اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

خدمات پزشکی حج ۹۹ توسط مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ارائه می‌شود

سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت از برگزاری جلسه با مسؤولان سازمان حج و زیارت خبر داد و گفت: توافق شد مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر هم‌چون سال‌های گذشته در ارائه خدمات پزشکی به زائران حج تمتع ۹۹ فعالیت داشته باشد.

خدمات پزشکی حج ۹۹ توسط مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ارائه می‌شود

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در روزهای گذشته خبرگزاری فارس اخباری مبنی بر جدایی سازمان هلال احمر از خدمات پزشکی حج تمتع سال آینده و برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت برای ارائه خدمات پزشکی به حج تمتع به صورت مستقل منتشر کرد.(اینجا، اینجا و اینجا) بخوانید.

بر همین اساس، امروز مسؤولان سازمان حج و زیارت و سازمان هلال احمر در جلسه‌ای مشترک به راهکارهایی برای مدیریت برنامه‌های پزشکی حج و توافق در این زمینه پرداختند که در نهایت پیروی دبیرکل سازمان هلال احمر در توئیتی به ارائه خدمات پزشکی حج تمتع ۹۹ توسط سازمان هلال احمر اشاره کرد.

اتمام اختلاف سازمان حج و زیارت و هلال احمر

این امر در حالی است که پیش از این اختلاف سازمان حج و زیارت و سازمان هلال احمر در زمینه اعزام تیم پزشکی به حج تمتع دیده می‌شد و به نوعی سازمان حج و زیارت از عملکرد هلال احمر در ایام حج تمتع چندان رضایت نداشت. به طوری که مرعشی مشاور رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برای حج تمتع ۹۹ اعزامی از هلال احمر انجام نمی‌شود و فراخوانی به منظور جذب پزشکان داوطلب به زودی از سوی سازمان حج و زیارت اعلام خواهد شد، گفت: با وجود اینکه بحث درمان و خدمات پزشکی خارج از کشور به عهده سازمان هلال احمر است، اما در مورد حج، بحث فرق دارد و تمامی مسائل از اعزام تا بازگشت افراد از حج تمتع در حیطه اختیارات سازمان حج و زیارت به شمار می‌رود.

در عین حال الوانی سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به ادامه روند انتخاب پزشکان داوطلب حج تمتع ۹۹، خاطر نشان کرد: پزشکانی که در فراخوان ثبت‌نام کرده‌اند و گزینش می‌شوند، تیم پزشکی هلال احمر نیستند، بلکه داوطلبان متقاضی خدمت به زائران خانه خدا در حج تمتع ۹۹ به شمار می‌روند که مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر بر اساس صورت‌جلسه شورای معاونین حج و زیارت اقدام به اعلام فراخوان، گزینش و انتخاب آن‌ها کرده است. اگر هم سازمان حج و زیارت بخواهد فراخوانی در این زمینه اعلام کند، متقاضیان خدمت به زائران خانه خدا، همین افراد هستند، چرا که ما افراد خاصی را هدف قرار ندادیم، بلکه تمامی پزشکان واجد شرایط جامعه مورد هدف بودند.

پس از آن، سازمان حج و زیارت برای رفع مشکلات با دبیرکل سازمان حج و زیارت جلسه‌ای داشت و در نهایت امروز طی جلسه مسؤولان سازمان حج و زیارت و هلال احمر مقرر شد تا تیم پزشکی حج تمتع از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تعیین شود و سایر خدمات با هماهنگی سازمان حج و زیارت در عربستان صورت گیرد.

با این روند اختلاف این دو سازمان به اتمام رسید و برنامه‌های حج تمتع همچون سال گذشته صورت می‌گیرد.

در همین رابطه جمال‌الدین الوانی سرپرست مرکز پزشکی حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری این جلسه اظهار داشت: هدف اصلی از فعالیت‌های پزشکی و درمانی حج تمتع، ارائه خدمات مطلوب به زائران خانه خدا است که در این زمینه مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر آمادگی‌های لازم را دارد. 

وی درباره صحبت‌های منتشر شده از سوی سیدعلی مرعشی مشاور پزشکی رئیس سازمان حج و زیارت مبنی بر تغییر در پذیرش پزشکان حج تمتع ۹۹، خاطر نشان کرد: در این جلسه با بررسی توانمندی‌ها، توافق شد تا مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر همچون سال‌های گذشته در ارائه خدمات پزشکی به زائران فعالیت داشته باشد و این روند بدون تغییر باشد و ما نیز با تمام توان برای ارائه خدمات به زائران فعالیت می‌کنیم.

الوانی با بیان اینکه ما بر اساس برنامه از پیش تعیین شده اقدامات را جلو می‌بریم، گفت: تاکنون از بسیاری از پزشکان داوطلب خدمت در حج تمتع ۹۹ مصاحبه صورت گرفته است و این روند ادامه می‌یابد و در نهایت حدود ۵۷۰ نفر در قالب تیم پزشکی به حج تمتع مشرف می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول