اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزش باد شدید و بارش برف در اغلب استان‌ها/کاهش تا 15 درجه دما ‌و هشدار یخبندان

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امشب تا روز چهارشنبه دمای هوا در اغلب مناطق کشور بین 10 تا 15 درجه کاهش می‌یابد، گفت: در برخی نقاط کشور بارش برف تا 110 سانتی‌متر هم خواهیم داشت.

وزش باد شدید و بارش برف در اغلب استان‌ها/کاهش تا 15 درجه دما ‌و هشدار یخبندان

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از امشب تا روز چهارشنبه دمای هوا در اغلب مناطق کشور بین 10 تا 15 درجه کاهش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب در استان‌های نیمه غربی کشور، غرب سواحل خزر، ارتفاعات مرکزی زاگرس و ارتفاعات البرز بارش برف و باران،‌ وزش باد شدید و کاهش دما خواهیم داشت.

وی گفت: از امروز تا سه‌شنبه در اغلب نقاط کشور وزش باد‌ پیش‌بینی می‌شود و خصوصا روز سه‌شنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، قزوین، تهران، خراسان رضوی، سمنان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، و اغلب نقاط کشور ظرف 3 روز آینده وزش باد شدید خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روز آینده در شمال غرب، غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف و باران ادامه دارد و سامانه بارشی به تدریج به سمت مرکز و شرق کشور کشیده می‌شود که بدین ترتیب در سواحل خزر و استان‌های البرز، تهران، سمنان، قزوین و شمال شرق کشور بارش برف و باران و وزش باد خواهیم داشت.

ضیائیان افزود:‌ روز دوشنبه بارش برف و باران و وزش باد در شمال غرب و غرب کشور، سواحل خزر و استان‌های زنجان، البرز، تهران، سمنان، و قزوین و شمال شرق کشور ادامه دارد و بتدریج سامانه بارشی به سمت شرق کشور کشیده می‌شود.  

وی گفت:‌ روز سه‌شنبه رگبار و رعد و برق و بارش همراه با وزش باد شدید در استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روز سه‌شنبه بارش برف و باران در خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، سواحل خزر، قزوین، البرز، تهران، قم،‌ همدان، مرکزی، کردستان و اصفهان تا بعد از ظهر ادامه دارد‌ و از اواخر وقت سه‌شنبه سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز چهارشنبه در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم است.

وی اظهار داشت: دریای خزر دو روز آینده مواج است و خلیج فارس امروز و فردا مواج خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا قسمتی ابری گاهی وزش باد شدید و در بعد از ظهر هم نیمه ابری همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین‌ دوشنبه‌شب بارش برف و باران و به تدریج کاهش دما را در تهران خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 7 درجه و دو درجه زیر صفر خواهد بود.

وی با اشاره به بارش برف در مناطق مرتفع استان‌های گیلان، مازندران‌ و گلستان تا 30 سانتیمتر در روز آینده و همچنین بارش برف در ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان در روز آینده توصیه کرد: خودروها حتما به تجهیزات زمستانی مجهز باشند، ضمن اینکه نمک پاشی و برف روبی جاده‌ها در دستور کار باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ روز دوشنبه در شهرهای گیلان، آذربایجان غربی، غرب زنجان و شرق کردستان و همچنین ارتفاعات استان‌های قزوین، تهران، البرز و سمنان بارش برف بین 10 تا 110 سانتی‌متر (در ارتفاعات) خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین روز سه‌شنبه در گیلان و غرب مازندران و ارتفاعات استان البرز، تهران، سمنان و قزوین بارش برف خواهیم داشت که موجب لغزندگی جاده، یخبندان و اختلال تردد در معابر شهری و کوهستانی خواهد شد، ضمن آنکه در برخی جاده‌ها کولاک برف و کاهش دید خواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود برخی راه‌های روستایی مسدود شود.

ضیائیان تاکید کرد:‌ ‌به سب وزش باد شدید در اغلب شهرها طی روزهای آینده توجه شود که از نظر حفاظت گلخانه‌ها تمهیدات لازم به عمل‌ آید و سازه‌های موقت مقاوم سازی شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه دما گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول