اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش همکاری محور گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور ازبکستان و روسیه

رؤسای جمهور ازبکستان و روسیه در گفت‌وگویی تلفنی بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند.

گسترش همکاری محور گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور ازبکستان و روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس‌ جمهور ازبکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه در گفت‌وگویی تلفنی بر گسترش همکاری های دوجانبه تاکید کردند.

در این تماس تلفنی رؤسای جمهور دو کشور بر گسترش بیش از پیش همکاری های همه جانبه و تحکیم شراکت و هم پیمانی استراتژیک ازبکستان و روسیه تاکید کردند.

رؤسای جمهور دو کشور به خصوص بر نتایج عملی همکاری های متقابل و تشدید تماس ها در تمام سطوح در سال 2019 میلادی تاکید کردند.

هم اکنون مبادلات بازرگانی دوجانبه با سرعت پایدار افزایش می یابد. طی یک سال گذشته 500 واحد کارخانه مشترک ایجاد شد، طرح های اولویت دار سرمایه گذاری در عرصه های کلیدی اقتصاد با حضور شرکت ها و بانک های بزرگ روسیه اجرا و تبادلات آموزشی و فرهنگی- انسانی توسعه یافت. 

در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین برنامه مراسم قریب الوقوع در سطوح عالی بررسی شد.

همچنین چشم انداز همکاری های متقابل ازبکستان و روسیه در سال ریاست ازبکستان به جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع نیز مورد بررسی قرار گرفت.

روسیه یکی از بزرگ ترین همکاران اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می‌باشد.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 961 واحد شرکت مشترک از جمله 810 شرکت مشترک و 151 شرکت با صد درصد سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران روسیه فعالیت می‌کنند. در ازبکستان نمایندگی 64 شرکت روسیه به ثبت رسیده است.

در روسیه نیز بیش از 560 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌گذاران ازبکی در زمینه های مختلف فعالیت می‌کنند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در 10 ماه سال 2018 میلادی در سطح 3 میلیارد و 500 میلیون دلار قرار گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال 2017 میلادی 26.3 درصد بیشتر می باشد.

روسیه استقلال این کشور را در تاریخ 20 مارس سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در همین روز بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول