اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در نیجریه:پرچم مبارزه با تروریسم در دست یاران سردار شهید برافراشته خواهد ماند

سفیر ایران در نیجریه در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب گفت: عاملان ترور سردار سلیمانی بدانند که پرچم مبارزه با تروریسم در دست یارانش برافراشته خواهد ماند و جایی برای اقدامات تروریستی آنها در منطقه نخواهد بود.

سفیر ایران در نیجریه:پرچم مبارزه با تروریسم در دست یاران سردار شهید برافراشته خواهد ماند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیجریه برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از سفرا و دیپلمات‌های مقیم نیجریه، ایرانیان مقیم و شخصیت‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی حضور داشتند، پس از تلاوت آیاتی از صرآن مجید و نواخته شدن سرود دو کشور، «مرتضی رحیمی زارچی» سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی گفت: اسلام آیین صلح و دوستی و امنیت است و ایران اسلامی با یک سابقه تاریخی چند هزار ساله با شعار استقلال، آزادی و پیشرفت و استقرار جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، پرچمدار صلح و دوستی است.
وی در ادامه با اشاره به پیشرفت های ایران و پایداری و استقامت مردم به رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در برابر تروریسم اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی تأکید کرد که ملت ایران از هر تهدیدی فرصت می سازد.
سفیر ایران با اشاره به ترور سردار سلیمانی نیز افزود: آنان که با اقدام تروریستی خود سردار سلیمانی و یارانش را به شهادت رساندند، بدانند که پرچم مبارزه با تروریسم در دست یاران او و شهید ابومهدی المهندس برافراشته خواهد بود و جایی برای اقدامات تروریستی آنها در منطقه نخواهد بود.
وی همچنین به طرح صلح هرمز که از سوی حسن روحانی رئیس جمهور در مجمع عمومی پیشنهاد شد نیز پرداخت.

سفیر ایران همچنین به روابط جمهوری اسلامی ایران و نیجریه اشاره کرد و با یادآوری دیدار معاون اقتصادی رئیس جمهور ایران با بوهاری رئیس جمهوری نیجریه، روابط دو کشور را رو به جلو توصیف کرد و از برگزاری نشست کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول