اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سردار سلیمانی مسیر تاریخ کشورهای خاورمیانه را تغییر داد

یک فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: شهید سردار سلیمانی با رویکردهای جبهه مقاومت مسیر تاریخ کشورهای خاورمیانه را تغییر داد.

سردار سلیمانی مسیر تاریخ کشورهای خاورمیانه را تغییر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، سردار احمدعلی قدسی امروز در آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: سردار سلیمانی با رویکردهای جبهه مقاومت مسیر تاریخ کشورهای لبنان، عراق، یمن، سوریه، فلسطین و افغانستان را تغییر داد و از نتایج مجاهدتهای این سردار بزرگ، خسارتهایی بود که متجاوزان به منطقه متحمل شدند.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی گروهی از حقوقدانان ایران و عراق را گردآوری کرد تا به این وسیله برای مردم عراق قانون اساسی تدوین کنند و مرجعیت شیعه و عتبات عالیات در این کشور به عنوان مبدا قرار گرفت.

   همرزم شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: با تلاش سردار سلیمانی جبهه مقاومت با عناوین حیدریون، زینبیون، فاطمیون، حسینیون و فاتحین در عراق، پاکستان، افغانستان، آذربایجان و ایران تشکیل شد و این گروه‌های مبارز، طومار داعش و النصره را در عراق و سوریه پیچیدند.

قدسی با اشاره به رشادتهای جبهه مقاومت به فرماندهی سردار سلیمانی در عراق اظهار داشت: در عملیات فلوجه که از سخت‌ترین عملیاتها بود، داعش با ۸۰ خودرو انتحاری ظاهر شد و برای مقابله با ادوات جنگی سنگین آنها نیاز به اراده‌ای آهنین بود.  

وی اضافه کرد: با مجاهدتهای دلیرانه سردار سلیمانی و نیروهای جبهه مقاومت در عملیات شهرهای الانبار، موصل و فلوجه، داعش متحمل خسارت و شکست شد و به تدریج تضعیف شد.

این فرمانده دفاع مقدس بیان کرد: سردار سلیمانی در ابتدا با سلفی‌ها با خوشرویی و محبت رفتار ‌کرد به طوری تعدادی از آنها به سمت تشیع ترغیب شدند، سپس با گروه‌های که اصلاح پذیر نبودند به مبارزه پرداخت.

قدسی بابیان اینکه روال تشکیلات داعش کشتن انسانها، حمله به عقاید و درهم شکستن کرامت انسانی بود، گفت: اعضای داعش از هیچ خباثتی روی‌گردان نبودند به طوری که ۷۰۰ دختر جوان را به اسارت گرفته و در بازار اربیل مورد بی‌حرمتی و هتک حیثیت قرار می‌دادند و سردار سلیمانی از این موضوع بسیار متاثر بود.

انتهای پیام/983110

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول