اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ادعاهای اصلاح طلبان شورای شهر درباره املاک شهرداری

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سرانجام پرونده املاک نجومی در پایتخت مشخص نیست، گفت: مدعی‌العموم باید به این مسأله ورود کند تا نتیجه نهایی در این زمینه محقق شود.

ادعاهای اصلاح طلبان شورای شهر درباره املاک شهرداری

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، گزارش حسابرسی سازمان املاک شهرداری تهران در سال 93 در یکصد و نود و نهمین جلسه شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران در باره این موضوع اظهار داشت: اینکه سازمان املاک نه تنها در این مدت مالیات خود را پرداخت نکرده بلکه مدعی است که شامل معافیت مالی آتی نیز نمی‌شود، جای تعجب دارد. سازمان املاک بر اساس گزارش حسابرس 3 درصد حق کارگزاری دارد ولی به دلایلی 5 درصد حق کارگزاری برای واگذاری املاک صورت گرفته که این تخلف و عدم شفافیت محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: همچنین واگذاری املاک در سال 93 با تخفیف بیش از 50 درصد برای تعاونی‌های مسکن اعمال شده در حالی که مجوزی از سوی شورای شهر دریافت نشده بود. همچنین به برخی پیمانکاران و کارمندان پاداش‌های کلانی در سال‌های گذشته داده شده که ضرورت آن معلوم نیست و قانونی این موضوع را تأیید نکرده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر بیان داشت: سازمان املاک در ارائه اسناد غیرشفاف بوده و تخلفات زیادی در این راستا شده است. همچنین باید سال به سال گزارش حسابرسی سازمان‌ها از جمله سازمان املاک ارائه می‌شد که این موضوع محقق نشده است.

نژاد بهرام خاطرنشان کرد: مدتی پیش در مورد املاک نجومی شرایطی پیش آمد که مردم نگران شدند اما هنوز ما بعد از 4 سال در باره سرانجام املاک نجومی به جمع‌بندی نرسیدیم و انتظار داریم مدعی‌العموم در راستای احقاق حقوق شهروندان اقدامات لازم را انجام دهد.

همچنین حسن رسولی عضو دیگر شورای شهر تهران در مورد املاک نجومی اظهار داشت: باید حسابرسی رسمی شورا و نه آقای فراهانی عضو شورا گزارش حسابرسی را در صحن امروز قرائت می‌کرد. همچنین حضور شهردار در جلسه ضرورت داشت.

وی تصریح کرد: شهردار تهران موظف است تا پیگیری‌های قانونی را انجام دهد و ما نیز این موضوع را رصد می‌کنیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول