اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه: در حمله به شمال عراق، ۸ تروریست پ‌ک‌ک را خنثی کردیم

وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ امروز یکشنبه اعلام کرد، در حمله هوایی این کشور به منطقه هاکورک در شمال عراق، حداقل هشت تروریست پ‌ک‌ک «خنثی شدند».

ترکیه: در حمله به شمال عراق،  ۸ تروریست پ‌ک‌ک  را خنثی کردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به موازات شدت گرفتن تنش‌ها بین آنکارا با دمشق بر سر عملیات پاکسازی استان ادلب سوریه از تروریست‌ها، وزارت دفاع ترکیه امروز یکشنبه از حمله هوایی به مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق خبر داده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد، «حداقل هشت تروریست پ‌ک‌ک در حمله هوایی به منطقه هاکورک در شمال عراق خنثی شدند».

ارتش ترکیه زمانی از عبارت خنثی کردن استفاده می‌کند که نیروهای طرف مقابل دستگیر کرده یا کشته باشد.

حملات ترکیه به هاکورک در شمال عراق، بعد از آغاز عملیات «چنگال» شدت گرفته است. طبق اعلام آنکارا این عملیات از ۲۷ می ۲۰۱۹ (ششم خرداد) آغاز شده و هف از آن مقابله با پ‌ک‌ک است.

پ‌ک‌ک که اعضایش بیشتر در کوه‌های «قندیل» و شمال عراق مستقر هستند،  از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا گروه تروریستی شناخته می‌شود. این گروه بعد از نقض آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه را از سرگرفت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول