اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

معتمدی: دانشگاه نسل سوم در گام دوم انقلاب اقتصاد را متحول می کند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه نسل سوم در چرخه اقتصاد نقش محوری را بازی می کند، گفت: اگر دانشگاه ها در گام دوم انقلاب وارد حوزه فناوری شوند یک ارزش افزوده برای اقتصاد کشور به حساب می آید چرا که نوآوری عامل رسیدن به تکنولوژی است.

معتمدی: دانشگاه نسل سوم در گام دوم انقلاب اقتصاد را متحول می کند

سید احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه حرکت به سمت نوآوری عامل رسیدن به تکنولوژی است، گفت: مهم ترین موضوع در پیشرفت علم و فناوری در مراکز علمی و دانشگاه ها نقش محوری است که آنها باید در تولید تکنولوژی ایفا کنند چراکه تنها مهارت داشتن جوانان دانشجو و فارغ التحصل به معنای کارآفرین بودن نیست بلکه باید نیروی انسانی متخصص و نخبه دانشگاهی مولد در علم و فناوری باشند.

* رشد آموزش عالی در حوزه علوم، فناوری و  تحقیقات 

وی افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی جامعه ما برای استخدام حتی یک کارشناس هم خلاء وجود داشت اما امروز آموزش عالی در حوزه علوم ، فناوری و  تحقیقات رشد چشمگیری داشته است که در سال های اخیر منجر به دستاورد های زیادی شده و تولید علم را افزایش داده است.

* رشد علمی با 24 میلیون دانشجو بعد از انقلاب اسلامی

معتمدی تصریح کرد: در اوایل انقلاب عمدتا کشور دارای 70 هزار دانشجو آن هم در مقطع کارشناسی بود اما با گذشت سال های متمادی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز راه اندازی شد و امروز شاهد 24 میلیون دانشجو هستیم که از کیفیت علمی مناسبی برخوردار هستند که همه این مسائل نشان از رشد علم و فناوری دارد.

* بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان دستورالعمل پیشرفت کشوراست

وی ادامه داد: تمامی مراکز علمی، دانشگاه ها و پژوهشگاه ها باید در گام دوم انقلاب با توجه به بیانیه مقام معظم رهبری و توصیه های 7 گانه ایشان فعالیت خود را انجام دهد چرا که این بیانیه به عنوان دستورالعمل پیشرفت کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا تنها راه مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی رشد علم و فناوری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول