اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ایلام

چراغ زندگی در روستاهای سیل‌زده ایلام روشن شد/ بازگشت امید به آغوش روستا+فیلم

پس از سیل سال جاری و تخریب منازل مسکونی، تعدادی از ساکنان روستا به شهر مهاجرت کردند و از ادامه زندگی در مناطق آبا و اجدادی خود ناامید شدند، اما اکنون با احیای منازل مسکونی مناطق سیل‌زده، امید و زندگی به روستاهای سیل‌زده بازگشته است.

چراغ زندگی در روستاهای سیل‌زده ایلام روشن شد/ بازگشت امید به آغوش روستا+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بلایای طبیعی پدیده‌ای غیرقابل پیش‌بینی‌است که سلامت بهداشتی، روحی، روانی و... مردم آسیب دیده را به خطر می‌اندازد و یکی از مهم‌ترین آسیب‌های روان‌شناختی، در معرض قرار گرفتن افراد در حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیلاب است.

بروز سیل‌ می‌تواند تأثیرات بسیار عمیقی بر سلامت روانی و رفاه زندگی مردم داشته باشد که این تاثیرات ممکن است مدت زمانی طولانی ادامه یابد.
طی سال‌های اخیر شاهد بروز حوادثی از قبیل زلزله و سیل در استان ایلام بودیم که میزان تخریب‌ها و ویرانی سیلاب‌ها بالا بوده است و بروز سیل در ابتدای سال 98 یکی از مواردی است که مشکلات بسیاری را برای ساکنین مناطق مختلف به همراه داشت.
شدت بارش‌های فروردین ماه سبب خسارات گسترده‌ای به منازل مسکونی، واحدهای تجاری، پلها، ابنیه و... شد و این

ده ماه از سیل فروردین ماه سال جاری می‌گذرد و کار تعمیر و بازسازی منازل و واحدهای آسیب دیده از این سیل از همان روزهای آغازین شروع شد

خسارات فشارهای روحی و روانی بسیار زیادی را به ساکنین مناطق آسیب دیده وارد آورد.

ده ماه از سیل فروردین ماه سال جاری می‌گذرد و کار تعمیر و بازسازی منازل و واحدهای آسیب دیده از این سیل از همان روزهای آغازین شروع شد. شهرستانهای دره شهر و سیروان بیشترین خسارات را از این سیل متحمل شدند به گونه‌ای که صدها واحد مسکونی در این شهرستانها به صورت کامل تخریب و برخی نیز آسیبهای جدی دیدند.

حال پس از گذشت ده ماه ساکنین منطقه روند بازسازی و تعمیر این واحدها و کمک رسانی مسوولان از جمله سپاه، بنیاد مسکن و... را مطلوب ارزیابی می‌کنند.

مستندی که در ادامه آماده شده است، شادی بی اندازه سیل زدگان از کمک ارگان‌ها را به خوبی به نمایش گذاشته است.

 

 

ساکنین مناطق سیل زده کمکهای مسوولان را امیدبخش می‌دانند و معتقدند کمک رسانی‌های صورت گرفته از همان ساعت ابتدایی بروز حادثه میزان فشارهای روحی بر ساکنین منطقه را کم کرده است و کمک‌های شبانه روزی نیروهای سپاه، بسیج و ... توانسته تا حد بسیار بالایی به مردم منطقه امید داده و از آلام آنها بکاهد.
هم اکنون کار ساخت بسیاری از واحدهای تخریب شده در شهرستانهای دره شهر و سیروان پایان یافته و ساکنین در منازل خود اقامت دارند و عملیات ساخت برخی دیگر از واحدها نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/970823/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول