اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

اجرای بیش از 17 هزار و 970 پروژه در جنوب شرق کشور

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه از اجرای بیش از 17 هزار و 970 پروژه مردم یاری، مردمداری و رسیدگی به معیشت مردم در جنوب شرق خبر داد.

اجرای بیش از 17 هزار و 970 پروژه در جنوب شرق کشور

سردار مارانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی زمینی قرارگاه منطقه ای جنوب شرق اقدامات بسیار خوبی برای ایجاد امنیت پایدار در منطقه انجام داده است.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه ادامه داد: یکی از اقدامات خوب انجام شده توجه به معیشت مردم بود اگر مشکل اقتصاد و معیشت مردم حل شود بخشی از مشکلات نا امنی حل خواهد شد که در همین راستا برنامه هایی تدوین که طرح‌های مردم یاری، مردمداری و رسیدگی به معیشت مردم و در کنار آن توجه به بهداشت و مباحث فرهنگی و غیره پیوست طرح بود که برای اجرا شدن در منطقه مورد تایید قرار گرفت.

وی گفت: در همین راستا از سال 88 تا کنون بیش از 17 هزار و 970 پروژه در سطح منطقه جنوب شرق به ویژه سیستان و بلوچستان اجرا شده است که 80 درصد پروژه ها در سیستان و بلوچستان و 20 درصد در استان های کرمان و هرمزگان و خراسان جنوبی بوده است.

فرمانده منطقه ای جنوب شرق خاطرنشان کرد: در 5 ساله اول تلاش کردیم زیر ساخت ها آماده شود و کمتر وارد عرصه اصلی شدیم اما در 5 ساله دوم جهش بسیار بزرگی داشتیم و برنامه ها 8 برابر پیشرفت داشت.

سردار مارانی گفت: از 17 هزار و 977 پروژه اجرا شده در جنوب شرق، 15 هزار و 615 طرح و پروژه در 5 ساله دوم یعنی از سال 93 تا 98 اجرا شده است که بیش از 210 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه ها هزینه شده است.

وی تاکید کرد: در زیمنه پروژه های عمرانی نیز ساخت مسکن محرومین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با همکاری دولت و نهاد های مربوطه در دستور کار بود همچنین خود سپاه نیز حدود 3 هزار واحد مسکونی احداث و در طی این سالها به مردم تحویل داده است.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: همچنین احداث جاده، ترمیم و مرمت جاده ها، احداث هزار کیلومتر جاده در مرزها و طول جاده ها که مشکلات تردد 84 روستا را حل کرد نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی با اشاره به احداث بندهای بتنی نیز گفت: برای مهار آب بندهای بتنی با همکاری گروه های مهندسی سپاه ایجاد شد که احداث برکه ها، آبگیر ها و سد ها بخش عمده ای از مشکلت مربوط به آب کشاورزی و آب شرب را حل کرده است.

این مسؤول احداث مدرسه، خانه بهداشت، خانه عالم، مسجد ، ایجاد طرح های مهم اشتغالزایی، بهداشت و درمان، ایجاد بیمارستان صحرایی درمان رایگان، ارائه آموزش در حوزه های مختلف، توزیع جهیزیه را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

وی  گفت: تلاش کرده ایم تعهدی که برای خدمت به مردم در راستای فرامین مقام معظم رهبری با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در راستای امنیت پایدار داشته ایم را انجام دهیم که امروز گام های مهمی در این راستا برداشته است.

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول