اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گزارش انتخاباتی| از اجماع اصولگرایان هرمزگان تا ابهام در اردوگاه اصلاح‌طلبان!/ اصوالگرایان «رودان» از چه کسى حمایت مى‌کنند؟

تنور انتخابات در هرمزگان روز به روز داغ‌تر و داغ‌تر مى‌شود و تقریبأ احزاب اصولگرایان به لیست مشترکى به اجماع رسیده‌اند اما اردوگاه اصلاح‌طلبان این استان همچنان با ابهاماتی همراه است.

گزارش انتخاباتی| از اجماع اصولگرایان هرمزگان تا ابهام در اردوگاه اصلاح‌طلبان!/ اصوالگرایان «رودان» از چه کسى حمایت مى‌کنند؟

به گزارش خبرگزارى فارس از بندرعباس، تنور انتخابات در هرمزگان روز به روز داغ‌تر و داغ‌تر مى‌شود و تقریبأ احزاب اصولگرایان به لیست مشترکى به اجماع رسیده‌اند اما اردوگاه اصلاح‌طلبان این استان همچنان با ابهاماتی همراه است.

«حزب مؤتلفه» در انتخاب گزینه سوم حوزه مرکزى هرمزگان بر سر دوراهى است!

شوراى ائتلاف نیروهاى انقلاب و حزب مؤتلفه انقلاب اسلامى در هرمزگان نیز در حوزه مرکزى مشترکأ از حسین هاشمى تختى و ابوالقاسم جراره حمایت مى‌کنند که شوراى ائتلاف، پرویز سالارى را به عنوان گزینه سوم در لیست خود جاى داده است اما حزب مؤتلفه در انتخاب گزینه سوم حوزه مرکزى هرمزگان بر سر دوراهى است و قرار است طى امروز و فردا گزینه نهایى خود را اعلام کند.

این دو گروه سیاسى در هرمزگان نیز قرار است در شرق این استان از سید عبدالکریم هاشمى نخل ابراهیمى حمایت کنند و گزینه نهایى آنها در حوزه غرب هرمزگان نیز احمد جبارى است.

«حسین رئیسی» گزینه شورای ائتلاف در رودان!

جالب است بدانید نمایندگان شوراى ائتلاف در رودان نیز حمایت تمام قد خود را از حسین رئیسى اعلام مى‌کنند اما نظر مرکز با اکثیریت است چراکه دیگر نقاط شرق هرمزگان (میناب، جاسک، سیریک و بشاگرد) نظرشان حمایت از سید عبدالکریم هاشمى نخل ابراهیمى است.

حسن دوراندیش دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان رودان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه مجلس آینده باید با حضور نیروهای شجاع و انقلابی شکل بگیرد، گفت: متأسفانه عملکرد بسیار ضعیف مجلس شورای اسلامی در چهار سال گذشته مشکلات زیادی را برای مردم پدید آورد به گونه‌ای که این عملکرد ضعیف، معیشت و اقتصاد خانواده‌ها را هدف قرار داده است.

وی در ادامه بیان کرد: در این دوره با تصویب برخی لوایح ذلت‌بار توسط همین نمایندگان که به نوعی وکیل‌الدوله بودند عزت مردم و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی هم مورد هدف بود که تحقق پیدا نکرد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شهرستان رودان در پایان با انتقاد از وضع موجود خاطرنشان کرد: مردم هرمزگان به خصوص شرق این استان یک‌صدا با تمام توان برای تغییر وضع موجود آماده هستند و شهرستان رودان پس از نظرخواهی از تمامی اعضای شورا، خروجی خود را کاندیداى انقلابی با سابقه درخشان و روشن یعنی حسین رئیسی معرفی می‌کند.

آیا فرهادی به نفع نخل ابراهیمی کنار می‌رود؟

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ابتدا منصور فرهادى را به‌عنوان گزینه شرق هرمزگان انتخاب کرد و این انتخاب به‌ شرطى بود که اگر سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی از سوی  شورای نگهبان تأئید صلاحیت شد، فرهادى نیز به نفع وی کنارگیری کند.

ظاهرأ فرهادی در جمع 25 نفر از اعضای این شورا در شرق هرمزگان در حضور آیت‌الله قنبر درویشی عضو ارشد شورای ائتلاف در هرمزگان قول داده است در صورت تأئید صلاحیت نخل ابراهیمی به نفع او انصراف دهد.

حال پس از گذشت سه روز از آغاز رسمی تبلیغات، منصور فرهادی نامزد انتخابات مجلس در حوزه شرق هرمزگان از قول خود در جمع اعضای شورا منصرف شده و قصد کنارگیری به سود هاشمی نخل ابراهیمی را ندارد.

منصور فرهادى در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: بنده به نفع کسى انصراف نمى‌دهم چراکه کار خود را از ماه‌ها پیش در حوزه انتخابیه شرق هرمزگان آغاز کرده‌ام.

وى افزود: در عرصه رقابت انتخاباتى باقى مى‌مانم و شوراى ائتلاف هم مختار است که فرد دیگرى را جایگزین کند.

این نامزد انتخاباتى در حوزه میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در ادامه گفت: نظر شوراى ائتلاف برایم مهم نیست، آنها حق تغییر گزینه دارند اما من به نفع هاشمى نخل ابراهیمى انصراف نخواهم داد و تا پایان در عرصه باقى خواهم ماند.

«ذوالقدر» و «موسوی» گزینه اصلاح‌طلبان در شرق و غرب هرمزگان

ابهاماتى نیز در اردوگاه اصلاح‌طلبان وجود دارد و آنان بر سر انتخاب گزینه‌هاى حوزه مرکزى خود بر سر دو راهى قرار گرفته‌اند در حالى که در حوزه انتخابیه شرق و غرب هرمزگان، گزینه‌هاى خود را نهایى کرده‌اند.

شوراى اصلاح‌طلبان هرمزگان قرار است در حوزه مرکزى هرمزگان گزینه‌هاى خود را از میان نامزدهایى که رویکردشان اعتدالى است و خود را حامى دولت مى‌دانند انتخاب کند.

این شورا از سیده فاطمه ذوالقدر در حوزه انتخابیه شرق هرمزگان و سید محمدنور موسوى در غرب استان نیز حمایت مى‌کند.

گزینه اصلاح‌طلبی در مرکز هرمزگان نداریم

مجمع زنان اصلاح‌طلب استان هرمزگان و حزب اتحاد ملت نیز در حوزه مرکزى هرمزگان ظاهرأ به گزینه صد در صد اطلاح‌طلبى نرسیده‌اند اما قرار است همانند شوراى اطلاح‌طلبان در شرق هرمزگان از ذوالقدر و در غرب استان از موسوى حمایت کنند.

حزب کارگزاران در استان هرمزگان نیز قرار است لیست نهایى خود را طى روزهاى آینده از طریق رسانه‌ها اعلام کند.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول