اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

چرا انتخابات «اتحادیه ابزار و یراق» باطل شد!/ به خاطر «شخص خاص» یا «قانون»؟

انتخابات «اتحادیه ابزار و یراق» بعد از برگزاری ابطال شد که مسوول جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار همدان دلیل آن را غیرقانونی و برای رأی‌آوری شخص خاص عنوان می‌کند و معاون امور بازرگانی صمت علت آن را عدم اجرای آیین‌نامه قانونی در انتخابات می‌داند.

چرا انتخابات «اتحادیه ابزار و یراق» باطل شد!/ به خاطر «شخص خاص» یا «قانون»؟

به گزارش خبرگزاری فارس همدان، چندی پیش انتخابات «اتحادیه ابزار و یراق» در همدان برگزار شد تا طبق قانون رئیس اتحادیه طی این فرآیند انتخاب شود، تا قبل از انتخابات حسین محرابی رئیس اتحادیه بود و در انتخابات گذشته اتاق اصناف توانست به عنوان رئیس اتاق اصناف رای کسب کند و در این مسند تکیه بزند.

پس از بررسی‌های انجام شده انتخابات این اتحادیه از سوی هیأت اجرایی باطل اعلام شد چراکه به گفته مجید زرین‌دلاور معاون امور بازرگانی صمت بستر برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم نبود و روند به صورت دستی انجام شده بود بنابراین مسوولان امر اجرای مر قانون در این انتخابات را تایید نکردند و رای‌گیری مجدد را با توجه به شرایط انتخابات مجلس و بازار شب عید به وقت مقتضی آن موکول کردند.

این در حالی است که علیرضا شمس مسوول جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار همدان معتقد است این ابطال به خاطر آن است که دوباره «حسین محرابی» رأی بیاورد زیرا در این انتخابات رأی لازم را کسب نکرده و نمی‌تواند از این پس، به عنوان رئیس اتاق اصناف فعالیت کند.

طبق قانون فقط روسای اتحادیه‌ها می‌توانند در انتخابات اتاق اصناف شرکت کرده و به عنوان رئیس اتاق انتخاب شوند، بنابراین اگر محرابی در روند انتخابات «اتحادیه ابزار و یراق» رای لازم را کسب نکند دیگر نمی‌تواند به عنوان رئیس اتاق اصناف خدمت کند.

حال نکته سوال‌برانگیز این است که آیا ابطال در انتخابات این اتحادیه به خاطر این بود که اجرای قانونی انتخابات و احراز هویت رای‌دهندگان مورد توجه قرار گرفته و یا اینکه رئیس اتاق اصناف در روند این انتخابات رای لازم را کسب نکرده است؟

شمس: به مسوولان توصیه می‌کنم بگذارند اعضا هر فردی که شایسته است را انتخاب کنند

مسوول جامعه انجمن اسلامی اصناف و بازار همدان در این باره اظهار کرد: مسوولان باید دلیل ابطال انتخابات «اتحادیه ابزار و یراق» و تاخیر در برگزاری مجدد این انتخابات را اعلام کنند.

علیرضا شمس با بیان اینکه به مسوولان توصیه می‌کنم اجازه بدهند اعضا هر فردی را که شایسته می‌دانند انتخاب کنند افزود: در این انتخابات نماینده فرماندار، اتاق اصناف و سازمان صمت حضور داشتند و هیچ مشکلی در روند انتخابات نمی‌بینم.

وی تأکید کرد: پس از پایان انتخابات این اتحادیه رئیس اتاق اصناف فعلی، به عنوان نفر چهارم برگزیده شد بنابراین طبق قانون نمی‌تواند دیگر رئیس اتاق اصناف باشد، اما نمی‌دانم چرا رأی به ابطال این انتخابات داده شده است! آیا برخی قصد ندارند تا زمان لازم را بخرند و با مجاب کردن بقیه اعضا دوباره «محرابی» رأی بیاورد؟

زرین‌دلاور: آیین‌نامه قانونی در انتخابات اجرا نشده بود بنابراین ابطال شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز در این باره اظهار کرد: انتخابات در اتحادیه‌ها همچون انتخابات شورای شهر و مجلس شورای اسلامی یک فرآیند قانونی با آیین‌نامه قانونی برگزار می‌شود.

مجید زرین‌دلاور با بیان اینکه بر اساس این آیین‌‌نامه تمام فرآیند قانونی انتخابات احصا و تدوین می‌شود افزود: زمان انتخابات «اتحادیه ابزار و یراق» نیز پس از اعلام فراخوان در مقطعی تعیین شده بود که نابهنگام اینترنت قطع و دچار اختلال شد و هیأت اجرایی تصمیم به برگزاری انتخابات به صورت دستی گرفتند.

وی با اشاره اینکه انتخابات در اتاق اصناف و اتحادیه‌ها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود تصریح کرد: در این انتخابات احراز هویت دقیق انجام نشد چراکه اینترنت قطع بود و روند قانونی در این انتخابات به دلیل آماده نبودن هیأت اجرایی برای برگزاری انتخابات دستی، اجرا نشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ادامه داد: پس از برگزاری انتخابات شکایاتی ارسال شد و پس از بررسی این  شکایات به صورت دقیق مشخص شد آیین‌نامه قانونی در انتخابات اجرا نشده بنابراین انتخابات باطل اعلام شد.

وی با تأکید بر اینکه دوره مجدد انتخابات فارغ از نتیجه انتخابات در وقت مقتضی به صورت الکترونیکی در کمال صحت و سلامت برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع اجرای فرآیند قانونی است چراکه قانونگزار بر روند برگزاری الکترونیکی انتخابات تأکید دارد.

زرین‌دلاور در پایان اظهار کرد: در برگزاری انتخابات مر قانون باید لحاظ شود و کمیسیون نظارت نیز معتقد است با اجرای قانون انتخابات برگزار شود.

انتهای یام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول