اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و وظیفه ملی است

امام جمعه ماکو گفت: شرکت در انتخابات، یک تکلیف شرعی و وظیفه ملی است بنابراین همه باید در آن شرکت کنند.

شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و وظیفه ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تشکر از مردم این شهرستان به دلیل حضور پرشکوه‌ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: از جمله‌ پیام‌های حضور مردم در راهپیمائی 22 بهمن ماه گفتمان حضور در عرصه‌های تکلیف است و ملت ایران این گفتمان را از حضرت صدیقه‌ طاهره فاطمه‌ زهرا آموختند.


وی افزود: مقام معظم رهبری، حضرت امام (ره) و اکثر مراجع عظام می‌فرمایند، شرکت در انتخابات، یک تکلیف شرعی و وظیفه ملی است بنابراین همه باید در آن شرکت کنند.

امام جمعه ماکو با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، بیان کرد: رهبرمعظم انقلاب می‌فرماید، علاج اساسی برای مقابله با تهدیدهای دشمن عبارت از این است که کشور باید در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی، نظامی، دفاعی و امنیتی قوی شود و این قوت باید درونی و مبتنی بر تقویت و استحکام همه جانبه‌ داخلی کشور باشد یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قوی شدن، تشکیل یک مجلس قوی است.

وی با اشاره به اینکه مجلس قوی دو رکن اصلی دارد، عنوان کرد: انتخابات باید پرشور و گسترده باشد و این امر باعث می‌شود تا از یک طرف قدرت نرم اجتماعی نظام در برابر تهدیدهای مختلف دشمن تقویت شده و از طرف دیگر قدرت بازدارندگی کشور و مقاومت ملت را بالا برد، دیگر اینکه مردم باید درست و هوشمندانه انتخاب کنند و این امر مهم نیز تحقق نخواهد یافت، مگر زمانی که مردم، نمایندگان خود را با اوصاف و ویژگی‌هایی که در آیات وحیانی قرآن کریم، روایات اهل بیت عصمت و طهارت و رهنمودهای حضرت امام و مقام معظم رهبری ذکر شده، انتخاب کنند.


انتهای پیام/۶۱۰۳۰
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول