اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

20 ویژگی انقلاب اسلامی ایران

همه در جهان غرب حیرت زده می‌گویند که مگر می‌‏شود مذهب زمام حکومت را به دست گیرد؟ مگر ممکن است دین جوابگوى تمام نیازهاى عصر و زمان بشر باشد؟ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دیدند انقلاب اسلامی ریشه‌دار و باثبات شد.

20 ویژگی انقلاب اسلامی ایران

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: حجت‌الاسلام والمسلمین حسین درودی معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش یادداشتی را در اختیار این خبرگزاری قرار داده است.

اگر قرار  باشد دانش‌آموزان و دانشجویان بعد از انقلاب اسلامی بدانند که آمریکا و ایادی او در کشور ایران عزیز چه تخریب‌های زیرساختی را پدید آورده و در حال حاضر هم با تحریم‌ها و برخوردهای شیطانی خود، آنها را تعقیب و تحمیل می‌کنند، باید نظام آموزش و پرورش از کتاب‌های مهد کودک تا متوسطه دوم یک برنامه همه جانبه و 6 ساحتی با موضوع جنایات فراموش ناشدنی، تهیه و تولید و توزیع و نظارت نقطه‌ای بر آن داشته باشد، تا از آسیب‌هایی مانند مهاجرت یا به قول برخی فرار مغزها و شکاف نسل‌ها و مانند اینها در امان باشد، و الا صرف 10 جنایت از جنایات یک جانی خود می‌تواند محبوبیت معکوس تولید کند.

نوجوان و جوانی که نمی‌داند شاه برای چه آمد توسط چه کسانی آورده شده و چرا رفت، مسلم است که اربابان خائن او به هر قمیتی شده از زیرساخت‌های نفوذ خودشان حضوصاً در بخش فرهنگی هزینه‌ها کرده و دشمنی‌ها خواهند کرد. مهندسی معرفی شیطان و سربازان آن مانند آمریکا و پادوهای آن با چند خط نگارش ادبی آن در لابلای هزاران مسأله تودرتوی پرورشی و آموزشی به یک شوخی بیشتر شبیه است تا یک کار فنی فرهنگی، چراکه این مبارزه بی امان فرهنگی خود یک سپاه و ستاد کارآمد می‌طلبد والا به قول مولوی از قضا سکنجبین صفرا می‌زاید که در حال حاضر در برخی موارد ولو اندک، فتوحاتی از دشمن در حضور اجتماعی جوانان و زنان و دختران وسبک زندگی غربی در مانیتور جامعه قابل انکار نیست.

یکی از دلایلی که دستاوردهای انقلاب اسلامی مورد سوء استفاده دوست و دشمن واقع گردیده است، عدم تهیه و تأمین جدول هدایت کننده و ظرف در گنجایش نیروی آزاد شده حریت انسان در انقلاب اسلامی بوده است، مثلا وقتی تحقیر تبدیل به تکریم گردید و یا شهوت به شهادت مبدل شد برای نگهداری آن در مدارس و دانشگاه‌ها باید سبد در خور آن را تهیه و تولید می‌کردیم و این کار یا نشد و اگر هم اقداماتی خود نمایی کرد یا به صورت فردی و بخشی و جزیره‌ای بود و یا سلیقه‌ای و توصیه‌ای آن را تعقیب می‌کرده است و از یک نظام مهندسی و فنی و علمی کار آمد برخوردار نبوده است.

در حال حاضر به چند نمونه از انرژی‌های آزاد شده انسانی و آسمانی در انقلاب اسلامی اشاره می شود.  

1-انقلاب اسلامی یعنی مثلث «عقلانیت دینی- کار آمدی اجتماعی – تمدن سازی جهانی»

در انقلاب اسلامی عقل ابرازی مردم در خدمت و ارشاد دستورات دین ناب محمدی صلی الله علیه و آله کار آمدی اجتماعی را تا جایی صعود و عروج داد که تمام مستبدین جهان بطور مستقیم با او ستیزه جویی را اعلام و علنی کردند تا مردم تحت سیطره استعمار آنها از کارآمدی دین حقیقی مطلع نشوند تا آرزوی تمدن انسانی و الهی را از آنها مطالبه کنند.

2- انقلاب اسلامی و جبران عقب ماندگی:

مردم ایران عزیز در روز 22 بهمن به دلیل جبران عقب ماندگی که توسط دین ترمیم شده است مانند حجاب دختران و زنان و حضور عفیفانه آنان در صحنه های داخلی و بین المللی و هم چنین سرچشمه های فساد یعنی کشف حجاب اجباری رضا خانی که با چکمه و تانک و زن و دختر بی حجاب وارد حرم حضرت فاطمه معصومه شد و مرحوم بافقی را به جهت امر به معروف و نهی از منکر خون آلود کرد و هم چنین رئیس شهربانی وقت در شهر مقدس قم وارد صحن و سرای زنان حرم حضرت معصومه سلام الله شد و چادر از سر زنان با سربازنش می کشیدند که با سیلی مرحوم آیت الله مرعشی نجفی مواجه و فردا هم به درک واصل گردید و بسیاری از زنان که در خانه‌ها دق کردند و برای رفت و آمد در دل شب از ظلم مامورین چاره اندیشی می کردند و هم چنین تمدن بدون دین و تفکیک دین از زندگی و اخراج 60000 امریکایی با دریافت حقوقی به نام  توحش که در حال حاضر هم از برخی از کشورهای دنیا اخذایی می کنند را محکوم نموده و جهان اسلام و آزادگان کشورها را توسط خبرنگارانشان در راهپیمایی یوم الله بهمن ماه آگاه و آزاد می کنند.

3- انقلاب اسلامی و آزادی قلم و بیان:

در قبل از انقلاب اسلامی قرآن سلطانی با 250 غلط عمدی برای اعتبار زادیی چاپ می شد و چاپ نهج البلاغه ممنوع بود و هم چنین طبع کتاب برای افراد خاصی میسور می گردید که تمام این ظلم‌ها به قدری آشکار علنی بود و هنوز در کشورهای اسلامی امروز به وضوح  خود نمایی می کند که بر کسی قابل انکار نیست و برخی مجلات و کتب نوعا با طعم جنسی و گرایش برهنگی به دستور استکبار و ایادی آن به دست مردم رسانده می‌شد و امروز مردم در 22 بهمن 41 سال انقلاب اسلامی با آزادی بیان و مطبوعاتی زندگی می‌کنند که حتی برخی علنا به شخص اول مملکت بی انصافی هایی را روا می دارند که در هیچ کشوری اجازه یک مورد مساوی با حذف افراد و ایجاد رعب وحشتی که کسی اجازه نقد و اعتراض را بر خود نمی یابد مانند هولاکاست مشهور و هولاکاست های غیر مشهور

4- انقلاب اسلامی و نظام مردم سالار دینی:

چرا وچگونه انقلاب اسلامی بعد از آن همه مشکلات و طوفان‌ها و چالش‌ها بر نظام طاغوت در حمایت استکبار جهانی پیروز شد؟ وفاداری و حمایت مردم از نظام اسلامی و عینیت یافتن کارآمدی دستورات دین حقیقی آنان را در مقابل فشارها بی رحمانه و دد منشانه قوی و عزیز کرد.

5- ناکامی حملات دشمن بر مردم ایران اسلامی:

«جنگ تحمیلی هشت ساله - تحریم اقتصادی- جنگ روانی- محاصره همه جانبه- اسلام هراسی - شیعه هراسی – تخریب رسانه‌های غول آسای علیه ایران- دلسرد کردن مردم با دروغ و انواع فریب» در قبل از انقلاب برق امریکا چند دقیقه‌ای قطع شد شاهنشاه پیام تسلیت ارسال فرمودند یا با قتل دو سرهنگ امریکایی شخصا تشریف فرما شدن امریکا جهت تقدیم ادب و آرودن عذر به درگاه ارباب. 

6-  انقلاب اسلامی و دمکراسی بی بدیل بشری:  

انقلاب اسلامی ایران عزیز با اعتماد به دین حقیقی و پیروی از ولایت فقیه دل‌های مردم را در زیر بمباران‌های جنگ تحمیلی و رسانه‌های بالا سری و کانال‌های فضای مجازی به گونه‌ای مدیریت نموده است که راهپیمایی عظیم 22 بهمن، به علت حرکتی اصیل و اسلامی و 100 درصد مردمی در تاریخ انقلاب‌های بشری بی همتاست.

7-  وحدت ملی در انقلاب اسلامی:

در تمام شناسنامه‌های انقلاب‌های جهان تفرقه به عنوان سم مهلک ثبت و ضبط گردیده است  و لکن انقلاب اسلامی با ایجاد وحدت و انسجام بین مردم و بدون پراکندگی و شاخه شاخه نشدن و در مقابل هم نایستادن و به وسیله بهره‌گیری از نیّت های پاک و خالص به نحوی که سبب می‌شود همه خالصانه در راهپیمایی شرکت کرده و خالصانه آماده برای فداکاری به هر قیمت می‌باشند و این مشارکت عظیم مردم در پیروزی  انقلاب اسلامی را به جهان مخابره می کنند.

8- دل در گروی انقلاب داشتن ایرانیان و آزادگان جهان:

انقلاب اسلامی به دستور معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبری حکیمانه رهبر انقلاب، سمت وسوی برنامه ها و فعالیت ها را بر فرودگاه قلبها نهادینه کرده یعنی حکومت حقیقی را بر دل‌ها وجدان می‌کند به همین سبب راهپیمایی‌ها نظیر 22 بهمن و قدس و مانند آن نشانه علاقه مردم به انقلاب است که با حضور خود دشمنان را مأیوس و ناامید می‌کنند.

9- انقلاب مستقل بدون تکیه به جهان غرب و شرق:

 انقلاب ایران با مولفۀ مردم گرایی بدون تکیه‌ بر شرق و غرب پیشرفت کرد. آری حضور مردم یکی از مهم ترین عوامل حفظ و پایداری و ذخیره  انقلاب اسلامی به شمار آمده و هیچ وصله‌ای به آن نمی چسبد، چرا که این نوع قدرت سر پنجه دشمنان و بی رحمی‌های آنها را در هم شکسته و به زباله دان انداخته است.

10- 22 بهمن انقلاب اسلامی روز اتحاد«دین‏» و «سیاست‏»:

یکى از برکات انقلاب‏ اسلامى ایران که دستاورد خون هزاران شهید مظلوم است اقبال عمومى مردم‏ به معارف و احکام دینى است بر خلاف کشورهاى غربى که آیین مسیحیت به صورت یک مسأله کاملًا خصوصى و فردى و منحصر به رابطه خلق و خالق که تعلیمات آن منحصر به یک سلسله توصیه‌‏هاى اخلاقى شده است و  فرد به اصطلاح دیندار در جوامع غربی ، هفته‌‏اى یک روز به کلیسا می‌‏رود، و ساعتى به نیایش و مناجات می‌پردازد؛ و کارى به مسائل اجتماعى و مخصوصاً مسائل سیاسى ندارد. لیکن در نظام اسلامى  «دین‏» و «سیاست‏» به طور قاطع متحد به نمایش گذاره می‌شود.

11-  انقلاب اسلامی شناسه ایجاد حکومت حقیقی به دست دین: 

  همه در جهان غرب حیرت زده گفته و می‌گویند که مگر می‌‏شود مذهب زمام حکومت را به دست گیرد؟ مگر ممکن است دین جوابگوى تمام نیازهاى عصر و زمان بشر باشد؟ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دیدند این انقلاب اسلامی ریشه‌دار و باثبات شد؛ بدون اینکه در چهار دیوار مرزهاى این کشور محدود بماند و الگویى براى سایر کشورهاى اسلامى نشود.

12- 22 بهمن انقلاب اسلامی احیاگر نیروى تفکّر قرآنی در جامعه:

مذهب و دین در تمام شئون زندگانى انسان اثر مى‏گذارد و در تمام طول تاریخ با زندگى انسان‌‏ها آمیخته بوده و است؛ که آثار مذهب از نظر جنبه‏‌هاى جسمانی و روانى‏؛ تأثیر مذهب در عدالت اجتماعى و تأمین عدالت اجتماعى؛ نقش مذهب و دین در مبارزه با فسادهای رنگارنگ.

13- انقلاب اسلامی زیر ساخت اقتصاد اسلامی:

انقلاب اسلامی با تأثیر مذهب در جنبه‏‌هاى سیاسى و اقتصادی و نیز نقش راهبردی مذهب و تأثیر عقاید دینى‏ در انقلاب‏ فکرى و زنده کردن نیروى تفکّر در اجتماع توانسته اقتصادی را تولید کند که دشمنان را با مدد رزق و روزی آسمانی ناکام کرده و سبب خودکفایی‌هایی گردیده است.

14- انقلاب اسلامی و ایجاد مدیریت قسط و عدل:

  خروش مردم  در راهپیمایی عظیم 22 بهمن نشان می‌دهد دین مجموعه‏‌اى از اندرزها و نصایح و یا مسائل مربوط به زندگى شخصى و خصوصى نیست، دین مجموعه‌‏اى از قوانین حیات و برنامه فراگیرى است که تمام زندگى انسان‌ها مخصوصا مسائل اجتماعى را در بر می‌‏گیرد. زیرا بعثت انبیاء براى «اقامه قسط و عدل»است؛ دین براى گسستن زنجیرهاى اسارت انسان و تامین آزادى بشر است. دین براى نجات«مستضعفان» از چنگال«ظالمان و ستمگران» و پایان دادن به دوران سلطه آنهاست.

15- انقلاب اسلامی و تربیت انسان‌های عاشق انسان کامل:

انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از مجموعه‏ دین حقیقی، از تعلیم و تربیت در مسیر تزکیه و ساختن انسان کامل مقدمات و بسترهایی را پدید آورده است که در ایران اسلامی مانند شهید سلیمانی‌ها و حججی‌ها متبلور شده اند.  چه کسى می‌‏تواند در جامعه‌‏اى که وسایل نشر فرهنگ و تبلیغ در اختیار فاسدان و مفسدان است اصول صحیح تعلیم و تربیت را پیاده کند؟ و ملکات اخلاقى را در دل‌ها پرورش داده و نیروی انسانی 6 ساحتی تربیت کرد.

16- اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله پشتوانه قدرت ساز انقلاب اسلامی:

چرا آمریکا و پادوهای آن در تضعیف و براندازی نظام اسلامی از هیچ توطئه ای فروگذار نیستند، آیا اگر این اقدامات علیه جامعه‌ای صورت می‌گرفت که پایه مذهبی نداشت موجب متلاشی شدن آن نمی شد ولی از آنجا که جامعه اسلامی ایران بر پایه مذهبی استوار است تمام دشمنان داخلی و خارجی آن نتوانسته‌اند کاری از پیش ببرند و انقلاب را متزلزل و نانوان بکنند. 

17- انقلاب اسلامی مقوم و مادر پویایی و بالندگی مردم ایران و آزادگان جهان:

عدم شناخت قدرت های استکباری از اقتدار و پویایی نظام اسلامی موجب شده است دشمنان دائماً تهدید  کنند تا ببینند در مردم ما چه اثری می گذارد، اگر دیدند مردم بر اثر این تهدیدها نسبت به نظام سست شدند، می گویند که نقطه ضعف ایران همین جاست و تهدیدها را بیشتر می کنند اما اگر دیدند تهدیدها و فشارها نتیجه معکوس دارد و مردم پرخروش تر، داغ تر و منسجم تر شدند می فهمند راه را اشتباه رفته اند و تهدید و فشار در این جمعیت نتیجه معکوس دارد، و به همین جهت پویایی و بالندگی ایران به دیگر کشورها صادر شده و می‌شود.

18- علت ماندگاری و استمرار انقلاب اسلامی:

مردان ملکوتی هم چون امام خمینی(رحمه الله علیه) و شهدای انقلاب اسلامی ، حیاتشان مایه برکت است، مرگشان موجب حرکت برای انقلاب اسلامی بوده و می باشد. توجه به همین حقیقت سبب شده است که در راهپیمایی 22بهمن و در هر فرصت مناسب دیگر،  مراسمى براى بزرگداشت امام خمینی(رحمه الله علیه) را به عنوان یک روحانی ملت انقلابی بگیرند و ضمن سپاسگزارى از خدماتشان، مسؤولان و مردم را به حرکت و تلاش بیشتر دعوت کنند. 

19- انقلاب اسلامی و تولید جبهه مقاومت:

تقویت روحیۀ مبارزه طلبی در برابر آمریکا؛ ارمغان خروش انقلابی مردم در جشن پیروزی انقلاب شرایط  فعلی جهانی؛ شرایط فوق العاده ای است. در این شرایط می‌بینیم پیروزی‌های جبهۀ مقاومت پی در پی محقق می‌شود؛ عراق را از ملت آن گرفته بودند اما به دستشان برگشت و حکومت طرفدار اهل بیت(ع) در آنجا حاکم شد؛ این همه هزینه کردند تا نظام سوریه را متزلزل کنند نشد حالا می‌گویند با نظام شما کنار می‌آییم. لبنان برایشان یک لقمه بود اما دیدند گلوگیر است و قابل هضم نیست حتی در مقابل غزه نتوانستند بایستند؛ اوضاع یمن هم اینگونه است و اخیرا دشمنان وحشت زده شده اند.

لذا خروش مردمی و شعار علیه دولت  آمریکا و سیاست های خصمانۀ آن، در واقع یک نوع مبارزه همه جانبۀ‏ مردم انقلابی ایران علیه  قدرت های استکباری است؛ حال  اگر آحاد مسلمانان در برابر قدرت های زورگو دست به چنین مبارزه‏اى بزنند به طور قطع در هر عصر و زمانى پیروزى با آنها خواهد بود، و به راحتى می‌‏توانند بر مشکلات فائق آیند. اما اگر روح مجامله و سازشکارى که بدبختانه امروز در بسیارى از جوامع اسلامى به صورت یک بیمارى تقریبا همه‌‏گیر درآمده است، نه تنها جلوی دولت های استکباری را نمی‌گیرد، بلکه آنان را در اعمال زشتشان تشجیع می‌‏کند.  اتخاذ این روش در مبارزه علیه قدرت های غربی، به حد کافى در بى اعتبار ساختن آمریکا، و انزوا و طرد آن کشور زورگو  از ساحت جوامع اسلامی  اثر گذار خواهد بود. 

20- حمایت انقلاب اسلامی از مستضعفان جهان:

قبل از انقلاب اسلامی تمام سفارتخانه ها جهت عیش و نوش برتر نظام طاغوت را از آسمان و زمین و دریا به گونه ایی حمایت می کردند که جای یک بیانیه حقوق بشر بر علیه نوکرشان جایز نبود چرا که مشاهده می کردند بر منافع خوشان باید اقدام کنند ساواک مرحوم آیت الله غفاری را در دیگ روغن زیتون انداخت و سر مبارک آیت الله سعیدی را با مته سوراخ نمود و هزاران تجاوزی که بر ناموس مردم روا داشتند که حیاء اسلامی مانع از ذکر آن می گردد، و در حال حاضر حتی زنان و دختران غیر مسلمان و غیر متعهد هم در وقت و بی وقت در اتوبان های این کشور در ساعات مختلف با کمال امنیت در تردد هستند و این برکات است که مردم عزیز و غیور ما را خودجوش در صحنه های حمایت از انقلاب حاضر و ناظر می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول