اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

جزئیات ‌حذف 1585 نقطه پرحادثه جاده‌ای/رفع 10 نقطه حادثه‌ساز ویژه در هر استان

معاون مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه دستورالعمل نقاط پرتصادف‌ طبق شیوه‌نامه و استانداردی که از سال 95 شروع به پیاده‌سازی شد، انجام می‌شود، گفت: سازمان راهداری حدود 10 نقطه را به هر استان به صورت ویژه برای رفع، ابلاغ کرد.

جزئیات ‌حذف 1585 نقطه پرحادثه جاده‌ای/رفع 10 نقطه حادثه‌ساز ویژه در هر استان

هرمز ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ‌درباره رفع نقاط پرحادثه جاده‌ای بیان کرد: دستورالعمل نقاط پرتصادف‌ طبق آن شیوه‌نامه و استانداردی که از سال 95 شروع به پیاده‌سازی شد، انجام می‌شود؛ این پروژه گردآوری اطلاعات داشت، که انجام شد، پس از آن مطالعه برای تعیین نقاط پرحادثه انجام شد، مطالعه منجر به چند طرح شد و طرح‌ها در حال پیاده‌سازی است. 

معاون ایمنی و استانداردهای حمل و نقل مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی گفت: طبق این دستورالعمل در کمیسیون ایمنی راه‌ها، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راهور و تیمی که نماینده دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها هم در آن عضو است، نقاط پرحادثه شناسایی شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای موظف به رفع و اصلاح شده است.

وی افزود: در 2 الی 3 سال اخیر تخصیص منابع با مشکلاتی مواجه شده است و قطعاً ما را هم در اجرای برخی از وظایف خود با مشکل مواجه کرده است، امروز هم دستورالعمل نقاط پرتصادف با تجربه‌ای که از پیاده‌سازی 4 سال گذشته گرفتیم با مدلی دقیق‌تر و پیچیده‌تر در حال پیاده‌سازی است.

معاون ایمنی و استانداردهای حمل و نقل مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: این اولین بار بود که نقاط پرتصادف کاملاً به صورت یکپارچه شناسایی شد، 1585 نقطه که طبق آن دستورالعمل جزو نقاط پرتصادف بود، شناسایی شد، ‌تعدادی از آنها رفع شده است که روند مطلوب است و تعدادی هم به استان‌ها ابلاغ شده است؛ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای حدود 10 نقطه به هر استان به صورت ویژه برای رفع، ابلاغ کرده است تا با تأمین اعتبار این نقاط پرحادثه اصلاح شود.

ذاکری اظهار کرد: تهیه این دستورالعمل با مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی است و نظارت آن در اجرا و پیاده‌سازی و شناسایی نرم‌افزاری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که در حال حاضر در حال بازنگری هستیم و گزارش آن را هم از پلیس و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گرفته‌ایم.

معاون ایمنی و استانداردهای حمل و نقل مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی گفت: تاکنون چندین جلسه در این باره برگزار شده است و نمونه به روزتر و ارتقا یافته‌تر در حوزه رفع نقاط پرحادثه جاده‌ای را پیاده‌سازی می‌کنیم تا به این ترتیب ساماندهی بهتر انجام شود.

ذاکری بیان داشت: در مدل جدید نقاط پرتصادفی شناسایی می‌شود که اگر چه تعداد آنها کمتر است اما در صورت  اقدام اثرگذاری بسیار بیشتری دارد. 

معاون ایمنی و استانداردهای حمل و نقل مرکز تدوین مقررات وزارت راه و شهرسازی گفت: به هر حال این پروژه زمان‌بر است و در کنار اعتبار، زمان هم لازم دارد.

وی ادامه داد: ما سعی می‌کنیم طوری عمل کنیم که در سوانح رانندگی فقط نگوییم انسان مقصر بوده است، به هر حال هر حرکتی کمی زمان لازم دارد، در بخش سوانح رانندگی جزو اصلی انسان است، ما در کمیسیون ایمنی راه‌ها هفته‌ای 2 تا 3 جلسه برگزار می‌کنیم تا به جان انسان‌ها احترام بگذاریم و از این طرز فکر که فقط در سوانح رانندگی انسان مقصر است، خارج شده‌ایم اما این مهم است که مردم ‌جامعه بفهمند که جانشان ارزمند است و نباید با بی‌احتیاطی خود را به کشتن دهند.

به گزارش فارس کاربران این خبرگزاری در بخش فارس من با طرح موضوع «چرا باید هزینه تصادفات در سال 7 درصد تولید ناخالص داخلی باشد»‌ خواستار پیگیری در این‌باره شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول