اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توافق حماس و فتح در زمینه برگزاری نشست پنج جانبه

سخنگوی جنبش حماس از توافق با جنبش فتح برای برگزاری نشست پنج جانبه با دیگر گروه‌های فلسطینی خبر داد.

توافق حماس و فتح در زمینه برگزاری نشست پنج جانبه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از سفر «اسماعیل جبر» و «روحی فتوح» دو عضو کمیته مرکزی جنبش فتح به نوارغزه، توافقی میان این جنبش و حماس برای برگزاری نشست پنج جانبه با دیگر گروه‌های فلسطینی حاصل شد.

بر اساس گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در همین زمینه اعلام کرد: توافقی برای برگزاری نشست پنج جانبه حاصل شد تا مقدمه‌ای برای سفر هیأت سازمان آزادیبخش فلسطین به نوار غزه و رایزنی درباره تقویت راه‌های وحدت ملی باشد.

«ایاد نصر» سخنگوی فتح دیروز (شنبه) اعلام کرد، هدف سفر اعضای فتح به غزه برداشتن موانع در مسیر ورود هیأت ساف به غزه بوده است. مقدماتی برای برگزاری نشستی میان حماس و دیگر گروه‌ها وجود دارد و باید برای وحدت موضع فلسطینی و پایان اختلافات با هدف مقابله با طرح ادعای صلح آمریکا تأکید کرد.

حماس از سفر هیأت فتح به غزه استقبال کرد. قاسم در این زمینه گفت، ملت فلسطین و گروه‌های آن باید متحد شوند و سازوکاری مشترک برای مقابله با چالش‌های موجود علیه مسأله فلسطین در پیش بگیرند.

«عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین  دوشنبه هفته پیش اعلام کرد، هیأت ساف که قرار بود ابتدای هفته به غزه سفر کند به دلیل عدم دریافت موافقت حماس تا این لحظه سفر خود را به تأخیر می‌اندازد.

جنبش حماس در واکنش به این موضوع اعلام کرد: این اقدامی منزجرکننده و پیامی منفی به ملت فلسطین است آنهم در وضعیت خطرناکی که اکنون مسأله فلسطین با آن روبروست (جزئیات بیشتر).  

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول