اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

توضیحات معاون استاندار اصفهان در مورد تخلف تبلیغات انتخاباتی

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: هر نامزدی در هر منطقه شهرداری، بخش و شهر می‌تواند یک ستاد داشته باشد و نه بیشتر، در انتخابات‌های گذشته و این دوره عمده تخلفات، تبلیغات در مکان نامناسب و در ابعاد غیراستاندارد بوده است.

توضیحات معاون استاندار اصفهان در مورد تخلف تبلیغات انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حیدر قاسمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: بین ایده‌ال و واقعیت همواره فاصله وجود دارد، در خصوص انتخابات نیز این قاعده برقرار است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان ادامه داد: ملاک، قانون است؛ این که برخی نامزدها می‌آیند و سخنانی را مطرح می‌کنند در عمل نمی‌توانند آن را محقق کنند واقعیت تلخی است؛ به آن‌ها تاکید کرده‌ایم مطالبه‌سازی نشود، مطالبه‌گری از آنچه وجود دارد مربوط می‌شود و مورد تأیید است اما نباید مطالبه سازی صورت بگیرد؛ نکته دیگری که به نامزدها گفتم، تبلیغات به شکل «اثباتی» بود نه این که بخواهند به نفی یکدیگر بپردازند.

وی با بیان این که قانون‌گذار محدوده تبلیغات را مشخص کرده، تصریح کرد: هر نامزدی در هر منطقه شهرداری، بخش و شهر می‌تواند یک ستاد داشته باشد و نه بیشتر، در انتخابات‌های گذشته و این دوره عمده تخلفات، تبلیغات در مکان نامناسب و در ابعاد غیراستاندارد بوده است.

قاسمی در رابطه با ایجاد شور انتخابات عنوان کرد: با آموزش و پرورش هماهنگی صورت گرفته تا برنامه‌های را برای مدارس مقطع متوسطه دوم برنامه‌ریزی کنند، صدا و سیما هم محور اصلی در بخش اطلاعرسانی قرار دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با تاکید بر حضور حداکثری مردم عنوان کرد: در بین نامزدهای موجود دست افراد بسته نیست و افراد می‌توانند به شخصی که تمایل دارند رأی بدهند.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون امنیت انتخابات گفت: کمیته امنیت انتخابات از چند ماه قبل به طور مرتب با حضور همه دستگاه‌های امنیتی استان فعال بوده و رصد لازم انجام شده، هیچ‌گونه دغدغه امنیتی و انتظامی برای برگزاری انتخابات نداریم؛ در مرحله نخست نیروی انتظامی مسؤولیت دارد، برای کمک به پلیس از نیروهای نظامی کمک بگیرند.

قاسمی اضافه کرد: هر نامزد انتخاباتی اجازه دارد 15 روز قبل از رأی‌گیری درخواست تغییر حوزه بدهد، هیأت اجرایی سریعاً بررسی می‌کند و پس از اعلام نظر موضوع را به شورای نگهبان استان می‌دهد، پس از هماهنگی با شورای نگهبان اگر موافقت شد جابجایی انجام می‌شود و فقط یک بار می‌تواند این کار را انجام بدهد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون آخرین تعداد نامزدها گفت: تعداد تغییری نداشته و فعلاً همان 380 نفر هستند، تا پنجشنبه فرصت برای انصراف وجود دارد و آن زمان می‌توان تعداد قطعی را اعلام کرد.

وی یادآور شد: تعداد شعب روستایی 651 و شعب شهری 2185 مورد است، تعداد صندوق‌های ثابت در استان 2479 و سیار 357 صندوق خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در رابطه با مدرک تحصیلی یکی از نامزدهای انتخابات در شهرستان اصفهان که از عنوان «دکتر» در تبلیغاتش استفاده کرده توضیح داد: زمانی که این کاندیدا برای ثبت‌نام به فرمانداری رفته مدرک کارشناسی ارشد ارائه کرده، از هیأت اجرایی خواسته شده تا نسبت به این موضوع پیگیری کنند تا مدرک جدیدی اگر وجود دارد ارائه شود.

انتهای پیام/63064/ا 10/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول