اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آیت‌الله طبرسی؛ اسطوره ولایت‌پذیری

آیت‌الله طبرسی قطعا شناسنامه مازندران است و نمی‌توان در هیچ یک از سرفصل‌های شناخت استان نقش‌های استثنایی و تعیین‌کننده ایشان را کمرنگ کرد.

آیت‌الله طبرسی؛ اسطوره ولایت‌پذیری

خبرگزاری فارس مازندران، صادق‌علی رنجبر استاد دانشگاه/ حضرت آیت‌الله طبرسی که عصر روز شنبه ۱۹ بهمن ماه سال ۹۸ یعنی در ایام‌الله دهه فجر موسوم به روز بیعت همافران با امام راحل به دیدار معبودش شتافت در طول بیش از ۴۰ سال امامت نماز جمعه ساری مرکز استان و بیش از ۲۰ سال نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران، بیش از همه ویژگی‌هایش ثابت کرد که در تبعیت محض از فرامین رهبری تردید و تشکیک نداشته و مصداق واقعی سمعا و طاعتا بوده دقیقا با همین ویژگی مازندران را نیز همواره ولایت‌مدار نگه داشته و گسترده‌ترین لبیک‌ها در سخت‌ترین حوادث و فتنه‌ها بلاانقطاع از مازندران به گوش می‌رسید و قطعا استان مازندران یکی از استان‌های پیشتاز ولایت‌مداری بوده است.

آیت‌‌الله طبرسی به معنی واقعی کلمه ، ذوب در ولایت بوده و هرگز در این همراهی چون و چرا و یا اما و اگر نداشته، نه تنها تابع فرامین بلکه مطیع اشارات و منویات مقام معظم رهبری بوده است.

مجاهد نستوه و عالم جلیل‌القدر با دلی ساده و دوری محسوس از زخارف دنیا به مرزی از محبوبیت رسیده بود که سخنانش به دل می‌نشست و پذیرش صادقانه‌ای در مخاطبان وجود داشت که نشانه‌ای از کاریزمای شخصیتی ایشان بوده است.

حاج آقا طبرسی به معنای واقعی کلمه امام جمعه بود و طی آن علاوه بر نقش‌آفرینی در سطوح سلسله مراتب حاکمیتی نظام در استان و کشور، با پایین‌ترین سطوح جامعه و محروم‌ترین اقشار مردم، ارتباطی عاطفی و پدرانه داشت و بی‌جهت نیست که رسانه‌ها در این واقعه از ایشان به‌عنوان پدر معنوی مازندران یاد می‌کنند.

در ایام دفاع مقدس نیز بارها و بارها به جبهه‌های جنگ عازم شد و در جریان عملیات‌ها رزمندگان مازندران قرار می‌گرفت و یکی از تاثیرگذارترین نقش‌ها را در حل مشکلات ایثارگران و خانواده‌های محترم شهدا و جانبازان و آزادگان ایفا می‌کرد.

ایشان پرچم‌دار بازسازی سوسنگرد پس از دفاع مقدس بودند که انصافا عالی‌ترین توان مدیریتی و نافذ بودن خود در بین مردم را در بازسازی این شهر تخریب‌شده و جنگ‌زده به نمایش گذاشت.

آیت‌الله طبرسی قطعا شناسنامه مازندران است و نمی‌توان در هیچ یک از سرفصل‌های شناخت مازندران به نقش‌های استثنایی و تعیین‌کننده ایشان را کمرنگ کرد.

ارتحال ایشان ثلمه‌ای بزرگ برای مازندران و مصیبت جانکاهی برای علما و سلسله جلیله روحانیت بوده و قطعا به‌عنوان نماینده مردم در چندین دوره مجلس خبرگان رهبری موجب عزای عمومی و برافراشته شدن پرچم عزا در اقصی نقاط استان خواهد شد، راهش جاودانه ، روحش شاد و یادش گرامی.

انتهای پیام/86034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول