید این دو حوزه را در مهندسی دنبال کنیم البته در حال پیگیری هستیم. خیلی از برنامه‌ها اجرا شده است و  دانشگاه‌های معتبر در بحثکارآفرینی موفق بودند و در مورد مهارت افزایی نیز برنامه‌هایی داریم که باید دنبال کنیم.

*باید مهارت نیرو‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهیم و به تربیت افراد کارآفرین بپردازیم

معتمدی گفت: دانشگاه‌ها باید به سمتی بروند و  نیروهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تربیت کنند که صرفا هدف استخدام شدن  در بخش دولتی و بخش خصوصی نداشته باشند. باید قید جذب در بخش دولتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زد چون دستگاه‌های دولتی استخدامی ندارند یا بسیار کم است. بنابراین باید مهارت نیرو‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش دهیم و به تربیت افراد کارآفرین بپردازیم که بتوانند در بخش غیردولتی راحت‌تر استخدام شوند.البته همه این مسائل  به بحث رونق اقتصادی برمی‌گردد که ان‌شاالله با رفع تحریم‌ها بتوانند موقعیت‌های بهتری کسب کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول