اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مسکو

مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مقامات روس و دیپلمات‌های خارجی مقیم در محل اقامتگاه سفیر ایران در مسکو برگزار شد.

چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مسکو

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم روز ملی و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸ در محل اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد. 

در این مراسم که جمعی از مقامات عالیرتبه لشکری و کشوری روسیه و سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم مسکو حضور داشتند، «کاظم جلالی» سفیر ایران در فدراسیون روسیه  طی سخنانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طی چهل و یک سال گذشته و استمرار دشمنی‌های آمریکا، به همکاری‌های گسترده دو کشور ایران و روسیه در ابعاد مختلف پرداخت و بر ضرورت بسط همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور تاکید کرد.

 

 

سفیر ایران در بخش دیگری از سخنان خود به همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره کرد و اقدامات جنایتکارانه آمریکا در منطقه از جمله ترور شهید سپهبد سلیمانی را محکوم و این اقدامات را بر خلاف حقوق و موازین بین‌المللی و در راستای یکجانبه گرایی آمریکا برشمرد.

موضوع فلسطین و معامله ننگین قرن و موضع ایران در این خصوص از دیگر محورهای مطرح شده از سوی جلالی در این مراسم بود. 
در ادامه «ایگور موگولوف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی روابط ایران و روسیه را رو به پیشرفت و توسعه توصیف کرد و دیدارهای مقامات عالی دو کشور را نقطه اتکای این روابط خواند.

 

 

وی با اشاره به عضویت موقت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نشست‌های پارلمانی و اجلاس روسای دانشگاه‌های دو کشور و همچنین برگزاری هفته‌های فرهنگی، بر تداوم همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی تأکید کرد.

در این مراسم آیت‌الله محسن قمی معاون امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری نیز که به مسکو سفر کرده حضور داشت و در حاشیه این مراسم با برخی شخصیت‌های مذهبی و مقامات حاضر در مراسم دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول