اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات سیلی محکمی به استکبار است

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تضمین امنیت و قدرت ملت ایران اسلامی و سیلی محکم‌تری به إستکبار و آمریکای جنایتکار خواهد بود.

مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات سیلی محکمی به استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا لقمان محمدیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع بیجار ضمن دعوت مردم به حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تضمین امنیت و قدرت ملت ایران اسلامی و سیلی محکم‌تری به إستکبار و آمریکای جنایتکار خواهد بود.

وی تصریح کرد: همه بزرگواران که از فیلتر شورای نگهبان و نظارت‌های مردمی در شده‌اند خوب هستند؛ اما باید دقت کنید انتخابی اصلح داشته باشیم چون مجلس قوی همه دولت‌مردان را پای کار خواهد آورد و در حوزه‌های مختلف دغدغه‌مندی مجلس توانمند کارساز و بسیار مؤثر خواهد بود.

امام جمعه اهل سنت بیجار افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری معیارهای چنین افرادی بیان شده است که با توجه به آنها به راحتی افراد اصلح‌تر به مجلس راه خواهند یافت.

ماموستا محمدیان خاطرنشان کرد: مؤمن و انقلابی بودن، متخصص، مدیر، متنفر از فساد، ساده زیست، حافظ کرامت و عزت ملت، مسؤلیت‌پذیری و بصیرت از ویژگی‌های افراد اصلح و واجد وشرایط برای ورود به مجلس هستند.

وی در بخش دوم خطبه‌های این هفته به حقوق حیوانات در اسلام گریزی زد و گفت:‌ در طول تاریخ بشر برای ایجاد تمدن فعالیت‌های گوناگونی در زمینه‌های مختلف مدنی، سیاسی،فرهنگی، تولید، صنعت و غیره انجام شده است.

امام جمعه اهل سنت بیجار تصریح کرد: تشکیل NGOهای مختلف فرهنگی اجتماعی یکی از زیربنایی‌ ترین پروژه‌های توسعه حوزه فرهنگی اجتماعی بوده است.

ماموستا محمدیان افزود: زمانی که قاطبه مردم دنیا حیوانات را هیولاهای بی‌قانون می‌دانستند افلاطون انجمن «التزام نامستقیم» در دفاع از حقوق حیوانات را بنا نهاد که بعد آن در مسیحیت با روشنگری‌های آکویناس و کانت «التزام مستقیم» اخلاق با حیوانات با قانون کشتن حیوان که به بچه‌اش شیر می دهد رواج یافت.

وی اذعان کرد:  حیوانات نیز همانند إنسان‌ها مخلوق پروردگار بوده و دارای برنامه‌های خاص زندگی، عرف، فرهنگ غریزی زیستن و نشانه توحید بوده  به سوی خدا حشر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند تبارک و تعالی در آیه ۳۸ سوره أنعام می‌فرماید« حیوانات وقت و زمان عبادت را می‌دانند و أهل ذکر و یاد خداوند متعال هستند».

وی تصریح کرد: ۳۹ نوع از حیوانات به صورت صریح یا وصفی با ۶۳ تعبیر در ۱۵۴ آیه در ۵۹ سوره در پنج گروه در قرآن بیان شده است.

امام جمعه اهل سنت بیجار در ادامه با بیان اینکه اساس همه امور خیر است و ذبح حیوان و کشتن آنها باید با رعایت قواعد خاصی باشد، گفت:‌ از حیوانات درمانده باید نگهداری و مسائل پزشکی آنها را انجام داد.

ماموستا محمدیان تصریح کرد: براساس دستور اسلام  آزار و شکنجه حیوانات به هر شیوه و روشی گناه و زندانی کردن حیوانات و پرندگان و عدم توجه به آنان حرام است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول