اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۹۲۵ هزار و ۴۷۹ نفر در استان قزوین واجد شرایط رأی‌دهی هستند

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: ۹۲۵ هزار و ۴۷۹ نفر در استان قزوین واجد شرایط رأی‌دهی‌اند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۳۱۴ نفر رای اولی هستند.

۹۲۵ هزار و ۴۷۹ نفر در استان قزوین واجد شرایط رأی‌دهی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی رئیس ستاد انتخابات استان ظهر امروز در جلسۀ ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان که در دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از لازمه‌های برگزاری انتخابات و به ویژه انتخابات الکترونیک وجود کارت هوشمند ملی است که در استان قزوین برای 90 درصد واجدان شرایط صادر شده است.

حبیبی افزود: از آنجایی که کارت هوشمند ملی فرایند رأی‌گیری در انتخابات را تسریع می‌کند، تا قبل از برگزاری انتخابات مراکز ثبت احوال آمادگی صدور کارت هوشمند ملی را برای شهروندان دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: احراز هویت رأی دهندگان مهم‌ترین بخش در فرآیند انتخابات است که این امر در استان به صورت کاملاً الکترونیک انجام می‌شود و دستگاه‌های تعبییه شده ظرف سه تا چهار ثانیه هویت افراد را مشخص خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اهمییت انتخابات به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد سیاسی کشور اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات در استان قزوین یک هزار و ۴۰ شعبه اخذ رأی در نقاط مختلف استان پیش بینی شده است که ۶۵۱ شعبه ثابت و ۳۸۹ صندوق نیز سیار هستند.

حبیبی عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و محافظان صندوق که برای انتخابات به کار گرفته شده‌اند را در حدود 20 هزار نفر برآورد کرد.

معاون استاندار قزوین ادامه داد: تبلیغات انتخاباتی از ۱۲ شامگاه گذشته در استان آغاز شده و تا هشت صبح روز پنجشنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت و با نظارت‌های صورت گرفته امیدواریم میزان تخلفات به حداقل ممکن برسد.

وی گفت: رقابت فشرده و سنگینی در حوزه‌های انتخابیه استان قزوین شاهد هستیم و با توجه به آخرین بررسی صلاحیت‌ها سلایق گوناگون در انتخابات حضور دارند و 136 کاندیدا به رقابت می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مردم استان قزوین با حضور در پای صندوق‌های رأی تکلیف چهار کرسی نمایندگی مجلس از سه حوزۀ قزوین، آبیک و البرز، بوئین زهرا و آوج و تاکستان را معین خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول