اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظرسنجی| ائتلاف گانتز در حال افزایش فاصله با ائتلاف نتانیاهو است

پیمایش افکارسنجی جدیدی که در فلسطین اشغالی انجام شده نشان می‌دهد ائتلاف حزب آبی‌وسفید در حال افزایش فاصله با ائتلاف لیکود است اما هنوز به اکثریت کنست نرسیده است.

نظرسنجی| ائتلاف گانتز در حال افزایش فاصله با ائتلاف نتانیاهو است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در فاصله کمتر از دو هفته باقی مانده به برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی، نظرسنجی جدیدی در این منطقه برگزار شده که نشان از پیشتازی ائتلاف احزاب چپ‌گرا از ائتلاف احزاب راست‌گرا دارد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» نظرسنجی جدید که توسط شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل انجام شده، نشان می‌دهد ائتلاف چپ‌گراها به مرکزیت حزب آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز» در حال افزایش فاصله با ائتلاف راست‌گراها به مرکزیت حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» است.

بر این اساس، اگر همین امروز در فلسطین اشغالی انتخابات سراسری برگزار شود، حزب آبی‌وسفید می‌تواند ۳۶ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را از آن خود کرده و حزب لیکود نیز ۳۳ کرسی به دست می‌آورد.

رتبه‌های بعدی تعداد کرسی‌های احزاب بر اساس این نظرسنجی به حزب لیست مشترک اعراب با چهارده کرسی، ائتلاف «کارگر- گِرشر – مرتص» با هشت کرسی، حزب «اسرائیل بیتُنا» با هشت کرسی، ائتلاف «یَمینا»، حزب «شاس»‌ و حزب «اتحاد یهودیت توراتی» هر کدام با هفت کرسی اختصاص دارد.

بر این اساس ائتلاف چپ‌گرای حزب آبی‌وسفید می‌تواند به ۵۸ کرسی و ائتلاف راست‌گرای حزب لیکود حائز ۵۴ کرسی خواهد شد. بدین ترتیب باز هم هیچکدام از احزاب یا ائتلاف‌های رژیم صهیونیستی حائز اکثریت پارلمان (۶۱ کرسی) برای تشکیل کابینه نخواهد شد و بن‌بست سیاسی در این رژیم ادامه خواهد یافت.

سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری نیز در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول