اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برپایی مناظره انتخاباتی در دانشگاه‌ها ممنوع/ ۷ کاندیدا ستاد انتخاباتی تشکیل نداده‌اند!

فرماندار بیرجند گفت: برگزاری مناظره انتخاباتی و حضور کاندیداها در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها ممنوع است.

برپایی مناظره انتخاباتی در دانشگاه‌ها ممنوع/ ۷ کاندیدا ستاد انتخاباتی تشکیل نداده‌اند!

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی ناصری صبح امروز در نشست خبری، به تشریح اقدامات انجام‌شده برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان بیرجند پرداخت و اظهار داشت: در این این شهرستان 153 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که از این تعداد 96 شعبه شهری و 57 شعبه روستایی است.

وی بیان داشت: در شهرستان خوسف در مجموع 43 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که شامل 10 شعبه ثابت و 33 شعبه سیار می‌باشد و همچنین از مجموع این شعبه‌ها شش شعبه شهری و 37 شعبه روستایی خواهند بود.

فرماندار بیرجند اعلام کرد: در شهرستان درمیان در مجموع 42 شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده که شامل 9 شعبه شهری و 33 شعبه روستایی است و از این تعداد 13 شعبه ثابت و 29 شعبه سیار است.

ناصری با اشاره به اینکه مطابق با آخرین آمار از لحظه ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در مجموع 24 نفر تأیید صلاحیت، 13 نفر رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت و سه نفر هم انصراف داده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر 22 کاندیدا در عرصه رقابت این حوزه انتخابیه وجود دارند.

 وی مطرح کرد: تاکنون 15 کاندیدا در سطح شهر بیرجند ستاد انتخاباتی تشکیل داده‌اند و همچنین هفت نفر از کاندیداها نیز تاکنون ستاد انتخاباتی تشکیل نداده و یا به فرمانداری اعلام نکرده‌اند.

فرماندار بیرجند با اعلام اینکه در حال حاضر 24 نقطه  توسط شهرداری بیرجند برای تبلیغات کاندیداها تعبیه شده، مطرح کرد: استقرار ستادهای انتخاباتی به دلایل امنیتی و مسائل ترافیکی در پنج نقطه شهر بیرجند ممنوع شده و این نقاط شامل خیابان مدرس حد فاصل میدان اول تا میدان ابوذر، تقاطع دوم مدرس تا حداقل 50 متر از طرفین تقاطع، خیابان معلم حد فاصل میدان مادر تا تقاطع 15 خرداد، حاشیه میدان شهدا و خیابان حافظ غربی در مهرشهر است.

ناصری عوامل اجرایی انتخابات در حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان را سه هزار و 300 هزار ذکر و عنوان کرد: تاکنون در ستاد انتخابات جلسات متعددی برای آموزش عوامل اجرایی برگزار شده و کمیته بازرسی نیز تشکیل و براساس قانون برای هر شعبه اخذ رأی یک بازرس در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: این قانون به تأیید شورای نگهبان رسیده و به رئیس جمهوری ابلاغ شده و این قانون 12 ماده و 14 تبصره دارد.

فرماندار بیرجند بیان داشت: در ماده هفت این قانون آمده؛ داوطلبان موظف‌اند حسابی را برای واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی را نزد یکی از بانک‌هایی که دارای مجوز از بانک مرکزی هستند تعیین و هنگام ثبت‌نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب شماره و مشخصات و گواهی بانک مربوطه را ارائه کنند.

ناصری با اعلام اینکه تاکنون هفت نفر از کاندیداها به فرمانداری شماره حساب و یا نماینده مالی معرفی نکرده‌اند، مطرح کرد: فعالیت تبلیغات انتخابات مجلس از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه 24 بهمن‌ماه آغاز و ساعت هشت صبح روز پنجشنبه یکم اسفند ممنوع می‌شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه تخلفات انتخاباتی تاکنون 12 مورد تذکر به ستادهای کاندیداها داده شده و همچنین هیأت نظارت نیز سه مورد تذکر به این ستادها داده است، عنوان کرد: برگزاری مناظره انتخاباتی و حضور کاندیداها در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها ممنوع است.

فرماندار بیرجند در پایان متذکر شد: براساس مفاد ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و نیز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آن‌ها و نهادها و مؤسساتی که از بودجه عمومی (به هرمقدار استفاده می‌کنند) و در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول