اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

1420 میلیارد ریال طرح عمران شهری در قشم به بهره‌برداری رسید

افزون بر یک هزار و 420 میلیارد ریال طرح عمران شهری با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

1420 میلیارد ریال طرح عمران شهری در قشم به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر افزون بر یک هزار و 420 میلیارد ریال طرح عمران شهری جزیره قشم با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در حال بهره‌برداری است.

امام جمعه شهرستان قشم و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از دیگر مسوولان بلند پایه حاضر در این آیین هستند.

راه‌سازی با اعتباری افزون بر 767 میلیارد ریال

بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی غرب جزیره قشم از سه راهی دیراستان به سمت درگهان به طول 100 کیلومتر با اعتبار 450میلیارد ریال به عنوان نخستین پروژه دقایقی پیش به بهره‌برداری رسید.

قطعه یک بزرگراه مرکزی با اعتباری افزون بر 317 میلیارد ریال، طول 10 کیلومتر و عرض 11.5 مترمربع اتصال میدان درگهان به سه ‌راهی دیرستان را برقرار می‌کند.

این پروژه 2 بانده مجموعا 30 کیلومتر طول دارد و با تکمیل آن، فرودگاه بین‌المللی قشم به روستای گیاهدان متصل می‌شود.

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ایران زمین به ارزش بیش از 145 میلیارد ریال

مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ایران زمین قشم به ارزش ریالی بالغ بر 145 میلیارد و ظرفیت متوسط تصفیه یک هزار مترمکعب در روز از قابلیت حذف ازت به روش نیتریفیکاسیون برخوردار است.

به ثمر نشستن این پروژه، ظرفیت تصفیه فاضلاب قشم را از 6 هزار نفر به 12 هزار نفر افزایش داد و آب بازیافتی آن نیز به منظور توسعه و نگهداری فضای سبز استفاده خواهد شد.

احداث مدول سوم آن نیز در دستور کار قرار دارد که پس از بهره‌برداری ظرفیت تصفیه فاضلاب تولیدی را  به 18 هزار نفر افزایش می‌دهد.

نصب یک اِلمان و فاز دوم بلوار پیامبر اعظم(ص) با اعتبار 147.5 میلیارد ریال

فاز دوم بلوار پیامبر اعظم(ص) قشم با اعتبار 140 میلیارد ریال در حوزه معابر شهری اتصال حدفاصل منابع آب تا میدان هنگام جزیره قشم را فراهم می‌آورد.

نصب اِلمان و محوطه‌سازی میدان شهرک نریمان قشم با اعتبار 7 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید که سه میلیارد ریال از این اعتبار مربوط به اِلمان و باقی آن در بخش محوطه‌سازی شامل 2 هزار و 605 مترمربع فضای سبز، یک هزار و 943 مترمربع ساخت ابنیه و تجهیزات روشنایی هزینه شده است.

2 کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی به اعتبار 62 هزار و 800 میلیارد ریال

بهره‌برداری از 2 کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی و انتقال آن به دریا در راستای رفع معضلات محله‌های دوحه و چابهار و نیز سایت سمن شهر قشم با اعتبار 62 هزار و 800 میلیارد ریال بخشی دیگر از پروژه‌های عمران شهری است.

پروژه کانال مربوط به محلات دوحه و چابهار 490 متر طول و اعتبار 26 هزار و 300 میلیارد ریال و پروژه سایت سمن نیز به طول 550 متر با اعتبار 36 هزار و 500 میلیارد ریال اجرا گردید.

126 واحد مسکونی ویژه کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم

در فاز نخست پروژه 200 واحدی تعاونی مسکن نیک آشیان ویژه کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم، 126 واحد مسکونی 2 و سه خواب افتتاح شد.

مجموع این پروژه با اعتبار 350 میلیارد ریال و تسهیلات بانکی که 224 میلیارد ریال از آن به عنوان آورده اعضا است تا کنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

زمین ورزشی خیرساز با اعتبار 10 میلیارد ریال

زمین چمن مصنوعی خیرساز روستای هلر با اعتبار 10 میلیارد ریال بر زمینی به مساحت 2 هزار و 900 مترمربع که ازسوی سازمان منطقه آزاد قشم اهدا شده است به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این خصوص اظهار داشت: علاوه بر زمین اهدایی، یک میلیارد ریال نیز از سوی این سازمان به پروژه مساعدت شده وهدف از این اقدام تقویت روحیه ورزشی جوانان و نوجوانان است.

گفتنی است، طی این سفر یک روزه مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور مجموعا بالغ بر 2 هزار و 700 میلیارد ریال طرح در حوزه‌های عمران شهری، تولیدی، گردشگری و خدماتی جزیره قشم به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول