اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

سریال «جلال» مخاطب فراملی پیدا کرده است/ اعلام بودجه ساخت سریال در نشست خبری

عوامل سازنده سریال «جلال» صبح امروز یکشنبه 27 بهمن در روابط عمومی رسانه ملی، از طریق تلفن‌های 162 پاسخگوی مخاطبان شدند.

سریال «جلال» مخاطب فراملی پیدا کرده است/ اعلام بودجه ساخت سریال در نشست خبری

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، امروز ۲۷ بهمن ماه حسن نجفی کارگردان، مهدی کریمی تهیه‎کننده، عمار تفتی و هادی افتخارزاده از بازیگران و عوامل این سریال دهه فجری، با حضور در واحد ارتباطات مردمی اداره کل روابط عمومی صدا و سیما، با مردم به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

«مهدی کریمی» تهیه کننده این سریال با بیان رضایت از حضور بازیگران بومی در این سریال نیز عنوان داشت: یکی از نقاط عطف سریال«جلال»، حضور بازیگران بومی و منطقه‌ای بود که توانستند در کنار بازیگران ملی به خوبی ایفای نقش کنند.

وی با اشاره به بازخوردهایی که از هم کلامی با مردم گرفته بود، نیز گفت: امروز ساعتی را با مردم و مخاطبین این سریال گفت‌وگو کردیم و از این هم صحبتی تجربه‌های بسیاری گرفتیم. علاوه بر این باید برای پیشرفت تلاشمان را بیشتر کنیم.

این تهیه کننده با بیان رضایت از حضور بازیگران بومی در این سریال نیز عنوان داشت: یکی از نقاط عطف سریال«جلال»، حضور بازیگران بومی و منطقه‌ای بود که توانستند در کنار بازیگران ملی به خوبی ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه تولید سریال‌هایی در مراکز استان‌ها به جذب گردشگران نیز کمک می‌کند، گفت: اطلاعات مردم از وضعیت جغرافیایی کشور بسیار کم است. شاید آن سیاستی که در راس سازمان برای تولید در مراکز استانها وجود دارد، این است که فضا و فرهنگ های مختلف برای مخاطب عیان شود. در این سالها به دلیل محدودیت های مالی، خیلی از آثار به اسم استان اما در تهران تولید شده است.

همچنین حسن نجفی کارگردان سریال «جلال» با بیان بازخوردهای مردم نیز گفت: در این مدت که سریال ما پخش شد پیام های متنوعی از ایارنیان داخل و خارج از کشور دریافت کردم و متوجه شدم که این سریال تاثیرات فرا ملی داشته است. برایم جالب است سریالی که مناسبتی است و همه قصد داشتند تا آنطور که باید دیده نشود، مخاطب فراملی پیدا می کند که بسیار اتفاق پسندیده ای است.

وی درباره بازتاب گسترده سریال‌هایی که در مراکز استان‌ها تولید می‌شود، نیز گفت: امروزه دیگر اصطلاح شبکه ملی و استانی وجود ندارد، این سریال، پروژه ملی بود و ما هم حق نداشتیم که به عنوان کارگردان، بازیگر و... کم کاری کنیم.

این کارگردان در پاسخ به بودجه‌ای که برای تولید این سریال در اختیارشان قرار داشت، گفت: خیلی از تولیدکنندگان با یک بودجه بی مرز و برنامه، کاری را شروع می کنند، بی پولی در پایان بندی سریال تاثیر گذاشت چرا که پایان بندی که من برای این سریال در نظر داشتم، این نبود.

«هادی افتخارزاده» یکی از بازیگران این سریال درباره نقش خود نیز گفت: معتقدم اگر مختصات یک کار خوب باشد، شبکه پخش آن برای مخاطب و در دیده شدن کار، مهم نیست. کار خوب شامل قصه، کارگردانی و فیلمنامه و... است و شنیدم که فردی با دیدن سریال جلال از خرید ماهواره پشیمان شده است و این یعنی که ما رسالتمان را به خوبی انجام دادیم.

«عمار تفتی» بازیگر نقش «جلال» در این سریال نیز طی سخنانی بیان داشت: معتقدم این سریال قد و قواره تولید استان‌ها را تغییر داد.

«مرتضی صفری» مدیر صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در ابتدای صحبت‌های خود گفت: ما از شهر و استانی می‌آییم که در ۲۰۰ سال گذشته ۸ اتفاق بزرگ در آن رخ داده است و در تولید سریال جلال در این سه اتفاق مهم برایمان افتاد. در وهله اول اینکه بیش از ۹۰ درصد عوامل سریال از تبریز و شهرهای اطراف بودند که اتفاق مثبتی بود و باعث هم افزایی بین هنرمندان استان شد.

وی با بیان بودجه کلی تولید این سریال نیز ادامه داد: در این سریال ۲۰۴ بازیگر داشتیم که همگی دیالوگ داشتند و ۲۰۰ نفر از آذربایجان بودند. همچنین بودجه این سریال ۱۵ قسمتی ۴۰ دقیقه ای هم ۲ میلیارد تومان بود. اگر سهم صدا و سیما در بودجه های ملی حفظ شود، خیلی از ماهواره ها خاموش می شوند و همچنین باز پخش‌های این سریال از سایر شبکه‌ها به تاثیرگذاری بیتشر آن کمک به سزایی کرد. 

«محمد حسین رنجبران» مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما در پایان این نشست نیز گفت: بیش از آنکه فکر می‌کردیم بازخوردهای مثبتی درباره این سریال داشتیم و این اولین ورود مراکز استان‌ها به مقوله سریال سازی بود. در حال حاضر در شبکه نمایش خانگی با پول‌های کلان سریال‌هایی می‌سازند که تاثیرگذاری لازم را هم ندارند و لازم است مجلس و دولت در این زمینه به صدا و سیما کمک کنند.

به گزارش فارس، این سریال قصه زندگی شخصیتی با نام جلال را در بستر قیام مردم تبریز به تصویر می‌کشد.

عمار تفتی، هادی افتخار زاده، حمیرا ریاضی، مهران رجبی و ... از بازیگران این سریال بودند که در صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی تولید شده است.

سریال «جلال» به کارگردانی حسن نجفی در یوم الله دهه فجر هر شب از شبکه یک سیما پخش شد.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول