اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

افتتاح مدرسه «ادبیات انسان شهر» با حضور چهره‌های مطرح فلسفه

مدرسه ادبیات انسان شهر با حضور چهره‌های مطرح فلسفه افتتاح می‌شود.

افتتاح مدرسه «ادبیات انسان شهر» با حضور چهره‌های مطرح فلسفه

حسن سیفدار مدیر مدرسه «ادبیات انسان شهر» در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، اظهار داشت: مدرسه‌ ادبیات، انسان، شهر برای دومین سال پیاپی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. این مدرسه از ۷ اسفند آغاز می‌شود و در روز افتتاحیه میزبان شخصیت‌هایی چون مصطفی ملکیان، غلامحسین ابراهیمی دینانی، سیدحسین نصر و رضا داوری اردکانی است.

سیفدار تصریح کرد: سال گذشته مدرسه باحضور شاعران، فلاسفه و ادبایی چون شهرام پازوکی، یوسف‌علی میرشکاک، امیرعباس علی‌زمانی، محمدتقی چاوشی، مرتضی امیری اسفندقه، سیدحسین شهرستانی و دیگر صاحب نظران این حوزه برگزار شد که با استقبال خوبی از طرف قشرهای مختلف جامعه از جمله دانشگاهیان روبرو شد.

این فعال فرهنگی متذکر شد: امسال هم این مدرسه در ۵ روز به بازخوانی سنت ادبی کشور در کمک و بهره‌گیری برای ساخت شهر می‌پردازد. روز اول این برنامه باحضور فلاسفه‌ مطرح کشور برگزار می‌شود و سعی شده تا افراد متفاوت و با سلیقه‌های مختلف به ارائه‌ دیدگاه‌های خود بپردازند. مصطفی ملکیان روشنفکر معنویت‌گرا، غلامحسین ابراهیمی دینانی فیلسوف متمایل به سنت، رضا داوری اردکانی فیلسوف مطرح کشور و رئیس فرهنگستان علوم در این برنامه حضور پیدا می‌کنند. علاوه بر آن سیدحسین نصر فیلسوف سنت‌گرا و استاد دانشگاه جرج واشنگتن هم به صورت زنده از آمریکا به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

وی افزود: در روزهای بعد این برنامه مستقلاً در هر روز به بررسی یک شاعر و آرا و اندیشه‌های او اختصاص پیدا می‌کند. در این چهار روز به بررسی آرای فردوسی، سعدی، حافظ و مولوی پرداخته می‌شود و در هر روز چهار تا پنج ارائه از سوی اساتید مدعو ارایه می‌شود.

سیفدار گفت: ایده‌ این مدرسه این است که ما برای ساخت شهر و انسان متعالی می‌توانیم از سنت ادبی حکمی خود استفاده کرده و به بازخوانی عناصر و مفاهیمی از آن بپردازیم که می‌تواند دوای درد انسان و جامعه‌ روزگار معاصر باشد. ثبت این مدرسه در اواسط بهمن‌ماه آغاز می‌شود و همانطور که گفته شد ۷ اسفند‌ماه این مدرسه اولین نشست خود را برگزار می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول