اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شرکت نیان الکتریک در شهرک صنعتی چناران با حضور وزیر صنعت افتتاح شد

یکی دیگر از فازهای شرکت دانش بنیان نیان الکتریک که تولیدکننده مدل‌های انرژی‌های الکتریکی را برعهده دارد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

شرکت نیان الکتریک در شهرک صنعتی چناران با حضور وزیر صنعت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاز دیگری از شرکت دانش بنیان نیان الکتریک شهرک صنعتی چناران که کار طراحی و تولید پیوسته و یکپارچه سیستم‌های تغذیه مخابراتی و  مبدل‌های انرژی الکتریکی را انجام می‌دهد، امشب با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین مالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: شرکت نیان الکترونیک شهرک صنعتی چناران ظرفیت تولید یک هزار مگاوات مبدل‌های انرژی الکتریکی برای سیستم‌های تغذیه مخابراتی، اینورترهای نیروگاه خورشیدی، کانورترهای نیروگاه بادی و منابع تغذیه صنعتی را دارد.

محمدعلی چمنیان افزود: این شرکت همچنین ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر را دارد و در حال حاضر ۱۵۰ نفر در آن مشغول به‌کار هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد این شرکت سرمایه‌گذاری شده است، بیان کرد: تولیدات این شرکت قابلیت بهبود تراز ارزی برای کشور به میزان ۱۰۰ میلیون دلار در سال را دارد.

رئیس شرکت دانش بنیان نیان الکترونیک با بیان اینکه در دنیا پنج شرکت وجود دارد که تولید مبدل‌های انرژی الکتریکی را انجام می‌دهد و ما ششمین شرکت هستیم، خاطرنشان کرد: البته از این پنج شرکت فقط دو شرکت تولید پیوسته و یکپارچه سیستم‌های تغذیه مخابراتی و مبدل انرژی الکتریکی پر کاربرد را در صنایع مهم دارد و ما سومین شرکت هستیم.

چمنیان خاطرنشان کرد: موفق شده‌ایم که تمام استاندارهای مورد نیاز تولیدات این شرکت برای صادرات را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت دانش بنیان نیان الکترونیک طرح‌های دیگری از جمله بهینه‌سازی کولرهای آبی را در دستور کار دارد، ادامه داد: طرح بهینه‌سازی کولرهای آبی علاوه بر صرفه‌جویی در برق و ارز سبب اشتغال‌زایی نیز می‌شود.

انتهای پیام/ 70071

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول