اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمادگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ساخت نیروگاه اتمی در ازبکستان

مقامات وزارت انرژی ازبکستان اعلام کردند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) آماده ارائه کمک برای ساخت نیروگاه اتمی در این کشور است.

آمادگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ساخت نیروگاه اتمی در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، مقامات وزارت انرژی ازبکستان اعلام کردند  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) آماده ارائه کمک برای ساخت نیروگاه اتمی در این کشور است.

روزهای 10 تا 14 فوریه در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شهر «وین» همایش بین المللی برای بررسی امنیت هسته‌ای برگزار شد.

هیأت ازبکستان به سرپرستی «علیشیر سلطان اف» وزیر انرژی این کشور در شهر «وین» با «رافائل ماریانو گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در چارچوب این دیدار مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمادگی همه جانبه خود را برای کمک به دولت ازبکستان ابراز نمود.

پیشتر اعلام شد که شورای مدیران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز 6 دسامبر سال 2019 میلادی در چارچوب برنامه‌های همکاری‌های فنی 4 طرح ملی را برای اجرا در سال‌های 2020 و 2021 میلادی در ازبکستان به ارزش بیش از یک میلیون یورو به تصویب رساند.

این طرح‌ها افزایش پتانسیل فنی و منابع انسانی، توسعه زیربنای هسته‌ای و تحکیم امنیت هسته‌ای و تشعشعی تاسیسات صلح آمیز هسته‌ای کشور را در نظر دارند.

برنامه همکاری فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحکیم امنیت هسته‌ای و تشعشعی در هنگام استفاده از دستگاه‌های هسته‌ای و فیزیکی ازبکستان، توسعه و به کار بردن فناوری‌های روز هسته‌ای در پزشکی و دیگر زمینه‌ها و همچنین توزیع دانش هسته‌ای را در نظر دارد.

برنامه ریزی می‌شود نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال 2020 میلادی برای بازرسی زیربناهای هسته‌ای به ازبکستان سفر کنند.

دولت «شوکت میرضیایف» در حال حاضر برای ساخت نخستین نیروگاه اتمی در کشور با آژانس «روس اتم» روسیه همکاری می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول