اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

یک فرمانده ارتش مصر طی حمله تروریستی «سینا» کشته شد

یک فرمانده ارتش مصر در عملیات بمب گذاری در استان سینای شمالی این کشور کشته شد.

یک فرمانده ارتش مصر طی حمله تروریستی «سینا» کشته شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری الجزیره از کشته شدن یک فرمانده نیروی زمینی ارتش مصر در استان سینای شمالی خبر داد.

در این خبر آمده است: «فرمانده تیپ ۱۳۴ مکانیزه پیاده نظام در ارتش دوم مصر در یک بمب‌گذاری در بئر العبد در شمال سینا کشته شد».

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است، اما  مسئولیت حملات قبلی مشابه در این منطقه را گروه «ولایت سینا» وابسته به داعش برعهده گرفته است.

گروهک ولایت سینا  چند روز پیش هم اعلام کرد که در حمله مسلحانه به نظامیان مصر در منطقه شیخ زوید سینا هشت نفر از جمله دو افسر  را کشته و هفت نیروی ارتش مصر را زخمی کرده است.

گروهک تروریستی «انصار بیت المقدس» که در سال ۲۰۱۰ آغاز فعالیت خود را در شبه جزیره سینا اعلام کرد؛ در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۴ خبر داد که با ابوبکر البغدادی سرکرده معدوم داعش بیعت کرده و نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داده است و در حملات منظم علیه نظامیان و پایگاه‌های نظامی در صحرای سینا در مصر منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر از نظامیان مصری شده است.

عمده فعالیت‌های گروه‌های تروریستی در استان سینای شمالی مصر است اما این گروه‌ها گهگاه حملاتی را در مرکز و جنوب سینا و یا دیگر شهرهای مصر نیز مرتکب می‌شوند.

شبه جزیره سینا به علت شرایط جغرافیایی و پستی و بلندی‌های زیادی که دارد و همچنین به علت زیست قبیله‌ای در ده سال گذشته منطقه مطلوبی برای ادامه حیات این گروهک بوده است.

شبه‌جزیره‌ سینا شبه جزیره‌ای سه‌گوش است که  از شمال به دریای مدیترانه و از جنوب به دریای سرخ  راه دارد و مساحت آن در حدود ۶۰ هزار کیلومتر مربع است.

همزمان عملیات ضدتروریستی نیروهای امنیتی مصر برای مبارزه با گسترش تروریسم در این منطقه ادامه دارد.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول