اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

نقدینگی بالای کشور باید در خدمت توسعه صنعت نفت قرار بگیرد

رئیس پژوهشکده مطالعات انرژی گفت: ما باید نقدینگی موجود در کشور را در راستای ظرفیت‌های صنعت نفت مورد استفاده قرار دهیم، زیرا این صنعت به عنوان پیشران توسعه در کشور محسوب می‌شود و بازار بورس می‌تواند به ما کمک کند.

نقدینگی بالای کشور باید در خدمت توسعه صنعت نفت قرار بگیرد

علی مبینی دهکردی رئیس پژوهشکده مطالعات انرژی صنعت نفت در کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت با اشاره به ضرورت پیوند بین بازار سرمایه و صنعت نفت، گفت: این نشست تخصصی برای تأمین مالی پروژه‌های صنعت نفت برگزار می‌شود، در این راستا بین بازار سرمایه و صنعت نفت پیوند برقرار کنیم. در حال حاضر نقدینگی مناسبی در کشور وجود دارد که می‌تواند در صنعت نفت مورد استفاده قرار گیرد. 

وی افزود: متأسفانه این نقدینگی روزافزون به سمتی رفته است که روند توسعه و پیشرفت کشور را تحت‌تأثیر منفی قرار داده است، در حالی که این نقدینگی باید صرف توسعه ظرفیت‌های مزیت‌دار در صنعت نفت شود. 

دهکردی گفت: ما باید بتوانیم برای طرح‌های توسعه سازوکار همکاری دوجانبه بین سازمان بورس و وزارت نفت را ایجاد کنیم. این نشست شروع یک کار سازمان‌دهی شده در این راستا است. 

رئیس پژوهشکده مطالعات انرژی صنعت نفت ادامه داد: در این نشست چهار شرکت اصلی وزارت نفت، پروژه‌هایی که زیر پنج سال بازگشت سرمایه دارند را ارائه می‌دهند و به طور تخصصی برای تأمین مالی آنها راهکارهای موجود مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

وی گفت: ما باید نقدینگی موجود در کشور را در راستای ظرفیت‌های صنعت نفت مورد استفاده قرار دهیم، زیرا این صنعت به عنوان پیشران توسعه در کشور محسوب می‌شود و بازار بورس می‌تواند به ما کمک کند. 

دهکردی اظهار کرد: صنعت نفت نسبت به نظام علمی و ساخت داخل توسط شرکت های دانش‌بنیان دغدغه‌مند بوده و در این راستا اقداماتی انجام داده است، برای مثال می‌توان به ایجاد پارک فناوری برای شرکت‌های استارت‌آپ اشاره کرد و امیدواریم که با ارائه راهکار برای تأمین مالی پروژه‌های صنعت نفت بتوانیم در راستای شکوفایی اقتصاد کشور گام برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول