اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خدمت به محرومان را در مسؤولیت کنونی مقدم می‌دانم/ به دنبال نماینده فسادستیز و عدالتخواه باشید

سید مرتضی حسینی در واکنش به پویش دعوت جوانان برای حضور در انتخابات گفت: خدمت به محرومان را در مسوولیت کنونی مقدم می‌دانم.

خدمت به محرومان را در مسؤولیت کنونی مقدم می‌دانم/ به دنبال نماینده فسادستیز و عدالتخواه باشید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سیدمرتضی حسینی، کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به جوانان حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان ضمن تشکر از جوانان استان از عدم امکان حضور در این رقابت ها خبر داد.

در قسمتی از این نامه ضمن توصیه به جوانان برای حفظ روحیه فسادستیزی آمده است: باور دارم که شما عزیزان از این دسته‌بندی‌های طیفی، گروهی و جناحی خسته شده‌اید و به دنبال عدالت‌خواهی، شفافیت، فسادستیزی، رفع مشکلات رفاهی و ایجاد بستر رشد و شکوفایی هستید، من نیز همراه و همگام با شما هستم.

در ادامه این نامه توصیه‌هایی در 6 بند، پیرامون پرهیز از نگاه قومی و حزبی در انتخابات، تلاش برای برگزاری انتخاباتی پر شور، مطالبه‌گری پای صندوق‌های رای، امیدداشتن و یاس‌زدایی از جامعه و پرهیز از وابستگی به جریانات ثروت و قدرت به خصوص خطاب به جوانان مطرح شده است.

در انتهای این نامه تاکید شده است: بدلیل اینکه از قبل هیچ برنامه‌ای برای حضور در این دوره انتخابات استان نداشته‌ام و ثبت نام در حوزه تهران نیز با دعوت گروهها و اقشار با هدف باز بودن دست شورای ائتلاف برای انتخاب نهایی صورت پذیرفته است، لکن خدمت به محرومان و مستضعفان کشورم در مسؤولیت کنونی را کمتر از خدمت در مجلس شورای اسلامی نمی‌دانم ضمن عذر تقصیر از همه شما، خواهشمندم در این انتخابات پرشورتر از گذشته حاضر شوید و علاوه بر تکرار نشان دادن دلدادگی‌تان به این آب و خاک، خواسته‌هایتان را فریاد بزنید.

لازم به ذکر است سیدمرتضی حسینی هم‌اکنون به عنوان مدیرکل برنامه و بودجه  کمیته امداد امام خمینی (ره) مشغول به خدمت بوده و برای انتخابات مجلس یازدهم از حوزه تهران ثبت‌نام کرده است.

متن کامل نامه بدین شرح است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

جوانان دغدغه مند، فهیم و مظلوم استان چهارمحال و بختیاری و حوزه انتخابیه شهرستان های شهرکرد ، بن و سامان
مردم باصفا و زحمتکش استان
سلام
ابراز محبت و لطف شما جوانان حوزه انتخابیه شهرکرد،بن و سامان به اینجانب با راه اندازی پویش دعوت به حضور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی از آن حوزه باعث شد تا اولا مراتب سپاس این بنده کمترین را خدمت شما عزیزان ابلاغ نمایم.

با وجود همه ظرفیت های خوبی که در طول چهار دهه پر برکت گذشته در کشور ایجاد شده و در بسیاری از امور رشد و توسعه خوبی داشته ام و حتی در حوزه های دفاعی، نانو و بیو تکنولوژی سرآمد در دنیاهستیم اما متاسفانه در باب عدالت چندان توفیقی نداشته ایم، شکاف طبقاتی،بیکاری ،تجرد جوانان،نداشتن مسکن و سرپناه و غیر شفاف عمل کردن دستگاهها در بسیاری از امور باعث شده تا اینچنین، جوانان و نوجوانان را به شکوه و گلایه وادارد.

تماسهای متعدد، پیام های محبت آمیز و دیدارهای حضوری شما جوانان عزیز حوزه انتخابیه در این چند روز با دیدگاهها و سلایق مختلف نشان می دهد نسل جدید با تفکرات قومی، قبیله ای، طیفی و جناحی فاصله گرفته اند.دردهایی دارید که کمتر مورد توجه قرار گرفته و صدای فریادهایتان کمتر به جایی رسیده است.

به دلیل مسوولیت فعلی و ارتباط با اقشار ضعیف تر جامعه به خوبی درک می کنم که نداشتن شغل و عدم تامین معاش،بخشی از جوانان را کم امید کرده است. سن ازدواج بالا رفته و شرایط اقتصادی فعلی  امکان این امر را به بیشتر جوانان نمی دهد و چه مظلومند پدران و مادران این جوانان که راهی برای رفع این مشکلات نمی یابند و مستاصل گشته اند.

مسئله مهم  دیگر اینکه این قشر عظیم می خواهد دیده شود، توانایی های خود را نشان دهد و برای مملکتش و منطقه اش اثر گذار تر باشد اما امروز با سد بزرگ فرهنگ غلط عدم باور به جوانان، دخالت زر و زور در این امور و چسبیدن گروهی خاص و عموما ناکارآمد به صندلی های مدیریتی وتصمیم گیری مواجه شده اند.

باور دارم که شما عزیزان از این دسته بندی های طیفی و گروهی و جناحی خسته شده اید و به دنبال عدالت خواهی، شفافیت، فساد ستیزی، رفع مشکلات رفاهی و ایجاد بستر رشد و شکوفایی هستید ، من نیز همراه و همگام با شما هستم.

از اینکه امروز عده ای در هر منطقه ای مافیای قدرت شکل داده اند و ثروت ثروتمندان آنها را پشتیبانی می کند تا هر چه بخواهند انجام دهند گلایه مندیم.اینها حرف های امروز من نیست و میدانید که بیست سال است در رسانه ها به نقد این مسایل پرداخته ام.

امروز افرادی می توانند نماینده این مردم در جایگاه های مختلف اعم از ریاست جمهوری، مجلس، شوراهای شهر و روستا ومسوولیت های اجراییباشند که گذشته شفاف و روشنی داشته باشند، فساد ستیز بوده و دغدغه شان رفع مشکلات مردم باشد تا حل مشکلات خود، خانواده و تیم و باند و جناحشان.

به عنوان یک روستازاده از قشر مستضعف و محروم و رشد کرده در  دوران انقلاب و مکتب روح الله که درد ها و مشکلات شما را به خوبی لمس کرده و طعم فقر را چشیده ام و با سختی و مشقت بسیار در این نقطه از زندگی قرار دارم می دانم که فشارهای اقتصادی  امروز، صبر و توان شما را کم کرده و بغض های بسیار فروخورده تان را از مسائل مختلف به دردی درونی بدل کرده است.

اما خواهران و برادران عزیز و بزرگوارم،جوانان با صلابت و فهیم استان و حوزه انتخابیه:
1-بدانید که اگر امروز خودتان بصورت جدی و اثرگذار وارد میدان ها نشوید و حقتان را مطالبه نکنید در بر همان پاشنه سابق خواهد چرخید و اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد.
2-شما جوانان عزیز، از شهرکرد و بن و سامان تا لردگان و بروجن و از اردل و فارسان تا کوهرنگ و کیار بدانید که نگاه قومی و قبیله ای نمی تواند شما را به انتخاب درست برساند، که این خود آفت بزرگی نه تنها در انتخابات که به همه حوزه های اجرایی و تصمیم گیری هم رسیده است.بشکنید این حصارهای غلط را و این تعصبات بی منطق را،نگذارید بر احساسات پاک شما با این روش ها اثر بگذارند و خودتان میدان داری کنید و باور داشته باشید که با توکل به خدا این امر امکان پذیر است.
3- نا امیدی آفت بزرگی است که نباید اجازه دهید گریبانگیر شما شود ، انتخاب درست، مطالبه گری مستمر از همه مسوولان و تلاش جمعی، همه ما را به اهداف مان خواهد رساند.مطمئن باشید ظرفیت های این سرزمین  آنقدر هست که این مردم بتوانند به رفاه مادی و از آن مهمتر رفاه معنوی و احساس رضایت از زندگی برسند.
4- حضور در انتخابات از جنبه های مختلف اهمیت بسیاری دارد چه از جنبه خارجی و چه داخلی دعواهای ما در درون خانواده است و بحث های مان داخلی و برای تک تک ما که خود را سرباز این آب و خاک می دانیم لازم است اولا خود و دوستانمان را به حضور فعال در انتخابات ترغیب کنیم و ثانیا به دور از احساسات و شعارها به دنبال انتخاب بهترین گزینه موجود باشیم، از وی برنامه بخواهیم و آنها را به طور جدی و مداوم مطالبه کنیم  حتی اگر مورد تهدیدها، تهمت ها و فشارهای بسیار واقع شویم که امری طبیعی است و نباید هراس به دل راه داد.
5-بنده نیز در این سالها کم مورد تهمت ها و تهدیدها واقع نشده ام، برخوردهای حذفی دیگر جواب نمی دهد و انگ زدن ها اثرگذار نخواهد بود.این رفتارهای افراطی دیگر جواب نخواهد داد، ما سرباز وطنیم و دلمان برای این خاک و اعتلای آن می تپد و میخواهیم این سرزمین و مردمانش همیشه سربلند و سرافراز باشند و به آنچه حقشان است برسند و به خاطر دیدگاه و عقایدشان اینگونه از چپ و راست مواخذه نشوند.

ما به حرمت خون شهدای وطن از قاسم سلیمانی ها تا حسینقلی آذریان و زال یوسفپورها، از هادی و مرادعلی سعیدی تا وهاب شهرانی و هادی موسوی ها، شهدای استکی تا امامقلی جعفرزاده و ایرج آقا بزرگی ها ،از سید اصغرو عبدالله حسینی تا اردشیرغریب و عباس خلجی ها و از غلامرضا کاووسی تا سهراب نوروزی و کمال فاضلها و بسیاری دیگر از شهدای جوان استان که در این مجال امکان نام بردن از دو هزارو چهارصد فرمانده دلیری که خون پاک خود را دادند تا آرمانهایشان زنده بماند وظیفه داریم آنچه حق است بگوییم و از آن دفاع کنیم.

من و شما نباید وابسته به مافیای قدرت و ثروت شویم و زبان عدالتخواهی و حق طلبی این مردم مظلوم باشیم.یقین دارم که از این به بعد و در چله دوم این انقلاب و خودباوری شما عزیزان ،درد و رنج و محنت های این مردم هر روز کمتر خواهد شد.
6- دعوت شما جوانان پرشور و با صلابت از بنده کمترین، مرا بیش از پیش شرمنده کرد و مسوولیتم را برای پیگیری امور همه مردم استانم که حق بزرگی بر گردنم دارند بیشتر کرد.ازینکه  جوانان عزیز استان از شهرستان های مختلف ابراز لطف و محبت داشتند سپاسگزارم لکن بعد از شنیدن مطالب دوستان بصورت حضوری و تلفنی و ارائه آنچه در این پویش مد نظر بود عرض کردم که بدلیل اینکه از قبل هیچ برنامه ای برای حضور دراین دوره انتخابات استان نداشته ام و ثبت نام در تهران نیز به فرموده دوستان در ائتلاف بود و ادامه کار میسر نگردید لکن خدمت به محرومان مستضعفان کشورم در مسوولیت کنونی را کمتر از خدمت در مجلس شورای اسلامی نمیدانم ضمن عذر تقصیر از همه شما، خواهشمندم در این انتخابات پرشورتر از گذشته حاضر شوید و علاوه بر تکرار نشان دادن دلدادگی تان به این آب و خاک ، خواسته هایتان را فریاد بزنید. مطمئن باشید بنده هم در کنار شما بوده و به وسع خویش برای انتقال مطالبات شما و پیگیری آنها  از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود.

به دست غیر مبادا امیدواری ما
نیامده است به جز ما کسی به یاری ما

بنده خدا و فرزند کوچک شما
سید مرتضی حسینی
انتهای پیام/3339/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول