اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه چهل‌و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد.

بیانیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در آستانه چهل‌و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کرد.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که یکی از نشانه‌های قدرت و صدق وعده‌ الهی است، با نصرت و امداد خداوند متعال، چهل سال پرافتخار را پشت سر نهاده و پیام حیات‌بخش همراه با منطقِ قوی خود را جهانی کرده است.

نهضتی دینی و مردمی که  با عنایات‌ الهی و توجهات امام‌ عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و رهبری امام‌ خمینی (ره‌) به پیروزی رسید و با رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) تداوم یافت، تا امروز ملت رشید ایران شاهد رویش و درخشش نهضت خود در همه صحنه‌ها باشد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر را که امسال با یاد و نام سرداران سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران مقاومت همراه است، به ملت انقلابی ایران و همه مسلمانان و آزادگان جهان تبریک می‌گوید و به شکرانه پیروزی بر طاغوت داخلی، پیوند بی‌سابقه و باشکوه مردم با مجاهدان و قهرمانان مقاومت، رویارویی با طاغوت جهانی و همچنین به‌موجب این پیام الهی «و ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ»، افق‌های روشن فراروی ملت مسلمان و انقلابی را یادآوری می‌کند:

ملت مؤمن ایران اسلامی با ایمان راسخ به سنت‌ها و وعده‌های الهی به جهاد خستگی‌ناپذیر خود در ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و دفاعی ادامه می‌دهد و به فضل الهی در همه امتحانات سربلند و سرفراز خواهد بود.

بخش بزرگی از ناکامی‌ها و شکست‌های آمریکا و جبهه استکبار در غرب آسیا، ثمره خون مجاهدان مقاومت، به‌ویژه شهیدانی چون حاج قاسم و ابو مهدی است. شهیدانی که پیوند و پیمان مردم عزیز ما را با مقاومت محکم و جبهه استکبار و وابستگان آن‌ها را در داخل و منطقه مأیوس و سرافکنده کردند.خون شهدای مقاومت پیام خمینی کبیر را دوباره طنین‌انداز کرده که «ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.» و این یعنی خون شهیدان هنوز جاری است و شکست توطئه‌های استکباری به‌ویژه طرح ننگین معامله قرن را رقم خواهد خورد.

یکپارچگی ملت مسلمان از سویی و غریو موشک‌های آفندی از سرچشمه مقاومت(ایران) که بزرگ‌ترین پایگاه هوایی تروریست‌های آمریکایی در عین الاسد را هدف قرارداد از سوی دیگر ظهور قدرت خدا بود و ایام‌الله دیگری را رقم زد.

دستاوردهای انقلاب اسلامی و حاکمیت نسبی ارزش‌های دینی، ایران را به باثبات‌ترین و مقتدرترین کشور منطقه تبدیل کرده است. دشمن در تلاش است با انواع جنایت‌ها، فتنه‌ها ، توطئه‌ها، تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی و حتی ورزشی مانع رشد و پیشرفت این ملّت شود و اثرگذاری آن را کاهش دهد. بنابراین لازم است ملت مؤمن به‌ویژه نخبگان عزیز فکری، حوزوی و دانشگاهی چونان عقاب‌هایی تیزبین تحرکات پیدا و پنهان دشمن را به‌دقت زیر نظر بگیرند و با همگرایی و مجاهدت‌های علمی، درون نظام اسلامی را مستحکم کنند و عظمت و شکوه کشور را به اوج برسانند.

رفع یا کاهش وابستگی‌های راهبردی ازجمله وابستگی به نفت و تقویت قدرت علمی و فنی کشور مستلزم جهاد در همه زمینه‌هاست که بحمدالله آغازشده و به‌رغم محدودیت‌های ایجادشده به وسیلة دشمن با تأییدات الهی روزبه‌روز شتاب می‌گیرد و از آینده‌ای درخشان خبر می‌دهد.

«باید قوی شویم» این وظیفه یکایک ملت‌های مسلمان در سراسر جهان است. شرط لازم قوی شدن، تثبیت و ازدیاد ایمان است که اساسی‌ترین مطلوب الهی و بنیادی‌ترین عامل برتریِ بندگان صالح خداست؛ «اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین».(آل‌عمران: ۱۳۹) گوهر یگانة ایمان آن‌گونه که خدای تعالی معیّن فرموده به همة قدرت‌ها و قوت‌ها معنی می‌دهد. لذا امت اسلامی باید در همة زمینه‌ها به حداکثر توانایی ممکن برسد.

ملت ما با حضور در راهپیمایی بزرگ یوم‌الله ۲۲ بهمن بار دیگر صبر و شکر خود را به نمایش خواهد گذاشت و با تقویت همگرایی جهانی آزادگان، پیام روشنی به دشمنان مستکبر و اغوا شدگان غرب غدّار خواهد داد. فریادهای مرگ بر آمریکا نمونه‌ای حقیقی از ایمان به الله و کفر به طاغوت است و راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن جلوه‌ای از شکرگزاری ملت ایران از نعمت نظام الهی، مقاومت و شهدای قهرمان است.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمد یزدی

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول