اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تأیید صلاحیت 218 نامزد انتخابات مجلس در استان مرکزی/ ۴۸ هزار و 867 نفر رأی اولی هستند

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از تأیید صلاحیت 218 نفر در استان مرکزی خبر داد.

تأیید صلاحیت 218 نامزد انتخابات مجلس در استان مرکزی/ ۴۸ هزار و 867  نفر رأی اولی  هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهروز اکرمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداهای مجلس از فردا 24 بهمن همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ بر اساس تقویم انتخاباتی تبلیغات رأس ساعت 8 صبح پنجشنبه اول اسفند به پایان می‌رسد و کاندیداها حق تبلیغات ندارند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی 387 نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کردند، افزود: از 370 پرونده 218 نفر تائید شده‌اند که درصد تأییدشدگان بیش از 56 درصد است.

اکرمی تصریح کرد: از تعداد افراد تأیید صلاحیت شده 28 نفر در شازند، 77 نفر در اراک، 19 نفر در محلات، 14 نفر خمین، 40 نفر ساوه و 40 نفر در تفرش به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه احتمال افزایش یا کاهش این تعداد وجود دارد، بیان داشت: در استان مرکزی یک هزار و 20 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که 314 شعبه در اراک، 22 شعبه آشتیان، 33 شعبه تفرش، 15 شعبه خمین، 60 شعبه خنداب، 43 شعبه دلیجان، 51 شعبه زرندیه، 136 شعبه ساوه، 130 شعبه شازند، 36 شعبه فراهان، 45 شعبه کمیجان و 45 شعبه محلات پیش‌بینی شده که ۶۹۱ عدد آن ثابت و ۳۲۹ عدد دیگر آن سیار هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی تعداد واجدین شرایط رأی‌دهی در استان مرکزی را یک‌میلیون و 78 هزار و 367 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۸ هزار و 867 نفر رأی اولی هستند. 

اکرمی گفت: شهرستان اراک با ۴۵۹ هزار نفر واجد شرایط رأی‌دهی بیشترین تعداد و آشتیان با ۱۲ هزار نفر کم‌ترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تعداد دست‌اندرکاران انتخابات استان را 25 هزار نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: به‌طور میانگین در هر شعبه اخذ رأی ۲۵ نفر فعال هستند.  

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه تا به این لحظه هیچ تخلفی از فرمانداران و بخش‌داران استان مرکزی گزارش نشده است، بیان کرد: هر کاندیدایی که ۲۰ درصد از مجموع کل آرا را به دست آورد، جواز ورود به مجلس را کسب می‌کند.

اکرمی بیان کرد: در اغلب حوزه‌های انتخاباتی استان مرکزی رقابت بین جناح‌های سیاسی وجود دارد که امیدواریم مردم استان مشارکت گسترده‌ای همچون دوره‌های گذشته در این دوره از انتخابات داشته باشند.

وی تصریح کرد: تمهیداتی اندیشیده شده که هیچ فردی نمی‌تواند 2 بار رأی بدهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول