اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان: آمریکا باید از منطقه خارج شود/ جنگی میان شیعه و سنی وجود ندارد

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان گفت: ما اجازه هیچ جنگی را نخواهیم داد. حوزه تمدنی، فرهنگی و دینی آسیا باید مستقل بماند و بر سرنوشت خود مسلط باشد و برای چنین امری نیازمند خروج بلاشرط نیروهای آمریکایی از کل افغانستان و منطقه هستیم.

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان: آمریکا باید از منطقه خارج شود/ جنگی میان شیعه و سنی وجود ندارد

به گزارش خبرنگا سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «لطیف پدرام» رهبر حزب کنگره ملی افغانستان تاکید کرد که مسلمانان نباید اجازه دهند که سرنوشت آنها به دست دیگران تعیین شود.

پدرام گفت: نماد مجلس هندوستان خرطوم فیل است و ما متاسفانه همین نماد را در مجلس افغانستان نیز می‌بینیم. فیلی که مربوط به هندوستان است مسلمانان را قتل عام می‌کند. اما متاسفانه شده امروز سمبل یک کشور اسلامی شده است.

وی افزود: هیچ جنگی به‌نام شیعه و سنی وجود ندارد بلکه آنچه هست جنگ با تهاجم آمریکاست. مسلمانان با هر مذهبی با یکدیگر برادر هستند و وحدت دارند و هیچگونه جنگی میان آنها نیست. آنها باید با یکدیگر علیه تهاجم لجام گسیخته آمریکایی‌ها در منطقه متحد باشند.

پدرام ادامه داد: ما (مسلمانان) باید خودمان توان مدیریت مناطقمان را داشته باشیم و از خروج آمریکا از منطقه هراسی نداشته باشیم. برای یک ملت مسلمان شرم آور است که اینگونه فکر کنند و این روشنفکران و مزدوران خائن آمریکا هستند که چنین افکاری را در جوامع اسلامی تزریق می‌کنند و اعتماد بنفس یک ملت را نابود می‌کنند.

رهبر حزب کنگره ملی افغانستان تصریح کرد: ما در معرض بحران‌های بسیار زیادی قرار داریم. ما اجازه تجزیه افغانستان را به هیچکس نخواهیم داد و می‌خواهیم در سرزمین خود برادرانه زندگی کنیم. اتحاد و اعتماد ما باید چنان محکم باشد که هیج دشمنی نتواند در آن رخنه کرده و اختلاف ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: مودی با پشتیبانی پاکستان و اسرائیل در پی اختلاف افکنی میان مسلمانان است و با موساد رابطه مخفیانه‌ای دارد. متاسفانه افغانستان تاکنون یک بار به کشتار مسلمانان در میانمار، کشمیر و آسام اعتراض نکرده، حتی هندوها و سکولارهای غربی در این باره اعتراض کردند اما هیچ صدایی از روشنفکران افغانستان بلند نشد.

پدرام تاکید کرد: باید مسائل سیاسی و تاریخ را مطالعه کرد. هیچ جنگی میان شیعه و سنی وجود ندارد. ما اجازه هیچ جنگی را نخواهیم داد. حوزه تمدنی، فرهنگی و دینی آسیا باید مستقل بماند و بر سرنوشت خود مسلط باشد و برای چنین امری نیازمند خروج بلاشرط نیروهای آمریکایی از کل افغانستان و منطقه هستیم.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول