اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اشرف غنی: توانایی تامین امنیت افغانستان بدون حضور آمریکا را داریم

غنی در دیدار با رئیس مجلس آمریکا در خصوص کاهش نظامیان آمریکایی گفت: در حال حاضر 94 درصد عملیات‌ها از سوی نیروهای امنیتی افغانستان انجام می‌شود و نظامیان ما این ظرفیت را دارند که از وطن و مردم خود دفاع کنند.

اشرف غنی: توانایی تامین امنیت افغانستان بدون حضور آمریکا را داریم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در آلمان با «نانسی پلوسی» رئیس مجلس و شماری از اعضای کنگره آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

مسایل امنیتی، روند صلح و دیدگاه رئیس جمهور در این خصوص، مبارزه افغانستان با گروه‌های تروریستی و مواد مخدر از جمله موضوعات مهم این دیدار بود.

غنی در ابتدای این دیدار دیدگاه دولت افغانستان درباره صلح و حفاظت از دستاوردهای دو دهه گذشته را تشریح کرد.

وی در خصوص کاهش نیروهای آمریکایی و تاثیر آن بر وضعیت منطقه و افغانستان گفت: در حال حاضر 94 درصد عملیات‌ها از سوی نیروهای امنیتی افغانستان انجام می‌شود و نظامیان ما این ظرفیت را دارند که از وطن و مردم خود دفاع کنند.

رئیس جمهور افغانستان در مورد روند صلح خاطر نشان کرد: باید فرصت‌ها و تهدیدات به صورت دقیق ارزیابی شود و حکومت افغانستان این اراده، تدبیر و توانایی را دارد که فرصت را به صلح پایدار در افغانستان تبدیل کند.

 

غنی در ادامه این دیدار تروریسم را خطر مشترک میان افغانستان و آمریکا دانست و گفت: ما هنوز هم در میان مدت و درازمدت با خطرات مشترک مواجه هستیم و باید با این تهدیدات به صورت مشترک مبارزه صورت گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه طالبان در قاچاق مواد مخدر درگیر است، تاکید کرد: شاهد تغییر چشمگیر و اقدامات عملی از سوی پاکستان در خصوص مبارزه با تروریم نبوده ایم و پناهگاه‌های طالبان در این کشور مشکلی است که نیاز به آن رسیدگی شود. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول