اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

هیچ‌گونه مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم/ تایید 358 دواطلب انتخابات در آذربایجان شرقی

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی گفت: هیچ‌گونه مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم و تمام مقدمات فراهم‌ شده و امیدواریم شاهد انتخابات پرشور باشیم.

هیچ‌گونه مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم/ تایید 358 دواطلب انتخابات در آذربایجان شرقی

علیار راستگو در نشست توجیهی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان تبریز، با بیان اینکه موضوع انتخابات یکی از سرنوشت‌سازترین مسائل کشور بوده و باید با افق دید بسیار بلند به انتخابات نگاه کنیم، اظهار داشت: در این انتخابات سرنوشت 4 سال آینده قانون‌گذاری کشور رقم می‌خورد.

وی افزود: به‌عنوان مجریان انتخابات اعلام می‌کنیم که در انتخابات کاملا بی‌طرف بوده و خود را موظف به اجرای کامل قانون می‌دانیم.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه غیر از ناظران و مجریان هیچ‌کسی حق دخالت در انتخابات را ندارد، اضافه کرد: به همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهایی که در استان هستند تأکید کرده‌ایم بی‌طرفی در انتخابات باید لحاظ شده و اگر مواردی از دخالت در روند انتخابات مشاهده شود وظیفه داریم اقدام قانونی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه سلامت و امنیت انتخابات جزو وظایف حاکمیت است، افزود: صیانت از آرای مردم به‌عنوان حق‌الناس و امانت جزو وظایف هیأت اجرایی بوده و رأی مردم هرچه باشد همان را اعلام خواهیم کرد.

راستگو بیان کرد: تبلیغات انتخابات از روز 24 بهمن شروع و تا ساعت 8 صبح روز اول اسفند ادامه خواهد داشت و دوم اسفند نیز روز رأی‌گیری است.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه کاندیداها و هواداران آن‌ها قانون انتخابات و تبلیغات را مطالعه کنند، گفت: بر اساس ماده 56 قانون جدید، مراجع اداری، انتظامی و قضایی موظف به برخورد تبلیغات غیر مجاز انتخاباتی شده‌اند.

وی در خصوص نحوه حضور نماینده کاندیداها در پای شعب اخذ رای، اظهار داشت: بر اساس قانون هر کاندیدا می تواند به ازای هر 6 شعبه یک نماینده معرفی کند که 5 روز قبل از روز انتخابات باید اسامی نمایندگان به هیئت نظارت حوزه انتخابیه تحویل داده شود.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: نماینده کاندیدا در صورت مشاهده تخلفی باید موضوع را با نماینده فرماندار یا هیئت نظارت مطرح کند.

وی بیان کرد: بر اساس قانون، محل ستاد انتخاباتی کاندیداها و مسئول ستاد باید به بخشدار یا فرماندار اعلام شود در غیر این صورت تشکیل ستاد غیرقانونی و ممنوع است.

راستگو با بیان اینکه تنها مرجع اعلام آمار آرا پس از شمارش، ستاد انتخابات است، گفت: کاندیداها در دوره تبلیغات شایستگی‌ها و توانمندی‌های خود را به مردم بگویند  و از تخریب رقبا و نهادهای کشور خودداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به قانون شفافیت مالی کاندیداهای انتخابات مجلس، اضافه کرد: در این دوره از انتخابات، دو ماده از این قانون مورد تأکید بوده و مابقی مواد قانون در دوره‌های بعدی اجرا خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: بر اساس ماده 7 قانون شفافیت مالی کاندیداها در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: هر شخصی که نامزد انتخابات بوده باید اقدام به افتتاح حساب در یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی کرده و اطلاعات مربوط به شماره‌حساب را در اختیار وزارت کشور و هیئت نظارت قرار دهد.

وی تأکید کرد: بر اساس این قانون، منابع مالی کاندیداها باید از 3 محل اموال و دارایی‌های شخصی، احزاب و گروه‌های سیاسی شناسنامه دار و دارای مجوز و اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی تأمین شود.

راستگو افزود: همچنین هر کاندیدا باید یک نماینده مالی به فرماندار یا بخشدار معرفی کند که این نماینده می‌تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد تا در صورت نیاز و درخواست وزارت کشور، این نماینده در بررسی‌های مالی حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: تا به امروز 358 داوطلب انتخابات مجلس در استان آذربایجان شرقی تائید صلاحیت شده‌اند و فهرست نهایی داوطلبان در روز 22 بهمن از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: هیچ‌گونه مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم و تمام مقدمات فراهم‌ شده است و امیدواریم شاهد انتخابات پرشور باشیم.

 

انتهای پیام/60025

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول