اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

مردم به دنبال مجلس انقلابی/مردم نسبت به مفاسد اقتصادی گله دارند

امام‌جمعه موقت یزد با تأکید بر این‌که مردم به دنبال مجلس انقلابی هستند گفت: شرکت مردم در انتخابات به معنای رضایت از کارهایی که در مملکت می‌شود نیست و ما نیز از بی‌فرهنگی‌ها و دهن‌کجی‌ها به احکام نورانی اسلام، از بعضی تبعیض‌ها و از مفاسد اقتصادی، رانت‌خواری و دروغ‌گویی‌ها مخالفیم.

مردم به دنبال مجلس انقلابی/مردم نسبت به مفاسد اقتصادی گله دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، آیت‌الله سید محمدجواد آیت‌اللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد در جمع نمازگزاران مسجد ملااسماعیل با توصیه به رعایت تقوای الهی، ولادت حضرت زهرا (س) را تبریک گفت و عنوان کرد: حضرت صدیقه زهرا (س) بهترین بانوی جهانیان است و الگوی کاملی برای تمام دختران وزنان درزمینهٔ مسؤولیت های مادرانه و همسرانه محسوب می‌شود.

امام‌جمعه موقت یزد در خطبه‌های دوم نماز جمعه شهر یزد از حضور مردم در راهپیمایی عظیم یوم‌الله 22 بهمن تقدیر کرد و گفت: دنیا شاهد بود که ملت فهیم ایران به صحنه آمدند و چهل و یکمین بهار انقلاب را جشن گرفتند.

*مردم در 22 بهمن نشان دادند که پای آرمان‌های انقلاب‌اند

آیت‌اللهی تصریح کرد: الله‌اکبر بر این حضور با بصیرت که با موقعیت‌شناسی و وحدت امت اسلامی که با هر سلیقه و با هر جناح و حزبی در جای‌جای این مملکت همه به صحنه آمدند و به همه جهانیان اعلام کردند که پای آرمان‌های اسلامی و دستور ولی‌فقیه تاآخرین‌نفس ایستاده‌ایم.

وی افزود: این حضور گسترده مسؤولیت مسؤولین را چند برابر می‌کند و مردم باخودگذشتگی در همه صحنه‌ها حضور دارند و باید مسئولین نیز به فکر حل مشکلات مردم باشند و صرفاً به فکر قدرت، پول و منافع شخصی و حزبی کار نکنند.

امام‌جمعه موقت یزد با اشاره به انتخابات دوم اسفندماه خاطرنشان کرد: درحالی‌که شرکت در انتخابات یک امر لازم و ضروری است اما شرکت مردم در انتخابات به معنای رضایت از کارهایی که در مملکت می‌شود نیست و ما نیز از بی‌فرهنگی‌ها و دهن‌کجی‌ها به احکام نورانی اسلام، از بعضی تبعیض‌ها و از مفاسد اقتصادی، رانت‌خواری و دروغ‌گویی‌ها مخالفیم و به این روند دین‌ستیزی اعتراض داریم.

آیت‌اللهی ادامه داد: مشارکت در انتخابات، حافظ اصل نظام اسلامی و اسلام و قرآن و موجب حفظ امنیت نظام اسلامی است.

وی با یادآوری سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب که هر کس به ایران علاقه دارد باید در انتخابات شرکت کند افزود: یعنی انتخابات تقویت‌کننده دین اسلام است ولی اعتراض‌ها جای خودش باید مطرح شود.

امام‌جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: اما باید افراد واجدالشرایط پای صندوق‌ها حضورداشته باشند و به حول و قوه الهی مردم با حضور حداکثری خود پای صندوق‌های رأی مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و آمریکا خواهند زد.

*رأی ما برای منتخبین مجلس مسؤولیت می‌آورد

آیت‌اللهی هم‌چنین به انتخاب اصلح تأکید کرد و افزود: باید افراد دارای صلاحیت انتخاب شوند چون وظیفه ما این است که انتخاب درست کنیم و رأی ما برای منتخبین ملت مسؤولیت می‌آورد.

وی تأکید کرد: ما مجلس انقلابی می‌خواهیم نباید افراد تحت تأثیر تبلیغات و عقاید و انتظارات حزبی و جناحی باشند.

امام‌جمعه موقت یزد اضافه کرد: نماینده مجلس باید مؤمن و متوکل به خدا و در مقابل دشمنان داخلی و خارجی هوشیار و شجاع باشد.

آیت‌اللهی با یادآوری فرموده تاریخی حضرت امام خمینی (ره) که پشتیبان ولی‌فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد تصریح کرد: نماینده مجلس باید دارای روحیه انقلابی و در خط ولایت‌فقیه باشد.

وی در پایان ارتحال حجت‌الاسلام حاج سید احمد دعایی که از یاران شهید محراب یزد و در خط امام و رهبری بود را تسلیت گفت.

*خطبه اول نماز جمعه

امام‌جمعه موقت یزد ابراز کرد: فردا 20 جمادی‌الثانی سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا (س) سراسر نور است و یکی از نام‌های زیبای ایشان الحوراء انسیه هست که این نام توسط پیامبر اکرم برای ایشان نام‌گذاری شد.

آیت‌اللهی افزود: رسول خدا در حدیثی فرمودند: خداوند متعال قبل از اینکه آسمان و زمین را خلق کند نور حضرت زهرا (س) را خلق فرموده است؛ کسانی که در محضر پیامبر بودند از رسول خدا پرسیدند پس دختر شما فاطمه انسان نیست؟ پیامبر جواب دادند او حوریه‌ای است به شکل انسان درآمده است.

وی تصریح کرد: این روایت به ما می‌رساند که حضرت زهرا (س) دارای دو جنبه هستند یعنی جنبه‌ ملکی و جنبه‌ ملکوتی یا درواقع یک جنبه‌ی سمائی و یک جنبه ارضی دارند.

امام‌جمعه یزد ابراز کرد: عنصر بدنی فاطمه (س) از بهشت بر روی زمین آمده است و پیامبر دومرتبه غذای بهشتی یک‌بار در زمین و یک‌بار در بهشت میل کردند و سپس پیامبر ۴۰ روز عبادت خدا کردند و روز‌ها را روزه بودند و شب‌ها را عبادت می‌نمودند تا این‌که شب چهلم اسرافیل، جبرئیل و میکائیل میوه‌ی بهشتی از آسمان آوردند و پیامبر از آن‌ها خورد و پس‌ازآن که پیامبر میوه را خوردند و جبرئیل به پیامبر گفت به منزل حضرت خدیجه برو و پس‌ازآن هم پیامبر باید به بهشت می‌رفتند.

آیت‌اللهی ادامه داد: وقتی پیامبر به بهشت رسیدند و در بهشت قدم می‌زدند به درختی رسیدند که از این درخت تاکنون زیباتر، خوش‌بوتر و بهتر از این درخت ندیده بود به‌طوری‌که ایستادند تا آن درخت را مشاهده کنند، درخت شاخه‌های خود را خم کرد و میوه‌ خود را به پیامبر عرضه کرد و جبرئیل به پیامبر فرمودند که این میوه را بگیرید و تناول فرماییدو هنگامی‌که پیامبر به زمین برگشتند از آن میوه بهشتی نور فاطمه زهرا (س) منعقد شد.

وی یادآور شد: پیامبر (ص) مکرر دختر خود را می‌بوسید که یکی از زنان پیامبر گفت فاطمه ازدواج‌کرده چرا او را می‌بوسید و پیامبر در پاسخ فرمودند هر وقت من مشتاق بوی بهشت می‌شوم فاطمه (س) را می‌بویم زیرا از او بوی بهشت به من می‌رسد.

امام‌جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: دو ویژگی و خصیصه فاطمه (س) این است که فاطمه مستقیماً از بهشت به دنیا می‌‌آیند و هیچ‌کدام از ائمه این ویژگی را ندارند‌ و دوم تمام انسان‌ها و حتی پیامبران از خاک خلق‌شده‌اند ولی حضرت زهرا (س) از غذای بهشت خلق شدند.

انتهای پیام/90030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول