اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی/۳۰ بهمن؛ آخرین زمان تبلیغات در نشریات و روزنامه‌ها

فرماندار بیرجند از ممنوعیت اعلام نظر شخصیت‌های حقوقی با سمت اجرایی برای حمایت از نامزدها خبر داد و گفت: درج نام احزاب سیاسی در آثار تبلیغاتی نامزدها باید با اخذ تاییدیه آن حزب و مجمع باشد

بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخاباتی/۳۰ بهمن؛ آخرین زمان تبلیغات در نشریات و روزنامه‌ها

 به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نشست هم‌اندیشی و توجیهی پیرامون مصادیق مجاز و غیرمجاز تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌جنوبی با حضور مسؤولان اداره‌کل ارشاد اسلامی، فرمانداری بیرجند، مدیرمسؤولان خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها، مراکز فرهنگی، انتشاراتی و چاپخانه‌های استان برگزار شد. 

فرماندار بیرجند در این جلسه گفت: تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت صفر روز پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه آغاز و تا ساعت هشت صبح پنجشنبه اول اسفندماه  ادامه می‌یابد.

علی ناصری با اشاره به ماده ۶۰ و ۲۹ قانون انتخابات، بیان داشت: اعلام نظر شخصیت‌های حقوقی با ذکر سمت اجرایی برای حمایت از نامزدها ممنوعیت قانونی دارد و درج مجامع و گروه‌های سیاسی شناسنامه‌دار در آثار تبلیغاتی باید با اجازه و تأیید احزاب مربوطه باشد. 

وی استفاده از بیلبوردهای سطح شهر برای استفاده تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را ممنوع اعلام کرد و یادآور شد: ابعاد پوسترها و بنرهای تبلیغاتی نیز باید بیشتر از اندازه‌های 70x50 نباشد.

فرماندار ببرجند خاطرنشان کرد: هر کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هر منطقه شهرداری می‌تواند دو ستاد انتخاباتی و در مجموع چهار ستاد در شهر بیرجند داشته باشد.

ناصری بیان داشت: برپایی ستادهای انتخاباتی نامزدهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حدفاصل میدان ابوذر تا فلکه اول مدرس، از تقاطع فلکه دوم مدرس تا فاصله ۵۰ متر بالا و پایین فلکه، حدفاصل میدان مادر بلوار معلم تا تقاطع ۱۵ خرداد، دور میدان شهداء و خیابان حافظ غربی مهرشهر بیرجند ممنوع است. 

وی در ارتباط با پوشش خبری و تصویری روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در بیرجند گفت: هر خبرگزاری، پایگاه خبری، روزنامه و نشریه می‌تواند دو خبرنگار و عکاس را برای صدور کارت به ستاد اجرایی انتخابات معرفی کند و خبرنگاران کارت‌دار می‌توانند برای انجام مصاحبه بدون تأثیرگذاری بر روند اخذ رأی در شعب حضور پیدا کنند. 

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری بیرجند نیز با بیان اینکه پدیده انتخابات از اهمیت، جایگاه و حساسیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: نقش اصحاب رسانه در راستای قانون‌مداری، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به‌منظور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیار حائز اهمیت است.

سعید برقی با اشاره به قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن از سوی وزارت کشور، خاطرنشان کرد: این قانون در ۱۲ ماده و ۱۴ تبصره تدوین شده که بر این اساس کلیه امکانات و منابع تأمین مالی تبلیغات و هرگونه فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها، اعم از نقدی و غیرنقدی باید از طریق اسناد بانکی یا از طریق الکترونیکی و شماره حساب انجام شود. 

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه‌های انتخابی خوسف، درمیان و بیرجند ۱۲۴ صندوق و شعب اخذ رأی سیار بوده است، یاد آور شد: با توجه به افزایش جمعیت این حوزه‌ها تعداد صندوق‌ها و شعب اخذ رای به ۱۵۳ افزایش یافته است. 

انتهای پیام/69014/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول